Toon posts:

VGA koppel toevoegen aan Moederbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jackieboy8
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-07-2021
Hallo ik heb een MSI-MS7358 (G33 Chipset NB) moederbord. En volgens Everest zit er een Intel GMA 3100 grafische processor op. Alleen zit er geen aansluiting voor op op dit moederbord. Weet iemand hoe je die erop maken kan? Misschien ergens op solderen??
Het is niet dat ik het nodig heb want heb een GTX580 alleen vroeg me af of dit kon dan kan ik misschien een andere pc kopen en hierop die GMA 3100 gebruiken om hem aan me moeder te geven.
Alvast bedankt, :)
MVG Jack

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je goed kunt solderen zal het misschien kunnen. ZO niet zou ik de lowest budget videokaart kopen die ik kon vinden en die er in zetten. Waar zo'n inbouw VGA connector je 5 euro oid kost, is een videokaart misschien 2 tientjes. Voor die 15 ballen verschil ga je zelf niet zitten prutsen, tenzij je 100% zeker weet dat je het mobo niet zult verknallen met je soldeerbout.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

of de chip erop zit is één, of de benodigde banen aanwezig zijn, is vraag twee...

Ik zou het er niet op wagen en voor twee tientjes een kaartje kopen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 141257

lijkt me ondoenlijk om de boel erop te solderen, en het loont niet echt natuurlijk.
De tijd die je eraan kwijt bent om dat voor elkaar te krijgen(vraag me sterk af of het wel mogelijk is)

Gewoon een kaartje kopen die GPU is nou ook niet zo snel dat je zegt ga ik eens proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Korot
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-03-2021
Ben je er zeker van dat het een MSI MS7358 is? De enige plaatjes die ik kan vinden van dat moederbord hebben namelijk wél een VGA connector. :?
En anders ben ik het wel met The Eagle en jackieboy8 eens: gewoon een budget videokaart kopen, kans dat je nog betere prestaties krijgt ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:47
jackieboy8 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 16:11:
Hallo ik heb een MSI-MS7358 (G33 Chipset NB) moederbord. En volgens Everest zit er een Intel GMA 3100 grafische processor op. Alleen zit er geen aansluiting voor op op dit moederbord. Weet iemand hoe je die erop maken kan? Misschien ergens op solderen??
Het is niet dat ik het nodig heb want heb een GTX580 alleen vroeg me af of dit kon dan kan ik misschien een andere pc kopen en hierop die GMA 3100 gebruiken om hem aan me moeder te geven.
Alvast bedankt, :)
MVG Jack
Zit wel een aansluiting op:
http://img.ps2netdrivers.net/img/1a/msi.ms-7358/small.jpg

Het is wel een VGA aansluiting:
http://www.google.co.uk/s...N&tab=wi&biw=1614&bih=917

Wellicht ken je alleen de moderne dvi variant? Of ben je in de war met het type (zoals Kroot al opmerkte)?

Solderen is natuurlijk onzin je kunt niet zomeer een transport kanaal op je moerderbord solderen wat vervolgens ook nog magisch wordt herkend en gebruikt door de bios.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jackieboy8
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-07-2021
Nee bij mij is het anders geregeld Weet zeker dat het de MS 7358 is maar dit is mijn achterkant: http://i.computer-bild.de/imgs/102778237_031d63d485.jpg
maar niet erg hoor vroeg het me alleen af. Ik heb ook een AMD 5770 HD liggen. (Vond ik gisteren in een hele oude PC bij de vuilnis is als nieuw) HAHAHA bij ons scheiden ze het aval dus lag in de elektronica bak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

jackieboy8 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:37:
Nee bij mij is het anders geregeld Weet zeker dat het de MS 7358 is maar dit is mijn achterkant: http://i.computer-bild.de/imgs/102778237_031d63d485.jpg
[flauw]Lijkt meer op de achterkant van je PC hoor ;) [/flauw]
maar niet erg hoor vroeg het me alleen af. Ik heb ook een AMD 5770 HD liggen. (Vond ik gisteren in een hele oude PC bij de vuilnis is als nieuw) HAHAHA bij ons scheiden ze het aval dus lag in de elektronica bak.
"Oude" PC met HD5770 erin? 8)7

Heb ook wel eens opzienbarend complete en werkende dingen bij de vuilnis gevonden, maar dit slaat alles. Proficiat!

On-topic:
Als de PCB van jouw moederbord gelijk is aan die van de MS-7358 met VGA, inclusief de traces voor de poort, dan zou je kunnen overwegen om te solderen en te flashen met een retail-BIOS, maar het solderen van zo'n 15-pins connector is niet de meest simpele soldeerklus. Als je niets te verliezen hebt wel een leuke om te proberen, maar die HD5770 klinkt anders ook als een zeer acceptabele oplossing ;)

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee