Toon posts:

NAT type open krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

2 jaar geleden had ik een apart modem en router (Asus), en mijn NAT type was gewoon open.

Toen kregen we een nieuw modem, waarin een router zat (modem + router).
Aangezien we draadloos internet nodig hebben voor een laptop, hebben we nog steeds die Asus router voor draadloos internet.

Nu wil ik mijn NAT open krijgen, maar dit lukt niet. Ik heb al geprobeerd om direct op het modem aan te sluiten en hierop ports te openen maar dit werkt niet.

Ik had wel iets gelezen dat ik mijn router van mijn modem als bridge kan instellen, zodat de Asus router het router werkt doet, waardoor mijn NAT waarschijnlijk weer open zou zijn.

Het modem is de Thomson ST5x6v6 en de router is een Asus WL-500G

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:58

lier

MikroTik nerd

Makkelijkste (lijkt mij) is om te kijken als je een pc direct aan sluit of je "NAT type open" is. Dan kan je namelijk de ASUS als AccessPoint in stellen (geen idee of de Thomson te bridgen is).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-12 07:27

jeka

Support your local club.

Nat type op de pc of bv een playstation?
Als je kpn hebt gaat het lastig worden denk ik. Die hebben het aardig dicht getimmerd.

FCG

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op maandag 30 mei 2011 @ 08:44:
Makkelijkste (lijkt mij) is om te kijken als je een pc direct aan sluit of je "NAT type open" is. Dan kan je namelijk de ASUS als AccessPoint in stellen (geen idee of de Thomson te bridgen is).
Als ik mijn xbox/pc direct op de Thomson aansluit dan is mijn NAT type alsnog strict, zelfs als ik de poorten ervoor open.

En het is voor een xbox, ik heb geen kpn maar Online

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-12 19:48
mischien is het een idee om je xbox in DMZ te zetten?

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-12 23:01
Dit zelfde probleem heb ik ook, je kunt hiervoor kijken naar de plug 'n play optie door die of aan of uit te vinken staat er bij mij soms NAT open.

Verder is de thompson ook erg dichtgetimmerd en zijn de opties hiervoor ook beperkt

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:28:
[...]

Als ik mijn xbox/pc direct op de Thomson aansluit dan is mijn NAT type alsnog strict, zelfs als ik de poorten ervoor open.

En het is voor een xbox, ik heb geen kpn maar Online
Waarschijnlijk staat UPnP of NAT-PMP uitgeschakeld op de nieuwe Thomson. Deze techniek zorgt er onder andere voor dat clients op het netwerk zelf poorten kunnen doorschakelen naar zichzelf. Deze functie inschakelen is een beveiligingsrisico aangezien virussen ook kunnen luisteren op publieke poorten.
Je kunt het in proberen te schakelen in de router, je kunt ook handmatig de juiste poorten openzetten.

Wat de Asus betreft, als je hierin de DHCP functie uitschakeld en het router een LAN IP adres geeft dat in hetzelfde netwerk valt als je andere router (wel een adres dat natuurlijk nog niet bezet is) kun je de kabel welke nu tussen de LAN van de Thomson en de WAN van de ASUS loopt, uit de WAN poort halen en in de LAN poort stoppen van de ASUS.

Zo maak je geen gebruik van de router functionaliteit en is de ASUS niet meer dan een veredelde switch en Access Point.

Verwijderd

Topicstarter
Joolee schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:40:
[...]

Waarschijnlijk staat UPnP of NAT-PMP uitgeschakeld op de nieuwe Thomson. Deze techniek zorgt er onder andere voor dat clients op het netwerk zelf poorten kunnen doorschakelen naar zichzelf. Deze functie inschakelen is een beveiligingsrisico aangezien virussen ook kunnen luisteren op publieke poorten.
Je kunt het in proberen te schakelen in de router, je kunt ook handmatig de juiste poorten openzetten.

Wat de Asus betreft, als je hierin de DHCP functie uitschakeld en het router een LAN IP adres geeft dat in hetzelfde netwerk valt als je andere router (wel een adres dat natuurlijk nog niet bezet is) kun je de kabel welke nu tussen de LAN van de Thomson en de WAN van de ASUS loopt, uit de WAN poort halen en in de LAN poort stoppen van de ASUS.

Zo maak je geen gebruik van de router functionaliteit en is de ASUS niet meer dan een veredelde switch en Access Point.
Ik heb al een UPnP geprobeerd op de Thomson, werkte niet. Ook ports openen op de Thomson werkt niet.
Daarom dacht ik dat ik beter de router van de Thomson als bridge kan gebruiken, zodat de Asus als router werkt, want dan zal mijn NAT waarschijnlijk open zijn, aangezien mijn NAT hiervoor met een ander modem zonder ingebouwde router wel open was.

Maar toen ik de Thomson router als bridge instelde had ik geen internet. Ik weet niet of ik hiervoor nog IP adressen moet veranderen of de DHCP-server niet had moeten opstarten?
Pagina: 1