Als je met die CPU ook de PPS Sieve doet dan haal je daar ook wel flink meer punten mee hoor. Die haalt dan denk ik ook zeker wel een punt of 20.000 per dag lijkt mij.
Edit: heb even gekeken: Mijn i7-2600k doet 20 uur over 8 PPS Sieve taken tegelijk. Dus dat is 43.000 punten per dag.
Ik doe het niet voor de badges (al heb ik ze wel alle 12 inmiddels). Wel voor de punten en het hogere doel.
Mijn GPU staat dan ook aan hier om punten te halen, maar met de CPU's wissel ik wel wat af, die draaien niet puur voor de punten alleen. Nu staan er dus 3 dualcores op een geheel ander project, waar je amper punten mee haalt.
De strijd vind ik ook wel leuk, dus de hunts doe ik nu voor het eerst aan mee en de primegrid challenges doe ik ook altijd mee. Gewoon omdat ik het leuk vind om te doen.
Dat de PPS Sieve zoveel punten haalt schijnt te maken te hebben met het feit dat de GPU's zo efficient werken en bij primegrid werken de Nvidia kaarten nog weer een stuk efficienter dan AMD kaarten. Ook zou je zeggen dat de CPU score wat aan de hoge kant is, maar er zijn meer projecten waar de scores hoog zijn.
Voor AMD/ATI kaarten moet je bijvoorbeeld bij Collatz en MilkWay zijn, die vliegen daar werkelijk door heen en leveren ook bakken met punten op. Met die 5870 haal je daar ook echt super veel punten mee op een dag.
[
Voor 27% gewijzigd door
Arjant2 op 31-05-2011 21:43
]