Toon posts:

GPU wordt zeer warm

Pagina: 1
Acties:

• hanssen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-05 12:17
men grafische kaart wordt tijdens 't gamen zeer warm,
ik heb al gezorgt dat er genoeg ruimte vrij is rond men grafische kaart,
dat er genoeg airflow in men kast aanwezig is maar ze wordt nog steeds warm.
ik dacht als laatste een extra koeler op men grafische kaart zetten.
Maar kent iemand een goede Koeler voor op een GTX590?

Thx!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:27
hanssen schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 20:40:
men grafische kaart wordt tijdens 't gamen zeer warm,
ik heb al gezorgt dat er genoeg ruimte vrij is rond men grafische kaart,
dat er genoeg airflow in men kast aanwezig is maar ze wordt nog steeds warm.
ik dacht als laatste een extra koeler op men grafische kaart zetten.
Maar kent iemand een goede Koeler voor op een GTX590?

Thx!
Hoe warm is volgens jouw zeer warm???

• hanssen
tijdens 't gamen makelijk 100+ , fan draait op 100%

• THE_FIREFOX
hanssen schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 20:50:
tijdens 't gamen makelijk 100+ , fan draait op 100%
Zit de koeler er wel goed erop ?

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Goede airflow? Foto? En maak eens een screentje van de graphs van bijv MSI afterburner tijdens load.

• hanssen
THE_FIREFOX schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 21:59:
[...]

Zit de koeler er wel goed erop ?
Koeler zit er goed op,

[quote]Goede airflow? Foto? En maak eens een screentje van de graphs van bijv MSI afterburner tijdens load[...]

Screen / foto kan ik je pas later deze week bezorgen:(

kent iemand een goeide aftermarket koeler voor een GTX 590 ?

• THE_FIREFOX
Weet je het zeker? Als het ver boven de 100 graden komt, dan lijkt het mij juist dat de koeler slecht contact maakt.

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:58

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Agree met firefox.

100graden + als je voldoende ruimte en flow hebt in je kast en de koeler goed zit en niet echt mogelijk vrees ik.
extra info altijd handig

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:24

InFamous

excommunicado

Even offtopic, ben jij hardleers? er zijn al 2 topics van jou gesloten omdat jezelf totaal geen inzet toont. Tik aftermarket cooler gtx590 in bij google en ga zoeken. Wij zijn geen vraagbaak, maar willen je best helpen zolang je maar eigen inzet toont.

Ontopic. Als die kaart echt zo heet word heb je of te weinig airflow of de koeler zit niet goed( Hoe heb je trouwens gekeken of de koeler er goed opzit? Heb je de koeler er afgehad? ) Zit er nog garantie op de kaart(neem aan van wel) Dan zou ik als je airflow en dergelijke echt goed is, terug gaan naar de winkel waar jij hem gekocht hebt voor rma. Een videokaart hoort immers niet boven de 100 graden uit te komen in game.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hanssen
offtopic : rede waarom ik niet aan de foto's / screen geraak is omdat deze PC niet in dit huis staat!:( Ik kan dus niet onmiddelijk aan deze info geraken:( Ik weet dat jullie alle info nodig hebben maar ik geraak er niet altijd meteen aan. mijn excuses hiervoor

Ontopic: Heb eerst visueel gekeken of de koeler er goe op stond, daarna heb ik hem een keer gedemonteerd en er terug op gezet. niet was veranderd. en Ja er staat nog garantie op deze kaart, zal van de week dan maar eens terug rijden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 12:29
Lucht stroom in de kast moet van onder naar boven gaan.
Dus voor onder naar binnen blazen.
fan's die boven zitten moeten naar buiten blazen.

Voel aan de uitgeblazen lucht of dit te warm is?

Zet de kast open en zet een tafel ventilator neer die in de kast blaast, hoe is de temp nu?

Voel aan de koelblok van je videokaart, is dit ook echt 100 graden of is dit koud.
Let op voor statische elektriciteit, dus eigen risico indien iets defect gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hanssen
jan99999 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 09:24:
Lucht stroom in de kast moet van onder naar boven gaan.
Dus voor onder naar binnen blazen.
fan's die boven zitten moeten naar buiten blazen.

Voel aan de uitgeblazen lucht of dit te warm is?

Zet de kast open en zet een tafel ventilator neer die in de kast blaast, hoe is de temp nu?

Voel aan de koelblok van je videokaart, is dit ook echt 100 graden of is dit koud.
Let op voor statische elektriciteit, dus eigen risico indien iets defect gaat.
De uitgeblazen lucht van de GPU is zeer warm , ook die van de venitlator van langt de achter kant van boven.
ook met de Kast open wordt de GPU warm en de koelblok van de Gpu staat ook zeer warm.

Denk dat ik van de week eens met die kaart terug naar de winkel gaat.
thx for helping

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-05 16:02

Fordox

00101010

De uitgeblazen lucht van de GPU is zeer warm
dat betekend dan dat je idd de koeler er wel goed op hebt zitten.
je hebt ook nog van die fans die je op een pci slot drukt, voor extra warme lucht afvoer voor je grafische kaart. misschien helpt dat

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee