Toon posts:

[virus] Windows Vista Recovery

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 01:00
Was net eventjes bezig op de laptop.
Kreeg ik dat pokkeding binnen. Firewall hield hem tegen maar toch kreeg hij toegang.

Ik krijg niets meer gerecovered van mijn HDD.

Dus ik opzoek gegaan wat ik kan doen.
Forums geven tons en tons off linkjes naar software werken allemaal niet. Malewarebytes is nu aan scannen en heeft 1 infectie gevonden. Hopen dat het dan weg is.

Heeft iemand iedeetjes hoe ik dit kan verwijderen?

Ik heb een stappenplan gevonden : http://www.precisesecurit...y-and-windows-7-recovery/
Jammer genoeg kan ik er niet aan mijn taskmanager, zelfs niet via cmd command : taskmgr. Zegt gewoon dat ik geen toegang meer heb.

Ik wil gewoon data kunnen recoveren. Onder veilige modus zie ik het, zet het over op een USB, en dan op de grote PC maar nada nopes komt mee.

Iemand een ideetje? Ik wil dus data van een partitie op de schijf hebben. Niet de C:\\ schijf.
Als ik ubuntu erover gooi voor te formateren, hou ik dat deel dan dus alles C:\\ weg of is dan alles weg?

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:05
Je kunt Ubuntu "ernaast" installeren. (als er ruimte is)

Maar je kan Ubuntu ook via een Live cd draaien:
- Data backuppen
(- Clamwin draaien)
(- Kijken of je windows nog werkt?)
(- Meer data backuppen)

- Formatteren -> Herinstalleren

En je pc is weer schoon, leeg en snel.

Edit:
En owja, vergeet niet je backup dus te scannen voordat je het terugzet.

[Voor 12% gewijzigd door jeroen3 op 30-05-2011 00:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:13

Fiber

Beaches are for storming.

Als je belangrijke data op een andere partitie dan je C staat, dan kun je er gewoon een format C overheen gooien en je Windows opnieuw installeren, lijkt mij.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
Eventueel kan je Windows ook alles naar Windows Old laten verplaatsen.
Maar dan staat je virus daar nog tussen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yzx
@Jeroen, ik ga het via externe HDD -> USB instaleren.

heb een gedeelte kunnen redden van mijn data, maar die D:\\ is echt belangrijk, ik ga morgen ermee verder misschien komt iemand nog met een goed idee :)

Maar dus Jeroen stel ik instaleer ubuntu ernaast kan ik dan in mijn windows D:\\ partitie kijken? Met dat Clawwin gedoe

Windows werkt nog gewoon alles is euhm naja naar de maan :P.

@Fiber, na deze heb ik het gehad met microshit, ik ga voor linux :D komt ook beter uit want de laptop word al een dagje ouder.

Backups scannen met Kaspersky is goed genoeg ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
Clamwin is een antivirus programma.

Het is niet noodzakelijk Ubuntu te installeren, Ubuntu kan draaien vanaf een cd of bootable usb stick.
Maar als je Ubuntu een partitie laat verkleinen, bijvoobeeld D:\ (want alleen de laatste kan je verkleinen/vergroten)
dan kan je gewoon nog bij je bestanden.

Ja.

[Voor 7% gewijzigd door jeroen3 op 30-05-2011 09:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yzx
Ok heb mijn bestanden terug, :D nu een clean instal van linux erop :D

merci jeroen :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee