Toon posts:

Informatie in MySQL vanuit php-webapp, Android, iOS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RutgerM
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-12-2018

RutgerM

exec(rm -rf /*);

Topicstarter
Ik ben me aan het oriënteren voor een kleine applicatie welke ik wil maken om informatie vanuit een MySQL database beschikbaar te maken via een PHP-webapp, een Android App en in iOS.

Het PHP/MySQL verhaal is geen enkel probleem, Android en iOS zijn nieuw voor mij. Een vriend van mij zal wellicht helpen met het iOS verhaal gezien zijn ervaring hierin groeiende is.

De vraag welke ik mij alleen stel is of ik in een dergelijke situatie voor mobile OS-en een app wil maken of dat een webbased versie welke je in een soort van app-schil draait een betere optie is. Zal je alles in een soortement van browserschil draaien dan heb je vast en zeker minder werk in het beheer van de OS/Versie verschillen. Je security heeft minder te lijden gezien je dit op niet op cliëntniveau afhandelt met authenticatie, etc.

Ik ben in mijn zoektocht nog geen simpele apps tegen gekomen welke dezelfde gedachte delen in het verwerken van data dus wil hier de vraag ook graag stellen wat een goede optie zou kunnen zijn om iets dergelijk "simpels" te maken.

Ik heb het gevoel dat chatsites op een dergelijke manier werken, hierin kun je ook een keus maken om de code serverside te houden en de mobiele apps in een browserschil te draaien, ik heb alleen nog niet een voorbeeld gevonden dat dit dan ook dergelijke bevestigt.

Ik zou graag de visie van wat mensen hierover hebben wat het makkelijkste in onderhoud is en zo "native" mogelijk te gebruiken zal zijn. Java is redelijk native echter wil ik dit liever niet toepassen gezien dat mijn ding echt niet is :)

Liever een Kakker in een Asobak dan een Stakker in een Patserbak :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 22:07
Als je geen ervaring hebt met native development voor mobiele apparaten zou ik eens naar PhoneGap kijken. Je bouwt hierin een app op basis van een Javascript-framework, waardoor je toegang krijgt tot vrijwel alle native mogelijkheden van verschillende devices via een JS API. PhoneGap kan vervolgens compileren naar een native app voor iOS, Android, etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
RutgerM schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:36:
Je security heeft minder te lijden gezien je dit op niet op cliëntniveau afhandelt met authenticatie, etc.
Als je een app bouwt, kan (lees: MOET) je nog steeds wel netjes een API gebruiken, ipv er een diehard sql client in te hangen.

En nofi, maar dat is basiskennis. Het wordt inmiddels hier al jaren tegen je gezegd, maar zorg nou eens dat je basiskennis beter wordt ipv dat je het ene na het andere hobbyprojectje op een vieze manier wilt implementeren.

{signature}

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RutgerM
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-12-2018

RutgerM

exec(rm -rf /*);

Topicstarter
Norckon schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:40:
Als je geen ervaring hebt met native development voor mobiele apparaten zou ik eens naar PhoneGap kijken. Je bouwt hierin een app op basis van een Javascript-framework, waardoor je toegang krijgt tot vrijwel alle native mogelijkheden van verschillende devices via een JS API. PhoneGap kan vervolgens compileren naar een native app voor iOS, Android, etc.
Hier kan ik inderdaad wat mee, dit is zeker optie.

Het voordeel is dat je met dergelijke apps kan kijken of wat je bouwt daadwerkelijk zin heeft en je er altijd voor kan kiezen om het verhaal uit elkaar te trekken en per OS een aparte app te (laten) maken.

Zoals de reactie hierboven wordt er direct zoveel tijd gestoken in zaken die je helemaal niet wil als je iets op zeer kleine schaal wil testen, daar zijn dergelijke tools als Norckon aangeeft ideaal voor en verre van dirty.

het is als met alles... beter eerst met een simpel iets veilig testen voor je het verder uit gaat denken en ontwikkelen, maar veel mensen denken hier al vaak vele stappen te ver, wie zegt dat ik een SQL client wil gebruiken... een goede API heeft al goede security bij auth... for sure, if not probeer je werk van een ander beter te maken... daar zijn api's niet voor.

[Voor 7% gewijzigd door RutgerM op 29-05-2011 13:50]

Liever een Kakker in een Asobak dan een Stakker in een Patserbak :D

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee