Toon posts:

2TB, €60 of €160

Pagina: 1
Acties:
  • 668 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik vraag me af wat (behalve de prijs) het verschil is tussen deze twee harde schijven:

pricewatch: Western Digital RE4-GP WD2002FYPS, 2TB
pricewatch: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB

Het prijsverschil is namelijk ongeveer factor 3. Is de een sneller, gaat de ander langer mee? Ik heb er 4 nodig voor in een NAS

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 191050

De duurdere is een RAID Edition, deze hebben vaak langere garantie en zijn vaker certified voor bepaalde RAID controllers.
Voor thuis zou ik persoonlijk voor de Samsung gaan, hier heb ik er 20 van in mijn NAS zitten. Let er bij deze wel op dat je de firmware moet flashen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 15:58
Ik zou inderdaad ook voor de gewone versie gaan voor thuis gebruik. zeker door het zeer grote prijs verschil.

offtopic
---------
@ Collie, 20 schijven, dat is een serieuze NAS :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die dure is een schijf voor enterprise omgevingen, bedoeld om 24/7 te draaien en een garantie van 5 jaar. Bovendien is hij ook een stukje sneller wat in enterprise omgevingen wel fijn is. Voor thuisgebruik totaal niet interessant, daar zou ik gewoon gaan voor prijs. Immers, voor die prijs van die WD's kan je die Samsungs in raid1 gaan zetten en meerdere systemen kopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

timofp schreef op zondag 29 mei 2011 @ 17:13:
offtopic
---------
@ Collie, 20 schijven, dat is een serieuze NAS :)
Ja dat is het inmiddels wel :) Hier staat de lijst met serieuze NASsen van Tweakers, ik moet van de week even foto's maken zodat ik er ook bij sta.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-06 21:59
Anoniem: 191050 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 17:11:
...
Let er bij deze wel op dat je de firmware moet flashen.
Ondertussen leveren sommige winkels die schijven al met de nieuwste firmware.

Bij Azerty zijn ze sowieso al geflashed:
Beste Sander,

We hebben geïnformeerd bij onze leveranciers
Zij geven aan dat de schijven met de nieuwste firmware zijn geladen

Mocht u verder nog vragen hebben horen wij het graag

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0Henk 'm!

En als er ergens een foutje wordt gemaakt, oude voorraad oid, wil je dat risico echt nemen puur om niet die 2 minuten te nemen om de firmware te flashen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shrimp O Vis
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-04-2019

Shrimp O Vis

Battle.net: SkyDiDeLY.628

Cache grootte is ook anders btw

Core 2 Duo E8400; 2x2gb OCZ; Sapphire Radeon HD4850; Gigabyte EX38-DS4; NZXT Apollo;
If I asked "Is an electron a wave OR a particle?", my question would be wrong before you even answered.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 15758

RAID edition = betalen voor een softwarefeature. Hardwarematig zijn ze identiek aan de non-RE versies. Je krijgt extra garantie en de TLER feature. Dat laatste heb je nodig op Hardware RAID en FakeRAID; niet voor software RAID op een non-Windows OS, zoals de meeste NAS doen.

Samsung F4 is ook sneller dan WD; dus tenzij je gedwongen bent voor TLER te gaan kies je lekker Samsung F4 en bespaar je een hoop geld, en je krijgt er een snellere schijf voor terug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:53
Hoe zit dat precies met die firmware? Welke versie moet je wel en welke moet je niet hebben ?

Ik heb namelijk dit wel gevonden http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=200161

en 4 van mijn 6 disken staat op 2011.02 dus dat moet goed zijn de andere 2 moet ik nog even testen die zitten namelijk al ingebouwd

[Voor 54% gewijzigd door raymonvdm op 29-05-2011 17:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 15758

As long as the manufactured date is after 11-2010 then the unit has already been applied the patch.
Lijkt me duidelijk.

De nieuwe firmware heeft geen andere naam; je kunt dus niet controleren of je nieuwe firmware hebt ja of nee. Firmware bij HDD is gebonden aan de chip en dus hardware. Andere firmware = andere hardware, in veel gevallen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:23

Ed_L

Crew Council
Iemand die bijna duizend posts op GoT heeft, zou toch moeten weten dat we dit soort vragen niet toestaan. Zoek reviews en benchmarks op, lees de handleiding van je NAS, dan moet je toch prima zelf de knoop door kunnen hakken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee