Toon posts:

Expression is a value and therefore cannot be the target of

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 407747

Topicstarter
foutmelding:Expression is a value and therefore cannot be the target of an assignment

hallo iedereen,

ik ben nu begonnen (na veel lezen en uitpluizen) aan mijn form applicatie. maar ik zit met het volgend probleem. ik heb deze code ingegeven:

Code:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Public Class Form2

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        If My.Settings.Contacts Is Nothing Then
            My.Settings.Contacts = New System.Collections.Specialized.StringCollection
            If TextBox1.Text = "" Or TextBox2.Text = "" Then
                MsgBox("One or more fields are empty or invalid.", MsgBoxStyle.Exclamation, "Invalid Information")
            Else
                My.Settings.Contacts.Add(TextBox1.Text + " - " + TextBox2.Text)
                My.Settings.Save()
                Me.Close()
            End If
        Else
            If TextBox1.Text = "" Or TextBox2.Text = "" Then
                MsgBox("One or more fields are empty or invalid.", MsgBoxStyle.Exclamation, "Invalid Information")
            Else
                My.Settings.Contacts.Add(TextBox1.Text + " - " + TextBox2.Text)
                My.Settings.Save()
                Me.Close()
            End If
        End If
        TextBox1.Clear()
        TextBox2.Clear()
        Form1.ListBox1.Items.Clear()
        For Each Name As String In My.Settings.Contacts
            Form1.ListBox1.Items.Add(Name)
        Next
    End Sub
End Class

maar ik krijg een errormelding:
Expression is a value and therefore cannot be the target of an assignment

specifiek hier: My.Settings.Contacts = New System.Collections.Specialized.StringCollection.

de eerste code is van mijn bijgevoegde form in mijn applicatie.form 1 heeft deze code en geeft geen probleem
Code:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
Public Class Form1

Private Sub TextBox1_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles TextBox1.TextChanged
        Dim Contact As String = TextBox1.Text.ToString()
        Dim Index As Integer = ListBox1.FindString(Contact)
        If Index = -1 Then
            ListBox1.SelectedIndex = ListBox1.SelectedIndex
        Else
            ListBox1.SetSelected(Index, True)
        End If
    End Sub

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Form2.Show()
    End Sub

Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
        If ListBox1.SelectedIndex < 0 Then
        Else
            Dim dlgrst As MsgBoxResult
            dlgrst = MessageBox.Show("Are you sure you want to remove the contact: '" & ListBox1.SelectedItem & "'?", "Remove Contact?", MessageBoxButtons.YesNo, MessageBoxIcon.Question)
            If dlgrst = MsgBoxResult.Yes Then
                My.Settings.Contacts.Remove(ListBox1.SelectedItem)
                My.Settings.Save()
                ListBox1.Items.Clear()
                    ListBox1.Items.Add(Name)
                Next
            ElseIf dlgrst = MsgBoxResult.No Then

End If
        End If
    End Sub

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        Try
                ListBox1.Items.Add(Name)
            Next
        Catch ex As Exception

End Try
    End Sub
End Class

ik ben hier al 7 uur aan bezig maar ik krijg het maar niet weg. ik heb ook nog een andere vraag. ik de bovenste code geef ik aan dat er twee textboxen zijn(waar er gegevens inkomen zoals de naam of telefoon) maar ik zou graag nog 4 andere textboxen toevoegen om nog meer informatie te kunnen ingeven.maar hoe doe ik dat om die erin te brengen zonder dat het een te grote warboel wordt? Want op mijn manier zal dat teveel if's bevatten.

weet iemand het antwoord?

groeten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Edit aub je post en zet dan [code=vb] en [/code] om je code heen.

Bekijk de foutmelding beter, want deze zal toch letterlijk het regelnummer noemen waar je een duidelijke syntax fout maakt. Kom je er dan nog niet uit, zet dan de hele foutmelding ook hier neer.

{signature}

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03 21:53

MLM

aka Zolo

-niks-

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 407747

Topicstarter
Ik heb gekeken op die site.maar het lukt niet van die fout weg te werken :'(
Wat moet ik dan ingeven?

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 407747 op 29-05-2011 15:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan je echt niet achterhalen in welke regel de fout zit? Desnoods door net zo lang code weg te knikkeren dat je het kan isoleren, alhoewel het me sterk lijkt dat je niet ergens een betere hint krijgt...

[Voor 23% gewijzigd door Voutloos op 29-05-2011 15:12]

{signature}

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-05 11:23
Dubbel klik eens op de foutmelding dan wordt je door de IDE naar die regel toe genomen.

~ Mijn prog blog! ~ @RoyTries

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Sorry, maar een foutmelding als deze moet met wat basiskennis en even goed kijken naar de code waar het precies mis is echt goed op te lossen zijn. De foutmelding is echt helder, en geeft ook echt precies aan wat er mis is. Als je dit nog niet snapt, is dat niet erg, maar erg veel moeite om jezelf erin te verdiepen lijk je ook niet te doen.

Je vraag over een paar extra textboxen en de warboel van if die je dan krijgt kan ik niet beantwoorden. We kunnen niet in je hoofd kijken hoe jij precies die dat wilt gaan oplossen. Dus kijk nog eens rustig naar de melding die je krijgt, dubbelklik er inderdaad op zodat je gelijk op de regel staat die niet goed is. Je zou dan moeten zien dat de code op die regel links van het = teken een expressie (bijv een read only variabele, een bereken, of een methode aanroep) hebt staan en daar kan je simpelweg niks aan toekennen.

Dus kijk er nog eens rustig naar. Van een compiler error verwachten we eigenlijk dat je deze zelf kunt oplossen omdat ze i dit geval toch echt precies vermelden wat er mis is en waar. Voor je andere vraag zul je wat concreter moeten worden dus als je wat meer info hebt dan kan je tegen die tijd een nieuw topic openen. Let daarbij aub wel op Het algemeen beleid #quickstart zodat je genoeg en de juiste informatie geeft.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have star problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee