Anoniem: 397352

Topicstarter
Voor de vakken esthetica en geschiedenis moeten we een opdracht maken. Onze groep kreeg het schitterende idee om een ballenbad, obviously gevuld met ballen te maken, met op elke bal het gezicht van een bekende moordenaar te plakken (Dutroux, Stalin etc.).
Als extra element integreerden we hierin het feit dat in elke mens een moordenaar schuilt, hetgeen wordt geïllustreerd door het feit dat we ook enkele klasgenoten en leerkrachten op de ballen hebben geplakt.

Nu heb ik een vraag.Het moeilijkste deel is dat we moeten uitleggen waarom we dit juist doen. Heeft iemand voorstellen om ons hieruit te praten? We zouden graag Freud erbij betrekken, omdat die man toch altijd van pas komt.
Daarnaast moeten we ook parallellen trekken tussen ons (kunst)werk en bekende kunstenaars/artiesten. Nu zijn we zelf niet echt op de hoogte van dat soort dingen, dus heeft iemand hier een idee over?

Ik zou zeggen: laat jullie eens gaan en geef ons raad!

Alvast bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dus je maakt een of ander onzinning postmodern iets, en gaat daarna aan anderen vragen om iets met Freud uit hun duim te zuigen zodat je je zinloze product kunt presenteren als iets waarover is nagedacht?
Nu heb ik een vraag.Het moeilijkste deel is dat we moeten uitleggen waarom we dit juist doen. Heeft iemand voorstellen om ons hieruit te praten? We zouden graag Freud erbij betrekken, omdat die man toch altijd van pas komt.
:|

[Voor 45% gewijzigd door kunnen op 29-05-2011 11:03. Reden: "onzinnig postmodern" oeh pleonasme!]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 313723

Als je Freud er bij wil betrekken kun je denk ik het best naar zijn ideeën over het 'id' kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Anderen je huiswerk laten doen :N

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06 22:42
Nu kan ik er naast zitten, maar volgens mij is Freud achterhaald en is het redelijk "not done" om nog gebruik te maken van zijn gedachtegoed/uitspraken. Maar goed, dat heb ik ook maar van een psychologiestudent gehoord, dus of dat echt zo is weet ik niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Truss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-03 12:57
FireAge schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:15:
Nu kan ik er naast zitten, maar volgens mij is Freud achterhaald en is het redelijk "not done" om nog gebruik te maken van zijn gedachtegoed/uitspraken. Maar goed, dat heb ik ook maar van een psychologiestudent gehoord, dus of dat echt zo is weet ik niet.
Volgens mij is Freud over de jaren heen in/uit/in de gratie geweest en zitten we nu in een in de gratie periode :)

@TS: Als je Freud er bij wilt betrekken is het misschien handig om eerst iets over de beste man en zijn gedachtengoed te lezen -> Leesvoer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

heuveltje

KoelkastFilosoof

Anoniem: 397352 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 22:47:
Voor de vakken esthetica en geschiedenis moeten we een opdracht maken. Onze groep kreeg het schitterende idee om een ballenbad, obviously gevuld met ballen te maken, met op elke bal het gezicht van een bekende moordenaar te plakken (Dutroux, Stalin etc.).
Als extra element integreerden we hierin het feit dat in elke mens een moordenaar schuilt, hetgeen wordt geïllustreerd door het feit dat we ook enkele klasgenoten en leerkrachten op de ballen hebben geplakt.
Tussen haakjes
Als je ballenbak zegt denk ik aan honderd(en) ballen.
Ik herken misschien 10 moordenaars van gezicht (marc dutroux valt daar voor mij al niet onder), en als je net als in je voorbeeld Dutroux, stalin, en Bin-laden in een zin zet. Zullen velen niet 123 de link leggen,
een pedofiel, legerleider en terrorist hebben wat met elkaar gemeen ?

Dus je zult eerst moeten uitleggen wat het is voor mensen het snappen, weet niet of dat zo handig is :)

[Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 29-05-2011 11:55]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:49

Dido

heforshe

Hoewel ik me best kan voorstellen dat er een interessant topic kan ontstaan uit deze opdracht (ondanks dat het een huiswerktopic is waar we normaliter niet op zitten te wachten), kan ik er in deze vorm weinig heil in zien.

Ik weet niet veel van kunst, maar als je eerst iets gaat maken om vervolgens te bedenken wat het zou kunnen betekenen heb je volgens mij de verkeerde volgorde te pakken. Denk eerst maar eens over de boodschap die je wilt overbrengen, en dan over hoe je dat gaat doen.

In deze vorm vind ik dit topic niet echt levensvatbaar, vandaar dat ik hem dichtgooi. :)

Wat betekent mijn avatar?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee