Toon posts:

Freeze van een Athlon64 x2 5000+

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-05 12:12

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Topicstarter
Ik heb allereerst de Hangen en Opstarten Troubleshooter Doorgenomen, maar daar vind ik niet echt oplossingen helaas..

Specs:

AMD Athlon62 x2 5000+
MSI K9AGM3
2x 1GB DDR2-800
Nvidia GeForce GT430
WD 250GB
DVDRW station
Coolermaster 390w

Probleem is dat de computer op bepaalde momenten gewoon Freez't zegmaar:

Memtest blijft steevast hangen op 5.54 of 5.55, dat is test 4, en elke keer hetzelfde, 1 of 2 bankjes of beide apart maakt niet uit.

Het geheugen is getest door de winkel en werkend bevonden.
Voedingsspanning is ook prima ( In het Bios, dus geen load)

Als ik een CPU Stresstest doe (2x, voor elke core 1) komt de temperatuur niet boven de 54c.

Toch blijft steeds de computer vastslaan, alleen een reset helpt dan nog.
Er staat ook niks in de logboeken van Windows XP.

Het enigste dat ik nog kan bedenken is het mobo, maar hoe kan ik dat testen? heb geen reserve onderdelen liggen, en het is toch ook zonde om een mobo te kopen en het is achteraf niet stuk..
De winkel (Paradigit) kan het mobo niet testen zeggen ze..

Zijn er nog ideeén die ik over het hoofd gezien heb? ik ben een beetje out of options...

Bedankt!

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• E65
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-01-2020

E65

Aka Thunderstorm65

Wat maakt dat je de voeding uitsluit? Het stabiel blijven van de spanning zegt niet veel over het (niet) geleverde vermogen. Bovendien blijft de spanning stabiel in de bios, idle dus....

[Voor 20% gewijzigd door E65 op 29-05-2011 20:22]

Doet graag mooie dingen met geluid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 12:08
Het feit dat je memtest foutgaat en de winkel aangeeft dat het geheugen gewoon goed is(staat het geheugen op de QVL van het mobo?), doet me idd aan de geheugenslots denken. De andere 2 slots proberen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:16
En als je het voltage van het geheugen iets verhoogd? Ik weet zo niet waar je geheugen nu op loopt maar het geheugen in mijn oude computer moet op 2,1 volt draaien anders lukt die 800 mhz niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Night89

Night89

Topicstarter
Voeding uitsluiten doe ik omdat als de PC idle draait, (Bureaublad van windows XP, zonder iets aan) deze ook al free'zt, dat is dus ook zonder belasting, dus zou ik de voeding uit kunnen sluiten denk ik?

Voltages verhogen kan ik niet eens (Ik kan uberhaupt niks vinden over evnt overklokken)
Mobo & DDR2 Reepjes zijn allebei 1,8V, Dat dan gelukkig weer wel.

QVL List ga ik nog even naar kijken
/Edit/
Ik kan ze niet vinden in de lijst, maar vind het wel raar, het heeft gewoon netjes gewerkt, en ineens niet meer, als het niet compatibel was zou het toch meteen voor problemen hebben moeten zorgen?
/Edit/

Ohja, en van slots veranderen mag ook niet helpen! |:(

[Voor 25% gewijzigd door Night89 op 30-05-2011 01:01]

Met Vriendelijke Groet,

• Night89

Night89

Topicstarter
Kickje?

Heb nog wat lopen spelen met de het memory, maar blijftnog steeds hangen :'(

Met Vriendelijke Groet,

• Night89

Night89

Topicstarter
Opgelost!

Op de gok een nieuw mobo gekocht, en gelukkig doet deze het nu weer!

Met Vriendelijke Groet,

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-02 13:16
haha chill:)

trouwens let voortaan ff op het dubbelposten, als je wat wilt toevoegen kun je beter edit gebruiken.

Succes met je nieuwe mobo!

If it ain't broke, don't fix it

• JobM
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
klinkt voor mij als overhitting van de northbridge, maargoed je hebt het al opgelost ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee