Toon posts:

Server cases voor een consumer PC

Pagina: 1
Acties:

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03 21:03

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Zet ik dit nu hier of in CM? :s

Het is verrekt moeilijk om informatie te vinden over server cases voor 'gewone' hardware. Momenteel heb ik een Cooler Master CM Stacker 810, maar ik ben er op uitgekeken. De consumer-kasten staan me allemaal niet aan: teveel toeters en bellen, teveel kleur, te hip etc. Waar ik eigenlijk van droom is een server case: een stuk of 12 5.25" slots (voor hotswap bays) en een powerbutton. Strak, sober en efficiënt.

Alleen: lukt dat wel? Kan een standaard ATX in de meeste van deze cases, kan mijn voeding er in, kunnen mijn PCX-kaarten er in (oa. m'n RAID controller en GFX). De 10 HDs zal minder een probleem zijn :) In server hardware ben ik helemaal niet thuis, en de enige servers die ik uiteen kan halen om het uit te zoeken zijn niet representatief (Sun). Als iemand ervaring heeft met z'n gewone PC om te bouwen in een server kast: ik hoor het graag.

Edit: bij nader inzien zal een gigantische Zalmann-koeler - of het nu mijn huidig of een toekomstig model is - vast ook een probleem geven.

[Voor 7% gewijzigd door YellowOnline op 28-05-2011 22:59]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

Thandor

SilverStreak

Is de pricewatch: Chieftec Smart WH-02B-B-OP in combinatie met pricewatch: Chieftec SST-2131SAS geen optie? Ik ben er zelf in ieder geval erg tevreden over :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Thandor schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 22:54:
Is de pricewatch: Chieftec Smart WH-02B-B-OP in combinatie met pricewatch: Chieftec SST-2131SAS geen optie? Ik ben er zelf in ieder geval erg tevreden over :).
Dat ziet er inderdaad vrij ideaal uit! Alleen de prijs van de hotswap bays is duur (SAS of SATA) - maar daarvoor zijn er goedkope Chinese vervangers. Ik ga eens uitpluizen of ik ergens zo'n kast op de kop kan tikken want ze is al 4 jaar oud blijkbaar.

Hoe zit het met geluid overigens? Dat kwam in je review niet echt naar voren.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Lian Li heeft toch wel de mooiste kasten hiervoor alleen ze zijn zo vreselijk duur :(
Lian Li PC-A77
Lian Li PC-P80N
Lian Li Armorsuit PC-P80

En de Xigmatek Elysium is ook een optie al is die lang niet zo strak dan de Lian Li.

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een goeie serverkast.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Dutch3men schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:04:
Lian Li heeft toch wel de mooiste kasten hiervoor alleen ze zijn zo vreselijk duur :(
Lian Li PC-A77
Lian Li PC-P80N
Lian Li Armorsuit PC-P80

En de Xigmatek Elysium is ook een optie al is die lang niet zo strak dan de Lian Li.

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een goeie serverkast.
De PC-A77 vind ik wel OK, maar die andere kasten zijn echt wel te fancy voor me. Ik denk dat ik toch maar op zoek ga naar zo'n Chieftec zoals Thandor heeft.

• FabiandJ
  • Niet online
YellowOnline schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:07:
[...]

De PC-A77 vind ik wel OK, maar die andere kasten zijn echt wel te fancy voor me. Ik denk dat ik toch maar op zoek ga naar zo'n Chieftec zoals Thandor heeft.
Misschien is dit ook wel een optie Chieftec LBX-01B-B-B. Daar kan je al 8 HDD's in kwijt en kan je later nog verder uitbreiden.

[Voor 9% gewijzigd door FabiandJ op 28-05-2011 23:12]

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Dutch3men schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:11:
[...]

Misschien is dit ook wel een optie Chieftec LBX-01B-B-B. Daar kan je al 8 HDD's in kwijt en kan je later nog verder uitbreiden.
Die ziet er wel OK uit, maar de helft van de slots is horizontaal, waardoor hotswap drives geen optie zijn. Ik had deze look voor ogen namelijk:

Niet alleen voor het zicht natuurlijk, maar ook omdat ik dan de case niet moet openen moest er arraymember sneuvelen.

• FabiandJ
  • Niet online
Misschien dat je ergens een Centurion 590 kan vinden en die dan vol hangt met hotswap bays :)
Jammer dat er van de Centurion 590 geen broer is gekomen dan zou het echt een super serverkast wezen.
Lian Li Armorsuit PC-P50 zou ook nog een optie kunnen zijn.

[Voor 62% gewijzigd door FabiandJ op 28-05-2011 23:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DFVonkerman
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-03-2020
is de rebel 12 niet wat daar zitten 11 5,25 inch bays in en als je de bovenkant iets mod. heb je 12 bays. dan kun je 4 keer een 5/4 in 3 hotswap bays in hangen. wat neer komt op 20 of 16 plekken voor harde schijven. de case is ook niet duur
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee