Toon posts:

Videokaart dood?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 357654

Topicstarter
Ik weet niet of ik het hier moet posten. Maar ik heb vandaag plotseling een blue screen of death gekregen. Mijn pc liep daarvoor gewoon perfect.

Ik heb twee 5770 ATI in CF (allebei een verschillende versie). En twee monitoren, een samsung syncmaster P2250 en Acer AL1951.

Ik was vandaag gewoon even aan het surfen en opeens blue screen. Wat volgde was het beeld ging even zwart en kwam weer terug. Toen had ik gewoon weer normaal beeld. Waarschijnlijk was ie overgeschakeld van de ene videokaart naar het andere.

Dus ik heb even getest om 1 monitor op een videokaart aan te sluiten en bij eentje zie je gewoon geen beeld, bij de andere wel, als je computer weer opstart.

Is een van mijn waarschijnlijk kapotte videokaarten nog te redden? Of moet ik een nieuwe gaan halen voor CF.

Trouwens mijn Acer monitor doe ik nooit aan, omdat ie paar maanden terug het niet meer deed :S. Als ik hem aanzet dan gaat het beeld stotteren met Acer logo op scherm. Maar toch sloot ik de kabels van Acer monitor aan op pc. Maar doe hem nooit aan. Alleen de Samsung syncmaster. Maar mijn tweede vraag eigenlijk: is mijn Acer monitor ook kapot?

Sorry voor lange verhaal!

EDIT: Maar mijn tweede vraag eigenlijk: is mijn Acer monitor ook kapot?

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 357654 op 30-05-2011 14:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ed800
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-04 13:09
Heb je de defecte kaart al in een andere pc gestopt? En je zou eventueel die kaart ook in de PCI-E poort van je eerste kaart kunnen stoppen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 13:38

Milmoor

Footsteps and pictures.

Anoniem: 357654 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:34:
Dus ik heb even getest om 1 monitor op een videokaart aan te sluiten en bij eentje zie je gewoon geen beeld, bij de andere wel, als je computer weer opstart.
Je moet wel de kaarten uit CrossFire halen om ze beiden te kunnen testen. Als dit aan staat is een van beide kaarten de baas, en alleen die geeft beeld.
Het gedeelte van de monitoren volg ik niet. Ik snap niet wat daar je vraag is.

[Voor 8% gewijzigd door Milmoor op 29-05-2011 20:14]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 21:02
probeer het probleem van de bluescreen ook eens te achterhalen doormiddel van de minidump uit te lezen.
mischien zijn er namelijk nog wel andere problemen op je computer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:41
Anoniem: 357654 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:34:
Wel de CF-Brug eraf gehaald? In CFX gaan de outputs op 1 kaart namelijk uit :w .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
nickertNL schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:24:
probeer het probleem van de bluescreen ook eens te achterhalen doormiddel van de minidump uit te lezen.
mischien zijn er namelijk nog wel andere problemen op je computer
Wat is minidump? Waar kan ik dat lezen.

En ik zal mijn videokaarten zometeen ff testen door brug eraf te halen en afzonderlijk te testen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:41
klik

Is je google stuk :Z .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb geprobeerd minidump te openen via run en deze computer, maar het lukt me niet... Kan iemand vertellen hoe ik dat moet doen?

Ook heb ik nu de allebei de videokaarten afzonderlijk aangesloten. Eentje doet het gewoon goed. Die andere doet het ook, alleen geeft ie mijn beeld weer in een lagere resolutie, en mijn computer zegt dat ie geen driver heeft. Dat is vreemd want ik had gewoon een ATI driver die daarvoor gewoon goed werkte.

Update:
Ik heb de videokaarten nog een keer afzonderlijk aangesloten en nu werken ze allebei naar behoren. Hoefde geen driver te installeren. Ook heb ik ze ingame getest en werken gewoon goed.

Ik ga ze nu proberen in CF mode aan te sluiten kijken of het allemaal weer goed loopt.

Opmerkingen of hulp hoor ik graag!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:48

Quad

Doof

Anoniem: 357654 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:27:
Ik heb geprobeerd minidump te openen via run en deze computer, maar het lukt me niet... Kan iemand vertellen hoe ik dat moet doen?

*knip*

Opmerkingen of hulp hoor ik graag!
Je kunt ze uitlezen met een BSOD debugger aka reader aka uitlezer enz(klik).

Moet je wel lukken!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb geprobeerd te openen. ik heb deze tutorial gevolgd http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?p=517038

Ik heb de bestand gevonden, alleen kan ik em niet openen omdat ik geen administator ben.... Terwijl er staat bij Computer Management, local users and groups, users, dat mijn account wel bij administrators staat...

Er staan trouwens bij users het volgende lijst:
Administrator
Guest
Mijn Account
postgres

Ik heb al die tijd dus Mijn Account gebruikt, Maar had ik gewoon die Administrator account moeten gebruiken??
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee