Dag mede tweakers!
Ik ben van plan om een nieuw systeem te gaan aanschaffen.
Ik heb wel voldoende verstand van computers, maar ik zou toch graag wat advies willen horen van jullie.
Het moet vooral een high-end systeem worden voor games, Geen budget.. Het moet een systeem worden waar ik nog JAREN plezier van kan hebben (toekomst gericht dus) en dat ik er de hedendaagse en toekomstige spellen met gemak mee kan draaien.
En ik doe niet aan overklokken
Waar ik zelf aan dacht:
HDD: 3x Samsung SP1 F3 1TB
VGA: Wat op dit moment het beste is (nVidia of AMD)
moederbord: Asus,welke?
RAM: Corsair 8GB ,welke?
Voeding: hoeveel zou ik nodig moeten hebben om 2 goeie videokaarten in SLI/Crossfire te kunnen draaien?
CPU: een quad,hexa?... maar welke is op dit moment het beste? Intel of AMD?
Kast: geen flauw idee.. Het oog wilt ook wat, moet voldoende kunnen koelen en moet stil zijn.
CPU Koeler: is dat nodig of zijn de boxed voldoende stil en koelend?
Brander: Maakt niet uit, als het maar een goeie en snelle is (duallayer?)
Rand apparatuur, besturingssysteem en geluidskaart heb ik al.
Het gaat zich dus echt om de kast + inhoud.
Graag jullie advies en meningen en als jullie vragen hebben, beantwoord ik ze zo snel mogelijk!
Groetjes, Shadow88
Ik ben van plan om een nieuw systeem te gaan aanschaffen.
Ik heb wel voldoende verstand van computers, maar ik zou toch graag wat advies willen horen van jullie.
Het moet vooral een high-end systeem worden voor games, Geen budget.. Het moet een systeem worden waar ik nog JAREN plezier van kan hebben (toekomst gericht dus) en dat ik er de hedendaagse en toekomstige spellen met gemak mee kan draaien.
En ik doe niet aan overklokken

Waar ik zelf aan dacht:
HDD: 3x Samsung SP1 F3 1TB
VGA: Wat op dit moment het beste is (nVidia of AMD)
moederbord: Asus,welke?
RAM: Corsair 8GB ,welke?
Voeding: hoeveel zou ik nodig moeten hebben om 2 goeie videokaarten in SLI/Crossfire te kunnen draaien?
CPU: een quad,hexa?... maar welke is op dit moment het beste? Intel of AMD?
Kast: geen flauw idee.. Het oog wilt ook wat, moet voldoende kunnen koelen en moet stil zijn.
CPU Koeler: is dat nodig of zijn de boxed voldoende stil en koelend?
Brander: Maakt niet uit, als het maar een goeie en snelle is (duallayer?)
Rand apparatuur, besturingssysteem en geluidskaart heb ik al.
Het gaat zich dus echt om de kast + inhoud.
Graag jullie advies en meningen en als jullie vragen hebben, beantwoord ik ze zo snel mogelijk!
Groetjes, Shadow88

[Voor 5% gewijzigd door Shadow88 op 28-05-2011 22:22]