Toon posts:

Review of persoonlijke beoordeling Wharfedale CR2-SUB (sub)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 15:26

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ik heb een Wharfedale CR2-SUB op het oog. Het gaat om de deze subwoofer met de volgende specs:

Link officiële Wharfedale site

Spec
.....................................................................................................
Bass Unit 8" 200mm
Amplifier Power 100W rms
Line Input Sensitivity 250mv for 75W
Frequency Range -6dB 28Hz - 170Hz
Average Max o/p @ 1m 108dB
Crossover Range 70Hz - 170Hz
Dimensions (mm)
Height 340
Width 368
Depth 385
Height (with feet) 390

De specs lijken prima voor mijn homecinema ruimte. 28Hz is behoorlijk laag voor een 8" driver lijkt me.. En de sub is niet te groot voor de ruimte.. (zit in een appart deel van de kamer.. ongeveer 3x4)

Ik zoek een 2e hands sub van ongeveer 150 euro om mijn set compleet te maken, want de Mission 702e's missen serieus veel lage tonen.

De rest van mijn setup:

Receiver: Marantz SR7400
Fronts: Mission 702e
Rears: Mission M77DS
Center: Mission M7C2

Maar nu kan ik helemaal geen reviews of wat dan ook vinden van de sub..
Is hier iemand die mij wel aan een link naar een beetje betrouwbare review kan helpen of zijn eigen ervaringen met deze sub met mij kan delen?

(tips voor een andere leuke subwoofer zijn ook welkom!)

R9 5800X3D + MEG X570s Unify-X MAX + RX 6900XT + 32GB Crucial 3800cl16

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Cidious schreef op zondag 29 mei 2011 @ 00:14:
Frequency Range -6dB 28Hz - 170Hz
Let op die - 6 dB, normaal wordt altijd de waarde bij - 3 dB opgegeven welke veel serieuzer is. Grote kans dat een subwoofer als deze met slechts 8" en 100 Watt de 35 - 40 Hz haalt. Dan is het idee van een subwoofer toch al weer een stuk voorbij.

Op een gegeven moment kan een woofer wel een x aantal Hz weergeven, maar grote kans dat het op zo'n laag volume is dat je het niet eens meer hoort. Kijk maar eens naar de grotere merken. Die gaan van 12" naar 15" om slechts een paar Hz dieper te kunnen gaan (met een zelfde versterking).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 15:26

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Dus eigenlijk wat je zegt is: 8" is te klein om een woofer te noemen en ga ik beter kijken naar een sub met minimaal een driver van 10"?

Nog aanbevelingen?

R9 5800X3D + MEG X570s Unify-X MAX + RX 6900XT + 32GB Crucial 3800cl16

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee