Koeler gemod met goed resultaat!

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Ik heb mijn koeler gemod op dezelfde manier als bij RoRupc:

http://www.rorupc.nl/reviews/thunderbird/

De koeler is precies dezelfde als bij RoRupc met een 50*50 Y.S.Tech (2,88W) fan er op. Die fan heb ik dus nu vervangen door een Sunon 80*80 (1,60W) met een kartonnen trechter als op de site te zien is.

Resultaat: 10 graden koeler!!! 8-)

Mannen van RoRupc bedankt!

O ja, het geluidsniveau is juist gehalveerd :)

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zondag 18 maart 2001 16:57 schreef Frits Bolkestein het volgende:
Ik heb mijn koeler gemod op dezelfde manier als bij RoRupc:

http://www.rorupc.nl/reviews/thunderbird/

De koeler is precies dezelfde als bij RoRupc met een 50*50 Y.S.Tech (2,88W) fan er op. Die fan heb ik dus nu vervangen door een Sunon 80*80 (1,60W) met een kartonnen trechter als op de site te zien is.

Resultaat: 10 graden koeler!!! 8-)

Mannen van RoRupc bedankt!

O ja, het geluidsniveau is juist gehalveerd :)
Dat zeg ik rorupc ;)

• Yigal76
Ik heb er ook nog wat pics van...
Afbeeldingslocatie: http://reelandrecover.homestead.com/files/Dscf0037.jpg
Afbeeldingslocatie: http://reelandrecover.homestead.com/files/Dscf0038.jpg

Let niet te erg op de troep... Da's een veel te lange scsi kabel...

edit:
ik doe er blijkbaar erg lang over om dit te wijzigen...

Verwijderd

Hehe, lekker vast geplakt...
wat een stof btw :)

• Yigal76
Tja mijn kast maakt zichzelf niet schoon... en aangezien ik het niet doe, komt er dus stof in :).

O ja de kast staat ook al een half jaar open, dat helpt ook niet echt.

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:27
Ik zou mijn kabels maar even een beetje bij elkaar binden als ik jou was. Zou het wel een beetje overzichtelijker van worden.

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• H-Alien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-06-2025

H-Alien

aka Schenk

Kan je niet even een comparison maken van je temps voor de mod en erna?

www.simsport-racing.com

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:17
moet de fan op blazen of zuigen? dan ga ik dit vanmiddag ook ff bouwen.
ik heb trouwens twee van die 80mm case fans, als ik die op elkaar zet?? hmm.. 8-)

de situatie is nu zo :)

• Yigal76
Op maandag 19 maart 2001 09:28 schreef H-Alien het volgende:
Kan je niet even een comparison maken van je temps voor de mod en erna?
Oude fan:
idle 51 graden
full load 56 graden max }:O
Nieuwe fan:
idle 41 graden
ful load 45 graden
De fan staat op blazen (richting heatsink dan he, hij blaast en zuigt namelijk altijd (8>)

Kabels rounden moet ik idd nog doen, maar ik wil eerst een nieuwe scsi kabel hebben, dan kan ik hierop oefenen :), deze is toch rot.

edit:

O ja, proc is een Duron 650@800 op een asus A7V; hoger heeft toch geen zin. Matrox G400 is de bottleneck.

Verwijderd

Hee Bolkenstein, leuke kast! (heb ik ook)

Ik heb achter een rond gat gezaagd voor een kleine casefan, en hetzelfde aan de voorkant (80mm voedingsfan erop) :)

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 16:41
ruim je kast op.. scheelt bij jou weer 10 graden :)

Verwijderd

zo kom ik ook aan "een paar pics", hahahaha :P

2 maal dezelfde

Verwijderd

Hmmm, gaat die tape ook houden als de boel op tempearuur komt Of wordt het dan een vies plaakzooitje?

Doe mij maar zo'n verloopstukkie :D

www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20010310/image/ndb1.html]

Verwijderd

Als we nu nog iemsnd kunnen vinden die Japans kan lezen, weten we misschien of het een gehaktmolen of een koeler is :P

• Woef
  • Niet online
ik niet :(
Ben met een cursus bezig ;)

• Yigal76
Op dinsdag 20 maart 2001 11:52 schreef 777bas777 het volgende:
Hmmm, gaat die tape ook houden als de boel op tempearuur komt Of wordt het dan een vies plaakzooitje?

Doe mij maar zo'n verloopstukkie :D

www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20010310/image/ndb1.html]
Dat ding lijkt mij behoorlijk zwaar voor een verloopstukkie :).
Wat die tape betreft: zo heet wordt die proc. nou ook weer niet enneh, het is reeds een plakzooi, maar dat is ook nodig, anders blijf m'n verloopstukkie niet zitten (op tape zit plakspul)! Let ook op het bovenste tapeje, die zit daar om het buigend moment op te nemen, hahahaha...

Verwijderd

Leuk hoor, dat tape ;)

Wat is nu dat printplaatje dat op de bovenste fot links van de koeler zit, tegen de achterkant van de kast :?

• Woef
  • Niet online
Dit was mijn resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.rorupc.nl/reviews/thunderbird/cooler_02.jpg

Verwijderd

Eigenlijk heb ik iets dergelijks gedaan..

Op de achterkant van de kast, achter de koeler/CPU zit een 40/45 CFM 80mm outtake fan.

De koeler is een Alpha 6035 met ystech fan. Wat daarvan 'belangrijk' is, is dat de fan zuigt. De warme lucht komt dus 'uit' de koeler zetten.

Er overheen zit een kapje dat de warme lucht die uit de fan komt (26cfm) met het kapje direct afgevoert naar de 40/45 cfm outtake fan.

(Dat kapje zit heel dicht op de outtake)

Kast blijft nu altijd dik 3 graden koeler dan de oude max.temp., het gemiddelde nog iets lager, en de cpu ditto. :9

Verwijderd

Ummh 'maar' 3 graden lager, omdat de intake nu op 7 en de outtake nu op 8,7 volt draait, vanwege de herrie ;) was eerst meer verschil..

Verwijderd

Misschien een idee voor iedereen die dit wil doen...

www.xs4all.nl/~iwantje

Vorig jaar al gemaakt....

suc6

• Woef
  • Niet online
Best leuk gedaan...

• Yigal76
Op woensdag 21 maart 2001 00:48 schreef Hooi het volgende:
Leuk hoor, dat tape ;)

Wat is nu dat printplaatje dat op de bovenste fot links van de koeler zit, tegen de achterkant van de kast :?
Op dat printplaatje zitten de voltagespulletjes van m'n moederbord (A7V). Vind ik een goede vinding van Asus, want daardoor is er erg veel ruimte rond de socket voor de grote koelers.

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 20:59
ik heb zelf ook z'n kartonnen trechter gemaakt :P
ik heb een 80mm fan uit een voeding gehaalt en die op de trechter gezet

heb jij de fan die op je heatsink zat er gewoon op gelaten :?

• RutgerJan
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik kan het niet echt goed zien op de plaatjes, daarom maar deze vraag:
Zitten de twee gaten (80*80 en 50?*50?) recht boven elkaar?
In het stukje op roropc.nl is een plaatje te vinden met de tekening van hun trechter, waarbij dit niet het geval is...

Ik kan me voorstellen dat het voordelen heeft om de twee gaten niet recht boven elkaar te doen, omdat in het midden geen flow is...
Verder vraag ik me af hoe groot jullie de afstand maken tussen de twee gaten. Ik kan me goed voorstellen dat er een optimale afstand is namelijk.

Ik heb zelf een converter gemaakt van een trechter, maar vond het resultaat vies tegen vallen...

Verwijderd

Ik heb het ook geprobeerd met een gesloopt coolermastertje (had alleen nog de heatsink).

Ik moet zeggen: hij loopt als een tierelier. KOELER dan m'n lekkere spire (gepolijst en al) en stiller.

Als fan heb ik trouwens een 80mm Sunon (12V, 2.6W) gebruikt en als materiaal karton (van een el cheapo dossier-map dus dat was makkelijk) :P

• Woef
  • Niet online
Ja relax he zo'n cooler,
ik vond het wel een uitdaging.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:45

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik wil hetzelfde gaan doen met m'n Alpha pep66t blok, daar zit nu een 60x60 fan op aan de zijkant die in zijn eentje evenveel herrie maakt als de 120x120, en de 3 80x80 fans bijelkaar :( , die fan wil ik vervangen door een 80x80 panaflo die ik nog hier heb liggen.. alleen.. het ding zit aan de _zijkant_... iemand enig idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? ik heb zo mijn bedenkingen bij karton qua stevigheid, ik zat meer in de richting aluminium/blik te denken, alleen waar haal ik dat spul?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Ja en lekker stil. Nou moet ik als tweaker toch hetzelfde gaan proberen met m'n spire. Maar de fan die daar op zit is zogezegd verzonken in de heatsink, dus kweeni zo goed hoe ik dat moet aanpakken

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 19:54 schreef Ener-G het volgende:
.. het ding zit aan de _zijkant_... iemand enig idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? ik heb zo mijn bedenkingen bij karton qua stevigheid, ik zat meer in de richting aluminium/blik te denken, alleen waar haal ik dat spul?
Je kunt hem draaien. Dit is één van de voorbeelden va 'de pep66 mod'
;) http://www.leufkentechnologies.com/page19.html

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:45

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op vrijdag 23 maart 2001 22:01 schreef Hooi het volgende:

[..]

Je kunt hem draaien. Dit is één van de voorbeelden va 'de pep66 mod'
;) http://www.leufkentechnologies.com/page19.html
hm daar zat ik ook over te denken, heb je het zelf ook gedaan? en wat heeft dat voor invloed op de temp? want nu stroomt de lucht niet meer helemaal in de richting van de 'vinnen' op het koelblok
had meer een idee van die 80x80 nog wel aan de zijkant, maar evt in een hoek van 45 graden naar 'boven' gericht
but then again... een 80x80 maakt een hoop goed

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1