Toon posts:

Één pdf file aan meerdere verschillende pdf files koppelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 408521

Topicstarter
Hallo forumleden,

Ik heb een grote database met veel verschillende pdf bestanden. Om deze bestanden representatief te maken voor het bedrijf waar ik werk, wil ik één voorblad (is momenteel een pdf) toevoegen aan de gehele database die dus bestaat uit pdf bestanden. Ik wil dat het liefst in zo min mogelijk handelingen doen.

Ik weet dat de optie bestaat om één op één te samenvoegen(merge), maar dit is ontzettend tijdrovend. Het zoeken naar een programma dat één pdf aan meerdere verschillende pdf's koppelt, heeft tot nu toe niets opgeleverd! Heeft iemand een idee of er een dergelijk programma is?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Kun je het mergen niet scripten?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet niet wat je bedoeld met scripten, sorry! Echt een leek in dit soort dingen, en al helemaal in computertaal!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-05 22:58
Je wilt dus alle pdf's verschillende bestanden laten blijven, maar je wilt er een extra pdf aan toevoegen waarin een inhoudsopgave staat die doorlinken naar de afzonderlijke 'hoofdstukken'. Zoiets?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Yes! Nu is het "doorlinken" niet eens nodig. Al die verschillende pdf's moeten eenzelfde voorblad krijgen. Dat voorblad heb ik met behulp van AutoCad als pdf opgeslagen, en nu wil ik dat dát voorblad, het voorblad wordt van de gehele database(van alle pdf's die daar in staan).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je kunt de commandline tool van PDF Split and Merge in een batch-bestand verwerken waarbij je door alle bestanden heen loopt, maar daarvoor zul je toch echt aan de batchbestand of PowerShell moeten.

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je de term scripten niet kent (laat staan er enige ervaring mee hebt) en het een redelijk grote database vol is, dan lijkt het mij behoorlijk onverstandig om dit zelf te gaan doen. Dan kan je beter iemand anders vragen/inhuren. :)

Mocht je toch zelf aan de gang willen gaan: er zijn vele pdf merge tools, maar je wilt er dus een zoeken die 'scriptable' is, bijv. door vanaf de commandline te kunnen gebruiken. Dan is http://www.pdflabs.com/tools/pdftk-the-pdf-toolkit/ een optie. Maak een lijst van bestanden en doe de merge per bestand. Dat kan eenvoudig in bijvoorbeeld (eventueel het verouderde batch, of) WSH/VBScript of Powershell (als je Windows gebruikt, andere OS'en hebben tenminste zo goede script mogelijkheden).
Maak eerst (een of meer) backups, test dan de backup en ga dan pas aan de gang!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Oké bedankt! Ik had verwacht dat er wel een dergelijk programma zou zijn geschreven. Ervaring met scripten en/of powershell(of valt dat onder de noemer van scripten?) heb ik totaal niet, inderdaad.

In ieder geval bedankt voor de antwoorden/reacties, ik weet niet of me dit gaat lukken, maar ik kan op z'n minst een poging(hebben inderdaad wat backup's).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Scripten is eigenlijk het schrijven van instructies voor een programma. Dit wordt vaak gebruikt om steeds terugkomende bewerkingen automatisch uit te voeren, bijvoorbeeld als je in veel bestanden steeds hetzelfde moet doen. ;)

Om je alvast te waarschuwen, op GoT mag je geen script-request dumpen. Maar, als je zelf al een opzetje hebt gemaakt maar ergens tegenaan loopt, kun je hier wel best vragen om hulp.

[edit] Ik zag vanmorgen op GoT een tooltje voorbijkomen waarbij je met behulp van screenshots kunt scripten. Je kunt dus grafisch werken: "Klik op deze knop, klik daarna op deze knop, typ dit, klik op opslaan"
Ik ken het hele programma niet, maar ik heb het snel bekeken en het lijkt me wel werkbaar. Je zult alleen één drempel moeten overwinnen: Op de een of andere manier moet je een lijst met alle bestandsnamen aan het script moeten geven waarna deze één voor één achter elkaar afgewerkt worden. Daar heb ik geen voorbeeld van gezien in de documentatie. Mogelijk houdt het daar dus op.

Link: http://sikuli.org/

Dat is wel mogelijk bij andere scripting methodes, zoals met Powershell of het oude (maar bekende) .bat bestand. Maar daar is misschien de drempel om ermee te beginnen wat hoger. Daar is dan ook een merge-tooltje nodig die je met de CLI (Command Line Interface = MS-DOS prompt) kunt bedienen, zoals F_J_K al zei.

[Voor 53% gewijzigd door DrivinUCrazy op 30-05-2011 11:29]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 12:29
Je wilt originele pdf's mergen met 1 dezelfde blad die voorop.
Op het werk heb ik dit eens gedaan, met een paar 1000 pdf's.
Is alleen lang geleden, ik dacht dat we het met printen hadden gedaan, naar papier dus, maar je kunt ook pdf's printen, dus dan gaat het ook.
Alleen weet ik niet wat ik hiervoor gebruikt heb, was geen adobe programma.
We gebruikten dacht ik 2 programma's, waaronder foxit.

[Voor 7% gewijzigd door jan99999 op 30-05-2011 11:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de administrator van het netwerk een mail gestuurd met de vraag of hij enige ervaring had met het scripten. Dat heeft hij, dus hij kan mij hiermee helpen. Als we dan nog tegen problemen aanlopen, zal ik deze hier weer posten!

In elk geval ontzettend bedankt voor het meedenken en voorzien van info! Geweldig!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:29
Het mergen en splitsen van PDF's kan ook online bij http://www.pdftoolbox.nl/
8)

Edit: Ik had nog slaap in m'n ogen. Is inderdaad niet handig voor duizenden keren...

[Voor 32% gewijzigd door YuriV op 31-05-2011 09:16. Reden: Toevoeging]

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

YuriV schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:26:
Het mergen en splitsen van PDF's kan ook online bij http://www.pdftoolbox.nl/
8)
Let even op de belangrijkste vraag: hoe dit duizenden (?) keren doen. Als de bandbreedte al voldoet: dat wordt veel RSI en een aanbieder van een gratis dienst die over de rooie gaat ;)
(Maar toch dank@tip)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee