Toon posts:

OCZ Revodrive 2 verdwijnt uit bootlist???

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• toaster1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-06 12:53
Hallo,

Heb net een nieuw systeem incl. een OCZ Revodrive 2 van 240 GB.
Had er eigenlijk 2 maar 2 revo's op 1 MB blijkt niet te werken in de praktijk.
Het moederbord is een Rampage III black edition van Asus.

Probleem is, dat de Revodrive dus uit de bootlist verdwijnt als er meer dan 3 drives worden aangesloten.
Cmos resetten en Bios naar begin terug zetten heeft niet geholpen, de Revo verdwijnt nog steeds.
Heb er nog 2 WD V.raptors van 600 GB in zitten maar er moeten nog meer drives in.
Ook de overige boot devices in de Bios verwijderd maar dat helpt ook niet, die komen net zo hard weer terug in de Bios.
Uiteraard de laatste Bios (er is er nog maar 1) en drivers van OCZ.

Iemand een idee hoe dit is op te lossen???

Alvast bedankt.

Martien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:24

Rick-Jan

always connected

kijk in de bios eens bij harddrives.
niet boot priority maar alle harddrives. staat hij daar wel tussen?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:54
Hallo,
Heb je wel je bios helemaal up to date?
er zijn nogal wat probleempjes met die revo drives met niet booten en niet laten zien, meestal wordt dat beter met een update.

op de website van ocz kan je trouwens een compatibility list bekijken en kan je zien of er bekende problemen zijn met jouw moederbord.

Hier kan je die list vinden.

ps: je overige specs zijn mischien handig, dus heb ik die even van een ander forum geplukt.

Asus Rampage III black edition MB
12 GB geheugen
MSI N590GTX grafische kaart
OCZ 240 GB revo 2 drive PCI-E (opstart drive)
2 x WD Velociraptor 600 GB
Intel core i7 990 extreme edition
MS Windows 7 64 bit ultimate

[Voor 42% gewijzigd door Axewi op 31-05-2011 14:17. Reden: link toegevoegt]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• toaster1
Hartelijk dank voor de reacties.

Zijn inderdaad mijn specs die je hebt gevonden.
Heb inmiddels de zaak nog wat uitgebreid met een 240 GB OCZ Vertex 3 en 2 x WD Caviar Black 2GB.

Inmiddels weer iets verder.
Het probleem doet zich voor als ik een SCSI schijf aansluit.
Sata schijven en USB is geen probleem. Raar, dat na het opstarten Windows 7 elke keer weer de USB schijven opnieuw ziet. Bij WIndows XP had ik dat niet.

Volgende stap zou dus zijn lijkt mij om de boot opties van de SCSI adapter uit te schakelen.
Doet zich het probleem voor, dat ik geen beeld meer op de monitors heb tot het Windows scherm.
Kan dus niet meer op het juiste moment "ctrl A" indrukken. (of Del. etc).

Iemand een idee hoe ik de standaard opstart berichten schermen terug kan krijgen?

Maar..., ondanks wat bijvoorbeeld Asus zelf aan geeft nl. dat het moederbord (nog) niet door OCZ wordt ondersteunt kan ik toch zeggen dat het bij mij (zonder SCSI) wel werkt.
Als het complete systeem stabiel draait met alles wat ik eraan wil hebben maar eens wat testjes doen om te kijken hoe de verschillende onderdelen presteren en voldoen aan de verwachtingen.

• Axewi
Die scsi is een losse adapter voor in het (....) slot?
Lijkt mij het beste dat je ocz zowiezo een mail stuurt over de problemen i.c.m een scsi adapter, mischien dat er meer bekend is bij hun?
post ook even welke adapter je hebt mischien dat hier meer mensen zijn die er ervaring mee hebben, want met scsi houd het met mij snel op.

En een bios reset al geprobeerd om beeld terug te krijgen?
je zou even een andere graka kunnen proberen (lijkt me sterk) maarja, wie niet waagt die niet wint.

• toaster1
Scsi is een losse adapter van Adaptec de 29320 LPE PCI-e.

Bios reset al gedaan -> geen beeld.

Helaas heb ik geen andere GK in huis dus dat gaat even niet.

Hoe o hoe krijg ik m'n beeld terug?

• Axewi
Als je de adapter er even uit haalt en dan een bios reset doet, heb je dan wel weer beeld?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee