Toon posts:

Dock aansluiten op wat oudere receiver?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dexter24
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:17
Hallo allemaal, vraagje.

Overweeg nu al een tijdje om een dock te kopen voor mijn telefoon alwaar ik mijn muziek op kan zetten en hopelijk zo zal kunnen afspelen. Ik heb eigenlijk geen idee of dit echt een gevalletje plug&play zal zijn. Mede omdat het een wat oudere receiver is. Iemand van jullie die uitsluitsel kan bieden?

gaat om een Denon Dra 210 reciever, deze dus:

bij voorbaat dank! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:26

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Het zou makkelijk zijn als je zou zeggen welke dock je op het oog hebt. Er zijn docks welke namelijk alleen met digitale uitgangen werken en dat gaat zo op jouw Denon niet werken. Dan moet er eerst nog een DAC tussen. Er zijn ook genoeg docks welke gewoon met stereo RCA werken wat gewoon aangesloten kan worden op elke receiver. Ook nog docks wel video door kunnen geven wat jouw Denon ook nog zou kunnen aangezien deze over composiet beschikt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dexter24
Oke, ik zocht dus eigenlijk naar een dock voor een Htc Desire ipv een standaard ipod dock maar die zijn vrij lastig te vinden.

edit: had nog niet echt speciaal een dock op het oog. Wilde eerst zeker weten of het kon voordat ik begon met oriënteren. Een dock die audio af kan spelen voor een Htc wordt een lastig verhaal gok ik.

[Voor 44% gewijzigd door Dexter24 op 29-05-2011 17:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05 15:45
Dus je zoekt als het ware een dock die via usb (aan de onderkant van de telefoon), je muziek doorgeeft naar RCA?

Ik denk dat dat vrij lastig gaat worden want volgens mij kan je niet net zoals bij ipod muziek over de dock connector laten gaan.

Wel zou je kunnen zoeken naar een dock die je telefoon ook van achtere ondersteund en die aan de bovenkant van je telefoon in je koptelefoon aansluiting gaat, dan zal dat gewoon door middel van 3,5mm jack gaan en in je receiver met een RCA kabel (rood/witte aansluiting).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dexter24
duifi schreef op zondag 29 mei 2011 @ 17:57:
Dus je zoekt als het ware een dock die via usb (aan de onderkant van de telefoon), je muziek doorgeeft naar RCA?

Ik denk dat dat vrij lastig gaat worden want volgens mij kan je niet net zoals bij ipod muziek over de dock connector laten gaan.

Wel zou je kunnen zoeken naar een dock die je telefoon ook van achtere ondersteund en die aan de bovenkant van je telefoon in je koptelefoon aansluiting gaat, dan zal dat gewoon door middel van 3,5mm jack gaan en in je receiver met een RCA kabel (rood/witte aansluiting).
Nee dat dacht ik ook al, heb urenlang gezocht maar zonder resultaat. Ik denk dat ik nu toch voor n ipod ga, dat werkt wat makkelijker en het aanbod is gigantisch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05 14:34

mace

Sapere Aude

Je kan wel gewoon met een kabeltje je telefoon aansluiten hoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dexter24
FeaR schreef op zondag 29 mei 2011 @ 17:38:
Het zou makkelijk zijn als je zou zeggen welke dock je op het oog hebt. Er zijn docks welke namelijk alleen met digitale uitgangen werken en dat gaat zo op jouw Denon niet werken. Dan moet er eerst nog een DAC tussen. Er zijn ook genoeg docks welke gewoon met stereo RCA werken wat gewoon aangesloten kan worden op elke receiver. Ook nog docks wel video door kunnen geven wat jouw Denon ook nog zou kunnen aangezien deze over composiet beschikt.
Het gaat me puur om het audio-gedeelte, video gebeuren ben ik niet naar op zoek.
http://www.hobo.nl/defaul...duct&id=4835&title=ASD11R

zie dat hier 2 analoge aansluitingen op zitten, dit zou dus moeten werken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dexter24
mace schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:02:
Je kan wel gewoon met een kabeltje je telefoon aansluiten hoor.
Vergeten te melden, ik wil wel graag rustig op de bank kunnen zitten en met een afstandsbediening de boel kunnen sturen, met alleen een kabeltje red ik dat niet volgens mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05 15:45
Dexter24 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:05:
[...]

Vergeten te melden, ik wil wel graag rustig op de bank kunnen zitten en met een afstandsbediening de boel kunnen sturen, met alleen een kabeltje red ik dat niet volgens mij.
Nee, maar met 2 android telefoons misschien wel?, of een android tablet en je htc desire? misschien is daar nog wat mee te realiseren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Heb je een HTC Desire of een HTC Desire HD? Want voor de HD zijn er wel docks met een 3,5mm jack naast de USB. Voor de gewone Desire wordt het inderdaad lastig aangezien de 3,5mm jack daar aan de bovenzijde zit. Wellicht is het dan toch een/de oplossing om een 3,5mm jack male naar stereo RCA kabel te halen zodat je alles bedraad op de Denon aan kan sluiten. Denk dat een dock voor de Desire mét remote control lastig kan gaan worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 07:03
duifi schreef op zondag 29 mei 2011 @ 17:57:

Op een universele doc van Apple zit een jack aansluiting ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dexter24
FeaR schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:31:
Heb je een HTC Desire of een HTC Desire HD? Want voor de HD zijn er wel docks met een 3,5mm jack naast de USB. Voor de gewone Desire wordt het inderdaad lastig aangezien de 3,5mm jack daar aan de bovenzijde zit. Wellicht is het dan toch een/de oplossing om een 3,5mm jack male naar stereo RCA kabel te halen zodat je alles bedraad op de Denon aan kan sluiten. Denk dat een dock voor de Desire mét remote control lastig kan gaan worden.
Een Htc desire dus, zonder HD. Ik was er idd ook al over uit dat het lastig ging worden en voor muziek dus beter voor een ipod kon gaan. Die Denon-dock die ik postte hiervoor, kan die wel zonder problemen aangesloten worden? (met n ipod dan)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dexter24 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:40:
[...]Die Denon-dock die ik postte hiervoor, kan die wel zonder problemen aangesloten worden? (met n ipod dan)
Die Denon kan op elke versterker aangesloten worden. Die rode en witte RCA komen gewoon overeen met de ingangen van jouw versterker. Kwestie van een stereo RCA kabel er tussen, meer niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dexter24
FeaR schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:41:
[...]

Die Denon kan op elke versterker aangesloten worden. Die rode en witte RCA komen gewoon overeen met de ingangen van jouw versterker. Kwestie van een stereo RCA kabel er tussen, meer niet.
Oke, jammer dat het met het HTC gebeuren niet haalbaar is. Toch bedankt voor het advies.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee