Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

De titel zegt het al.. Ik heb mijn Skype geupdate naar versie '5.3.0.116' maar elke keer als ik iemand probeer te bellen voor een video gesprek hoor ik de persoon prima, maar naar ong. 7 minuten hoor ik een kraak en dan kan ik niet meer bellen of chatten. Dan moet ik eerst mijn PC opnieuw opstarten en vervolgens kan ik weer wachten op Skype. Nadat ik Skype weer heb aangemeld kan ik weer normaal bellen voor weer ongeveer 7/10 minuten. En dit blijft zich maar herhalen, terwijl er aan de andere kant van de lijn geen problemen lijken te zijn. Zelfde versie etc.

Wat heb ik gedaan? **

- Skype opnieuw geïnstalleerd
- Geluid en Video verbinding/instellingen gecontroleerd.
- Bestand Shared.xml verwijdert.

Ik zie echt geen problemen verder om eerlijk te zijn, ook als ik naar Skype Heartbeat kijk werkt alles helemaal prima. Heeft iemand nog tips of suggesties? Of hopelijk hetzelfde probleem incl. oplossing, want ik word hier helemaal gek van |:( :)

Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Crashed skype? Waarom moet je je pc heropstarten? Skype alleen heropstarten werkt niet?

Kijk ook even in je windows event log of er een event staat wat er fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tharulerz schreef op zondag 29 mei 2011 @ 01:55:
Crashed skype? Waarom moet je je pc heropstarten? Skype alleen heropstarten werkt niet?

Kijk ook even in je windows event log of er een event staat wat er fout gaat.
Ik heb in de logboek gekeken en er leek niks fout te gaan. Elke keer nu als we Skype opstarten gaat onze hele internet weg. Ik heb al geprobeerd de router te herstarten (kabel er 10/30 sec eruit) en een soft reset. Maar niks lijkt te helpen, en het rare is mijn router gaat alleen raar doen als we Skype proberen te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08 19:25
Probeer eens UPnP uit te zetten in je router. Ik zie dat Skype altijd zeer agressief en overvloedig probeert via UPnP probeert toegang te krijgen tot het net door poorten in je router te forwarden. Ik kan me zo voorstellen dat er routers zijn die ervan over hun nek gaan.

Daarnaast kan het eventueel nog te maken hebben met een configuratie van Skype Access (een verbinding bij een hotspot voor gebruik van Skype).

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gertvdijk schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:33:
Probeer eens UPnP uit te zetten in je router. Ik zie dat Skype altijd zeer agressief en overvloedig probeert via UPnP probeert toegang te krijgen tot het net door poorten in je router te forwarden. Ik kan me zo voorstellen dat er routers zijn die ervan over hun nek gaan.

Daarnaast kan het eventueel nog te maken hebben met een configuratie van Skype Access (een verbinding bij een hotspot voor gebruik van Skype).
De gouden tip van Gert v Dijk! :)
Ik heb de uPnP uitgezet in de router, en vervolgens naar Skype > Instellingen > Geavanceerd > Verbindingen gegaan, en daar ook uPnP uitgezet. PC opnieuw opgestart (voor de zekerheid) en nu werkt het helemaal prima! :)

Super!! :o