Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richard Wobbel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
De kritische website van blogger Alexander Higgins is off line.
Vanaf het eerste moment presenteerde Higgins o.a. het nucleaire weerbericht, en alle seinen in Japan en de VS stonden direct op dieprood!
Weken later bleek inderdaad dat er meerdere meltdowns waren geweest, en dat een aantal partijen dit liever onder het tapijt hadden gemoffeld.
Uiteraard publiceert Higgins ook andere "pijnlijke" onderwerpen.....
Sinds twee dagen ligt zijn website eruit, en de omstandigheden lijken op zijn minst verdacht.
Ik heb al wat gegoogled , maar wordt niet veel wijzer.
Oproep aan alle tweakende speurneuzen:
wat is hier precies aan de hand? Wordt hier een kritische blogger monddood gemaakt, en moeten we dit zomaar goedkeuren?
Wat mij betreft gaat zijn site weer in no time on line. Tenzij......
Bezoek dus blog.alexanderhiggins.com en oordeel zelf...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 16:07
Alexander Higgins Blog Has Been Hacked And Needs A New Server

Please donate $$$$$$$$$$$$.

Lijkt me duidelijk?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 26306

Er is geen sprake van censuur, zijn spulletje is gehackt. Dat had hij dus wel iets beter mogen (laten) beveiligen.
Dat maakt je topic een beetje waardeloos.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Censuur door middel van hacken. wel eens over nagedacht ?

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richard Wobbel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
@ Cheatah
Wie heeft er belang bij om zijn site te hacken? Ik sluit niet uit dat hij krap bij kas zit of zo, maar dit lijkt me het laatste scenario.
Ik ben geen uebertweaker, maar kunnen "onze" pro's achterhalen hoe zijn site gehackt is, en eventueel door wie? Dan worden de antwoorden pas echt interressant!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 16:07
Richard Wobbel schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:55:
@ Cheatah
Wie heeft er belang bij om zijn site te hacken? Ik sluit niet uit dat hij krap bij kas zit of zo, maar dit lijkt me het laatste scenario.
Ik ben geen uebertweaker, maar kunnen "onze" pro's achterhalen hoe zijn site gehackt is, en eventueel door wie? Dan worden de antwoorden pas echt interressant!
Met alle respect, maar het klinkt eerder als een figuur die zijn zaken niet op orde had, ergens een booboo heeft gemaakt, en alles kwijt is.

Anders gezegd: ik ben best bereid om mijn (non-windows) server voor dit doel open te stellen.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 26306

Richard Wobbel schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:55:
@ Cheatah
Wie heeft er belang bij om zijn site te hacken?
Er worden ook sites gehackt door random scriptkiddies die niet veel motivatie nodig hebben.
Ik sluit niet uit dat hij krap bij kas zit of zo, maar dit lijkt me het laatste scenario.
Geld is toch meestal een grote drijfveer.
Ik vind dat totaal niet boeiend. Waarom zou je dat willen uitzoeken? Om je conspiracy theory bevestigd te krijgen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Video geken, mja. spul gaat ook gewoon wel eens stuk. om daar een hack de schuld van te geven :/

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is dit topic niet gewoon een sneaky manier van spam om geld af te troggelen van Tweakers?

Iemand met 10 posts (nofi intended), post een link naar een site waar om geld gebedeld wordt onder het mom van 'gehackt' en 'censuur' in de hoop dat Tweakers, welke vaak pro-informatievoorziening en anti-censuur zijn, misschien geld doneren?

Ik weet niet of het zo is, maar het klinkt allemaal een beetje dubieus.
Als ik ernaast zit, mea culpa, maar het zaakje lijkt mij een beetje twijfelachtig.

[Voor 15% gewijzigd door anandus op 29-05-2011 22:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:41
Als je het over censuur hebt, Alexander Phiggins is iemand die alle comments waar hij het niet mee eens is van z'n site verwijdert. Dat is alle censuur die ik in dit hele verhaal kan ontdekken.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:02

Mx. Alba

die/hen/zij

Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee