Heb de Sony-Optiarc AD 7260-S nu al een tijdje, werkt ook altijd goed. Nu probeer ik sinds gisteren een Dual Layer schijfje te branden, daar ben ik tot nu toe nog niet in geslaagd.
Het probleem zit 'm al meteen bij het insteken van het schijfje, je hoort de drive heel even spinnen, maar bijlange niet zo lang als bij een gewoon schijfje.
Wat heb ik geprobeerd:
- verscheidene brandprogramma's, waaronder imgburn, infrarecorder en de gewone windows isobrander
- nieuwe firmware: ben van 1.00 naar 1.03 gegaan
- apparaat in Windows verwijderd, en opnieuw geïnstallleerd
- dit forum en google afgegaan, daar werd soms het probleem bij de schijfjes gelegd
- uninstalled daemon tools + SPTD driver
Nu ja, ik gebruik Verbatim DVD+R DL (8x), dat zouden zowat de besten in hun segment moeten zijn.
Iemand een suggestie?
PS: De PowerMac G5 van m'n vriendin herkent de schijfjes wel, alleen niet als dual layer.
Het probleem zit 'm al meteen bij het insteken van het schijfje, je hoort de drive heel even spinnen, maar bijlange niet zo lang als bij een gewoon schijfje.
Wat heb ik geprobeerd:
- verscheidene brandprogramma's, waaronder imgburn, infrarecorder en de gewone windows isobrander
- nieuwe firmware: ben van 1.00 naar 1.03 gegaan
- apparaat in Windows verwijderd, en opnieuw geïnstallleerd
- dit forum en google afgegaan, daar werd soms het probleem bij de schijfjes gelegd
- uninstalled daemon tools + SPTD driver
Nu ja, ik gebruik Verbatim DVD+R DL (8x), dat zouden zowat de besten in hun segment moeten zijn.
Iemand een suggestie?
PS: De PowerMac G5 van m'n vriendin herkent de schijfjes wel, alleen niet als dual layer.
[Voor 7% gewijzigd door Dnomaid op 29-05-2011 13:09]