Hallo,
Ik wist niet zo 123 waar ik dit moesten posten dus sorry als ik fout zit.
Mijn start knop doet het dus niet meer en volgens mij licht het in deze kabel:
En hij moet worden aan gesloten op deze moederbord:
Iemand die me hier mee kan helpen?
Btw er zit nog GEEN ram in, maar ik wou ff kijken of ie starten wat ie dus niet deed.
nee, dat is de verkeerde, je moet een kabel hebben met 2 gaatjes, en met wat geluk staat er pw (van power) op. De handleiding van je moederbord geeft wel aan waar de power switch zit.
We hebben het over een computer toch? Of gaat dit om je nieuwe auto?
Edit: geen HK; nja, lampjes geven in elk geval al aan dat er blijkbaar wel iets zit aangesloten. Waarom check je niet eerst even de handleiding om te zien hoe je de powercable moet aansluiten? Als dat gecheckt is ram erin, en gaan
[Voor 26% gewijzigd door vistu op 29-05-2011 21:17]
Ik dacht dat het over de start knop in windows ging, niet om de power-knop van de computer.
Zo te zien heb je zelf een nieuw moederbord gekocht en aangesloten. Kijk voor de zekerheid nog een keer alle kabeltjes na, en check in de handleiding welk kabeltje waar moet.
Niet reageren op de power-knop kan ook betekenen dat er ergens kortsluiting gemaakt wordt. Dat kan je uitsluiten door hem weer uit de kast te slopen en dan geheugen, harde schijf en voeding aan te sluiten (en de power-knop uiteraard).
Sommige moederborden geven een LED-signaal als er iets fout gaat, andere een geluids-signaal. Kijk dus (weer) even in je moederbord wat voor jouw moederbord geldt. Loop anders ook even Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door.
Nee, lees nou eerst gewoon de fucking boekjes. of post op zijn minst wat voor spul je hebt. met enige mazzel heb je iemand die je dan wil helpen maar zo heb je je eigen topic zo op slot natuurlijk
fish schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:48:
Nee, lees nou eerst gewoon de fucking boekjes. of post op zijn minst wat voor spul je hebt. met enige mazzel heb je iemand die je dan wil helpen maar zo heb je je eigen topic zo op slot natuurlijk
Hier heb je een punt, maar het zijn nou juist jouw reacties waarvoor een topic op slot gaat. Als ik even terug lees zie ik dat je alleen aan het trollen bent geslagen.
Nou het was meer een poging tot humor, ik heb wel wel geprobeert te helpen zoals je zal lezen
Hij komt helaas met zo weinig. ik kan hem ook gaan uitschelden maar dat helpt niet echt
[Voor 32% gewijzigd door Fish op 29-05-2011 21:56]
het heet front panel connectors, staat wel degelijk in je boekje.. hierop sluit je o.a. reset, power, hdd led en power led aan,
maar aan het plaatje te zien heb je een nieuw moederbord in een oem kast gebouwd.. enige optie is om uit te vinden welke kabels waar voor dienen aangezien de pin out anders is.
werkend of niet, de computer zou wel opstarten en een scherm met melding geven.
Het gaat er dus om dat je zoals Jeff al zegt de power switch frontpanel connectors verbind op het moederbord. Waar dat moet gebeuren staat in je moboboekje.
mocht je geen idee hebben waar iedereen het over heeft, dan kan je beter terug naar de computerwinkel gaan.
Als je verteld wat er aan de hand is;
Waarom zit dat kabeltje los; Is het een nieuw moederbord?; In wat voor kast ben je aan het bouwen. (In een Dell zitten bijvoorbeeld hele andere aansluitingen). Haal even een 6 pins connector, sluit je videokaart netjes aan. Je maakt het testen wel lastig op deze manier namelijk.
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Hmm, je start post is ook niet bepaald een juweeltje hé. Buiten de spelling en zinsconstructies laat je redelijk wat informatie weg. Jammer voor ons dat het vandaag bewolkt is waardoor je het ons wat moeilijker maakt, alle glazen bollen zijn buiten werking op dit moment.
Aan de foto's te zien ben je blijkbaar een nieuw systeem aan het opbouwen in een HP of .. OEM kast. Die maken vaak gebruik van 1 grote front panel connector ipv de "standaard" losse 2 (4) pins :
Wil je de huidige kast gebruiken, zul je de draadjes in jouw connector los moeten maken en schuiven in "standaard" aansluitingen. Die kun je gemakkelijk vinden in een oude kast, gewoon los knippen. Met een kleine platte schroevendraaier of breekmes hef je het klein 'plastiekje' op dat de metalen constructie rond de kabel tegenhoud. Kabel schuift er dan gewoon uit en kan ergens anders geplaatst worden. Beetje zoekwerk en proberen en voilà, je hebt de power connector kabeltjes (kleuren paar) gevonden en aangesloten met een passende connector.
Een pc zonder geheugen zal niet POSTEN, maar dingen als ventilators en dergelijke zullen wel beginnen draaien. Voor je videokaart zul je inderdaad ook wel koppelstukjes nodig hebben, maar een betere vraag is of die voeding überhaupt je systeem zal kunnen draaien in z'n geheel.
Aan de binnenkant te zien is dit geen heel recent model, en die voeding zal ook al z'n nodige jaren dienst gehad hebben. Laat staan dat de kwaliteit van dit soort voedingen nu ook niet bepaald hoog ligt.
Mijn advies zou zijn om gewoon ergens een simpele behuizing met voeding te kopen (Antec bv. , geen Qtec(h), Tybotech, Qforce, ..) en stoppen met prutsen. Indien niet, bovenstaande zou alles moeten beantwoorden.
Indien alles je als chinees overkomt of je krijgt er hoofdpijn van, leg alles neer en laat iemand met wat meer kennis eens kijken. (En daarmee bedoel ik niet die neef die "alles van computers weet !!11!" want dan lezen we morgen iets over connectors die van je bord gesoldeerd zijn..)
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details