Toon posts:

nog een vraagje over de microsoft intellimouse

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus win ME en heb laatst de microsoft intellimouse explorer aangeschaft.

en ik kan in windows dus die andere 2knoppen aan de zeikant van die muis wel instelllen welke functie ze moeten hebben.
maar in spellen dus niet,hoe kan ik dit oplossen.:)
en hoe of waar kun je de nauwkeurigheid instellen.
en wat is het verschil tussen de usb en de ps/2 (voordeel/nadeel) :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 18 maart 2001 16:57 schreef The_Killing_Guide het volgende:
ik heb dus win ME en heb laatst de microsoft intellimouse explorer aangeschaft.

en ik kan in windows dus die andere 2knoppen aan de zeikant van die muis wel instelllen welke functie ze moeten hebben.
maar in spellen dus niet,hoe kan ik dit oplossen.:)
Hm... ik heb gewoon de standaardinstellingen gelagen (dus de duimknop is "back" en de voorste duimknop is "forward". Ik kan deze knoppen gewoon gebruiken in UT
Maar je kan natuurlijk aan die 2 knoppen een normale toets toewijzen... bijvoorbeeld CTRL en ALT.... dan kan je die in de game selecteren....
en hoe of waar kun je de nauwkeurigheid instellen.
Start-Instellingen-Configuratiescherm-muis
dan tabblad "pointer-options" Daar kan je de pointerspeed instellen... Als je op advanced klikt, kan je ook nog versnelling inschakelen... vind ik persoonlijk wel fijn... als je traag beweegt, schuift de cursor minder pixels op je scherm als je de muis 1 cm verschuift, dan wanneer je de muis snel 1 cm verschuift; dan verschuift de cursor meer pixels
ik zou het niet weten....

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op zondag 18 maart 2001 16:57 schreef The_Killing_Guide het volgende:
usb = sneller
ps2 = minder cpu belasting?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Topicstarter
ok thnx...

maar met nauwkerig heid bedoel ik niet snelheid ofzo ,maa stel je licht tesnippe en je wil een headshot maken op z'n linkeroor,
dat je dan dus niet op z'n oor kan aimen. das bale zieje :(

maar ik kan dus m'n scrollwiel+ scrollknop en rechter/linker muis knop wel instellen maard die andere 2 bij je duim niet.
Wel in windows Me maar niet in Ut of kingpin

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 18 maart 2001 17:33 schreef The_Killing_Guide het volgende:
ok thnx...

maar met nauwkerig heid bedoel ik niet snelheid ofzo ,maa stel je licht tesnippe en je wil een headshot maken op z'n linkeroor,
dat je dan dus niet op z'n oor kan aimen. das bale zieje :(
Dan mot je toch echt met de snelheid en versnelling aan het spelen gaan.... hoe sneller je je cursor zet, hoe sneller je een pixel overslaat... bij de versnelling geldt dat helemaal... Probeer hem eens op de volgende manier in te stellen: Beweegsnelheid vrij langzaam en de versnelling middel of hoog.... Ik weet niet wat voor sniper jij bent, maar ik ga uit van een echte sniper... dus toch vrij rustig met het geweer bewegend.... (dan heb je weinig versnelling)
Als je het prettiger vindt om echt 4 headshots in 1 seconde te maken, dan raad ik je aan om de instellingen zo te zetten: Versnelling laag (of uit) en de snelheid redelijk hoog, maar niet te hoog, anders krijg je het probleem weer dat je geen oorpiercings kan maken...
maar ik kan dus m'n scrollwiel+ scrollknop en rechter/linker muis knop wel instellen maard die andere 2 bij je duim niet.
Wel in windows Me maar niet in Ut of kingpin
Doe dan wat ik al eerder heb gepost... verbind in windows die 2 extra knoppen met toetsenbordknoppen zoals CTRL en ALT (Andere zijn natuurlijk ook mogelijk). In het spel van je keuze kan je dan CTRL en ALT gebruiken voor die twee extra knoppen van je muis....

Verwijderd

Topicstarter
ow..zo! thnx

maar toch wat omslachtig...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 18 maart 2001 17:56 schreef The_Killing_Guide het volgende:
ow..zo! thnx

maar toch wat omslachtig...
tja... je mot toch wat....
Maar ik snap het niet helemaal.... bij mij werken die twee extra knoppen zonder 'omslachtig' gedoe WEL gewoon onder UT... zoals ik dus al zei, ik heb die kleine knop ingesteld als 'next/volgende' en die grotere als 'back/vorige' in explorer...... en die kan ik dus in UT gewoon selecteren....

edit:

typo en:
Maar dat kan natuurlijk een verschil zijn tussen ME (wat jij draait) en 2000 (draai ik)

Verwijderd

Topicstarter
jep

ik las ook nog iets van een ander topic ik zal ff quoten

mijn mooie IntelliMouse Explorer heeft drie prachtige knoppen aan de zijkant, maar kan ze niet gebruiken omdat de software Windows niet goed stuurt... 't zet de muisknoppen uit of zo en kan ze niet gebruiken in bijv. CounterStrike
iemand een idee of zo ?

REAKTIE:
Ja hoor, gewoon een nieuwe muis kopen
Nee geintje, had dit ook. Gewoon even het volgende veranderen in de win.ini:

[Compatibility95]
;POINT32=0x00000002 (disable)
POINT32=0x00080002

Lekker he, die MS ondersteuning van hun top muis in hun nieuwe besturingsysteem

Vraag me niet hoe ik dit gevonden heb, opeens had ik het na tijden lang ploegen in de windows help, ik heb het echter niet meer terug kunnen vinden. Goed bewaren dus voor als je het dingetje opnieuw installeert!

maar ik snap hoe je het moeten typen (of je het moet vervangen of niet )(enzo
Pagina: 1