Toon posts:

Home cinema set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 347573

Topicstarter
Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een mooie Philips TV (40PFL760SH/12).

Nou ben ik opzoek naar een goede home cinema set (inclusief Blueray) waarmee ik een hele tijd goed vooruit kan. Ik vind mooi geluid belangrijk maar het hoeft niet "perfect"te zijn.

Mijn budget is maximaal rond de €900,00 euro. Goedkopere alternatieven zijn ook welkom uiteraard.
Helaas kom ik er zelf niet aan uit wat nou wijsheid is, ik zie sets van €200,00 euro en er zijn sets van €3500,00

Graag maak ik gebruik van jullie expertise en ervaringen om tot een goede keuze te komen.
De meningen van de verkopers verschilt nogal, sommige zweren bij bose, andere bij jvc / panasonic of Harman Kardon.

Mijn tv is van Philips en het beeld vind ik prima, is het niet juist slim om een philips set aan te houden om eenheid te behouden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 361345

ik zou een bdp van philips kopen en een receiver en speakers van een andere merk. Dan heb je de beste combo!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:58

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Een kant-en-klare set en "een hele tijd goed vooruit" is iets wat sowieso niet echt samen gaat. Als je losse componenten hebt kan je bijvoorbeeld alleen de receiver of versterker vervangen en de speakers laten staan. Met kant en klare setjes wordt dat lastiger aangezien deze vaak aparte aansluitingen hebben voor speakers, passieve subwoofers die je niet op elke set kwijt kan en ga zo maar verder.

Enige echte voordeel om weer een Philips te nemen - welke ik dan zo kan bedenken - is dat het qua design wellicht leuk bij elkaar staat. En ook HDMI CEC zal tussen Philips apparatuur onderling beter werken dan een Philips TV en een ander merk home cinema.

Over het merk Bose is op dit forum al veel geschreven. Sommigen vinden het leuk, maar anderen zouden het nooit kopen. Sowieso wordt het nieuwe spul van Bose wordt niet echt lekker ontvangen. Bose wordt ook wel eens vertaald als "Buy Other Sound Equipment". Panasonic, JVC en dat soort merken schaar ik ook onder Philips en ook gewoon onder kant-en-klaar. Harman Kardon en Onkyo zijn al setjes waar je meer mee kan.

Voor 900 euro zou ik toch zeker gaan kijken naar losse componenten en dus een losse receiver, 5.1 set en Blu-rayspeler. Denk dat je daar een mooie set mee samen kan stellen. Denk aan een leuke instapreceiver van Onkyo zoals de TX-SR309 (wellicht de TX-NR509) een 5.1 set heb je van merken als Canton, Harman Kardon, Yamaha, Klipsch al voor een euro of 500. Voor de overige 200 euro kan je een leuke Blu-rayspeler kopen. Zoiets zou ik doen. Je hebt dan voor het geld veel meer kwaliteit dan met een kant en klare set. En ook qua aansluitingen en ondersteuning kom je een stuk verder.

Maar goed, dan heb ik wel meteen je hele 900 euro opgemaakt. Het is aan jou om te beslissen of je zo'n set-up nodig hebt en of je het de 900 euro waard vind. Of dat je net zo lief voor 200 euro een kant en klare set neemt en die 700 euro ergens anders aan uit geeft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ga eens luisteren in een winkel. :) Dan weet je hoeveel je 'moet' uitgeven voor de kwaliteit die je wilt en ook welke set je het beste vindt klinken.

[Voor 64% gewijzigd door TBTL op 29-05-2011 20:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb sowieso nog een jvc rx5052 receiver van een jaar of drie oud staan. Deze is denk ik niet meer modern
genoeg voor de huidige technieken of wel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
TBTL schreef op zondag 29 mei 2011 @ 20:48:
Ga eens luisteren in een winkel. :) Dan weet je hoeveel je 'moet' uitgeven voor de kwaliteit die je wilt en ook welke set je het beste vindt klinken.
Ik ben wel bij bijvoorbeeld de mediamarkt geweest maar krijg daar geen helder beeld. Hebben jullie tips van goede winkels liefst omgeving limburg / eindhoven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:58

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Anoniem: 347573 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 20:49:
Ik heb sowieso nog een jvc rx5052 receiver van een jaar of drie oud staan. Deze is denk ik niet meer modern
genoeg voor de huidige technieken of wel?
De JVC RX 5052 is ook gewoon onderdeel van een kant en klare set met niet extreem veel ingangen. Ik zou met dit budget wel alles nieuw halen (nieuw als in huidige generaties) en niet met oudere apparatuur gaan werken.
Anoniem: 347573 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 20:52:
[...]
Ik ben wel bij bijvoorbeeld de mediamarkt geweest maar krijg daar geen helder beeld. Hebben jullie tips van goede winkels liefst omgeving limburg / eindhoven.
Lastige is dat je met dit budget niet aan kan kloppen bij ketens als de Hobo, RAF en weet ik al niet meer. Daar is je budget gewoon te laag voor. Je zal met 900 euro toch echt bij de BCC en dergelijke moeten wezen. Wellicht dat er wat kleinere audioketens zijn waar je het kan proberen, maar die zou ik zo niet weten. Maar kijk eens op de websites van de merken die ik net noemde om te zien wat je allemaal aan keuze hebt. Of op Kieskeurig eens complete setjes selecteren om te zien wat er allemaal is. Gewoon qua beeldvorming.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 16:38
Anoniem: 347573 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:41:
Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een mooie Philips TV (40PFL760SH/12).

Nou ben ik opzoek naar een goede home cinema set (inclusief Blueray) waarmee ik een hele tijd goed vooruit kan. Ik vind mooi geluid belangrijk maar het hoeft niet "perfect"te zijn.

Mijn budget is maximaal rond de €900,00 euro. Goedkopere alternatieven zijn ook welkom uiteraard.
Helaas kom ik er zelf niet aan uit wat nou wijsheid is, ik zie sets van €200,00 euro en er zijn sets van €3500,00

Graag maak ik gebruik van jullie expertise en ervaringen om tot een goede keuze te komen.
De meningen van de verkopers verschilt nogal, sommige zweren bij bose, andere bij jvc / panasonic of Harman Kardon.

Mijn tv is van Philips en het beeld vind ik prima, is het niet juist slim om een philips set aan te houden om eenheid te behouden?
Als je het bij één merk wilt houden is er wel een mooi setje van Philips verkrijgbaar. Dat is namelijk deze set. Het is een 7.1 set (met 4 zuilspeakers, 2 boekenplankspeakers en een center + subwoofer). De receiver bevat, als ik het goed heb, veel onderdelen van NAD. En dat merk is dan weer vrij bekend en gerenommeerd.

Er zit alleen geen Blu-rayspeler bij maar die kun je al voor €100 vinden. En je hebt dan in ieder geval niet van die melkpakjes waar totaal geen geluid uit komt. ;)

Hier is nog een (Duitse) review te vinden waarbij ze die set helemaal hebben gestript. En ze zijn vol lof over de onderdelen die gebruikt zijn voor de set. Hij was een tijdje geleden bij Correct €799 en is nu helaas dus weer terug op €999. Maar desalniettemin is dat naar mijn idee nog een super prijsje.

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 299244

Dit is mischien een leuk setje voor je, http://www.besthomecinema...ipsch-theater-p-1435.html
Koop er een losse Philips bdp bij en klaar is kees! ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:51

ST10©DE

Dus.............

LuPo schreef op maandag 30 mei 2011 @ 08:52:
[...]

Als je het bij één merk wilt houden is er wel een mooi setje van Philips verkrijgbaar. Dat is namelijk deze set. Het is een 7.1 set (met 4 zuilspeakers, 2 boekenplankspeakers en een center + subwoofer). De receiver bevat, als ik het goed heb, veel onderdelen van NAD. En dat merk is dan weer vrij bekend en gerenommeerd.

Er zit alleen geen Blu-rayspeler bij maar die kun je al voor €100 vinden. En je hebt dan in ieder geval niet van die melkpakjes waar totaal geen geluid uit komt. ;)

Hier is nog een (Duitse) review te vinden waarbij ze die set helemaal hebben gestript. En ze zijn vol lof over de onderdelen die gebruikt zijn voor de set. Hij was een tijdje geleden bij Correct €799 en is nu helaas dus weer terug op €999. Maar desalniettemin is dat naar mijn idee nog een super prijsje.
Met hem, receiver is identiek aan de NAD T747, dus ook een goede prestatie in stereo (ik draai zelf met de T737 welke al prima is). Een hele mooie set!

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LuPo
P. Mekes schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:36:
[...]

Met hem, receiver is identiek aan de NAD T747, dus ook een goede prestatie in stereo (ik draai zelf met de T737 welke al prima is). Een hele mooie set!
Ik wist trouwens niet dat er zo'n goede receiver bij die set van Philips zit. Even de prijs opgezocht en ik schrok me rot. Is hij echt identiek aan de NAD T747?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Wauw, er zitten ook nog eens drivers van Peerless en Vifa in de luidsprekers. :D

[Voor 54% gewijzigd door TBTL op 30-05-2011 17:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
[...]

Is deze set te vergelijken met de eerder genoemde onkyo sets? Ik had gehoord dat philips sets niet zo goed zijn kwa geluid. Het lijkt me wel fijn alles hetzelfde merk t hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LuPo
Anoniem: 347573 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:45:
[...]

Is deze set te vergelijken met de eerder genoemde onkyo sets? Ik had gehoord dat philips sets niet zo goed zijn kwa geluid. Het lijkt me wel fijn alles hetzelfde merk t hebben.
Nee. :)

Die set van Philips overtreft die Onkyo sets met gemak. Heb je de posts wel gelezen? Er zit dus een receiver bij die blijkbaar identiek is aan de NAD T747 (en die receiver kost €999). Daarnaast zitten er in de speakers drivers van Peerless en Vifa. Volgens mij had iemand in het 'Show je Home Cinema'-topic uitgerekend dat de kostprijs van dit alles al bijna meer is dan de huidige verkoopprijs. Je hebt dan dus veel 'bang for buck' (veel waar voor je geld).

De originele verkoopprijs van Philips was eigenlijk ook €2000-2500. Maar omdat Philips niet meer echt een naam heeft als Hi-Fi merk loopt de set blijkbaar niet. Dat doet echter niks af aan de kwaliteit die je dan krijgt. In het 'Show je Home Cinema'-topic zijn meerdere mensen die deze set gekocht hebben. Je kunt daar nog even vragen wat ze ervan vinden. :)

[Voor 4% gewijzigd door LuPo op 31-05-2011 09:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:11
FeaR schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:00:
[...]

De JVC RX 5052 is ook gewoon onderdeel van een kant en klare set met niet extreem veel ingangen. Ik zou met dit budget wel alles nieuw halen (nieuw als in huidige generaties) en niet met oudere apparatuur gaan werken.

[...]

Lastige is dat je met dit budget niet aan kan kloppen bij ketens als de Hobo, RAF en weet ik al niet meer. Daar is je budget gewoon te laag voor. Je zal met 900 euro toch echt bij de BCC en dergelijke moeten wezen. Wellicht dat er wat kleinere audioketens zijn waar je het kan proberen, maar die zou ik zo niet weten. Maar kijk eens op de websites van de merken die ik net noemde om te zien wat je allemaal aan keuze hebt. Of op Kieskeurig eens complete setjes selecteren om te zien wat er allemaal is. Gewoon qua beeldvorming.
Misschien is H&C Hifi in Oostrum iets voor hem? Is vlakbij en met een budget van € 900,- zou hij kunnen kiezen voor een Marantz 1601 receiver en de Tannoy F3 speakers (€ 100,- per set). plus Tannoy centerspeaker.
Dan is er zelfs nog geld over voor een Klipsch SUB-10 die geloof ik nu tijdelijk € 249,- kost.
Dan nog een blue ray speler, met € 900,- zal hij een heel eind komen.

Heb zelf de F3´s als rear surrounds maar ook om te testen ze eens als fronts aangesloten, voor die € 100,- per set komt er echt een mooi en strak geluid uit die speakers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:51

ST10©DE

Dus.............

LuPo schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:16:
[...]

Ik wist trouwens niet dat er zo'n goede receiver bij die set van Philips zit. Even de prijs opgezocht en ik schrok me rot. Is hij echt identiek aan de NAD T747?
Er moet hier wel ergens een link rondzwerven op dit forum naar een duits forum. Hier staan van zowel de NAD als de Philips naakte foto's. Kijk, vergelijk en oordeel ;-)

(En ik baal zelf behoorlijk dat ik niet eerder tegen deze Philips ben aangelopen, anders had ik die aangeschaft ipv de NAD T737)

Edit:

Ik heb het linkje er zelf even bijgezocht : Duits Forum

[Voor 9% gewijzigd door ST10©DE op 31-05-2011 12:30]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
LuPo schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:08:
[...]

Nee. :)

Die set van Philips overtreft die Onkyo sets met gemak. Heb je de posts wel gelezen? Er zit dus een receiver bij die blijkbaar identiek is aan de NAD T747 (en die receiver kost €999). Daarnaast zitten er in de speakers drivers van Peerless en Vifa. Volgens mij had iemand in het 'Show je Home Cinema'-topic uitgerekend dat de kostprijs van dit alles al bijna meer is dan de huidige verkoopprijs. Je hebt dan dus veel 'bang for buck' (veel waar voor je geld).

De originele verkoopprijs van Philips was eigenlijk ook €2000-2500. Maar omdat Philips niet meer echt een naam heeft als Hi-Fi merk loopt de set blijkbaar niet. Dat doet echter niks af aan de kwaliteit die je dan krijgt. In het 'Show je Home Cinema'-topic zijn meerdere mensen die deze set gekocht hebben. Je kunt daar nog even vragen wat ze ervan vinden. :)
Dan lijkt dit me inderdaad een goede optie. Ik zie wel dat de set van 2009 is maar dat maakt dan denk ik niet zoveel uit. Hartelijk dank voor jullie reacties.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee