idee waterkoeling.

Pagina: 1
Acties:

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zat es te denken om het volgende uit te gaan werken.
Men neme:
- 1 koelblok (Spire MA324-15 oid)
- perspex
- kit

Men maakt de zijkanten vh blok dicht met het perspex. En aan de bovenkant ook een systeem wat waterdicht is, maar wel aansluitingen heeft voor slangen. Water erdoor. En overclocken die CPU>:)

Zou zoiets werken??
En hoe zou je de bovenkant moeten/kunnen afsluiten??

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 12:41
dat is nou net waar ik mee bezig ben! >:)
en de bovenkant en zijkanten heb ik afgesloten met aluminium plaatjes die ik nog had liggen, en toen het hele zooitje dichtgelijmt met metaallijm en laten drogen op een temp van 60c. dat wordt nog harder als het metaal zelf. >:)

zo ziet de de bovenkant eruit (echte fotows komen later):

Afbeeldingslocatie: http://fcs.dhs.org/waterblok.gif

Verwijderd

Opzich wel een goed idee, moet je er wel voor zorgen dat het echt goed waterdicht is..

Enne zo'n "echt" waterkoelbok is van binnen toch hol, en deze is niet echt hol, of zit ik nu gewoon fout? Ben nog niet zo top met waterkoelen enzo..

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 18 maart 2001 18:29 schreef Vo0 het volgende:
Opzich wel een goed idee, moet je er wel voor zorgen dat het echt goed waterdicht is..

Enne zo'n "echt" waterkoelbok is van binnen toch hol, en deze is niet echt hol, of zit ik nu gewoon fout? Ben nog niet zo top met waterkoelen enzo..
De oppervlakte tussen metaal en water is zo optimaal. Dus warmte dat van CPU komt kan zich goed verdelen over koelblok en omdat er veel water langs metaal gaat-->goede koeling

• twiekert
Op zondag 18 maart 2001 18:29 schreef Vo0 het volgende:

kijk
zo ziet zoiets eruit:
Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/nl/images/wc_dangerdensocketa-s370.gif
maar dat kost dan ook 127 + verzendkosten bij oc-shop = f152. met dat spul wat ik
zelf maak kost het me zo'n 30 piek.

en volledig hol is het natuurlijk niet. het koper is bedoeld als hitteverspreider en dat water wat door die banen stroomt koelt het koperblok. hoe meer koper hoe beter, op zekere hoogte dan. ze hebben die bochten in een u-vorm gedaan om de weg zo lang mogelijk te maken. bij het blok wat ik aan het maken ben daar staan nog een aantal koelribben overeind, dus je hebt wat meer, turbulentie :? ofzo. en als tie bij bepaalde stukken op het blok wat minder koelt omdat het water daar niet goed stroomt, boeiu, tis toch voor op m'n pelt..

Verwijderd

hmmm, volgens mij gaat dit niet werken... het water moet onder een erug scherpe hoek omkeren... daardoor moet er erg veel druk op het water komen te staan... of het moet afgezogen worden.
Het water blijft ook een redelijk lange tijd in het koelblok, volgens mij is het beter als je hetzelfde id uitvoort, maar dan neit dat hij een bocht maakt, zodat water snel/moeiteloos verplaatst kan worden, en toch relatief veel warmte op kan nemen.

• twiekert
Op zondag 18 maart 2001 19:58 schreef Neonlampje het volgende:
hmmm, volgens mij gaat dit niet werken... het water moet onder een erug scherpe hoek omkeren... daardoor moet er erg veel druk op het water komen te staan... of het moet afgezogen worden.
Het water blijft ook een redelijk lange tijd in het koelblok, volgens mij is het beter als je hetzelfde id uitvoort, maar dan neit dat hij een bocht maakt, zodat water snel/moeiteloos verplaatst kan worden, en toch relatief veel warmte op kan nemen.
nou ik heb al wat getest, tuinslang erop, en vol de kraan open. kwan dr aardig uit donderen, en hijs nog heel :). volgende week ofzo dan ga ik ff pomp bestellen en radiator zoeken, en dan ff een weekje test opstelling laten draaien in de schuur >:)
Pagina: 1