Toon posts:

[MB 13inch Tweak] SSD + extra HD

Pagina: 1
Acties:

• sokar24
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-04 19:40
Beste mensen,

Wilde jullie deze tweak niet onthouden. Het ziet er wat slordig uit maar het werkt perfect.

Benodigdheden: 2,5inch HD, microsata to sata adapter, silliconekit, 2 componentenlijm, ocz vertex 2 en koperdraad.

Direct aansluiten op de adapter lukte niet ivm ruimtegebrek, vandaar de koperdraadjes. Harde schijf kan er nog gewoon uit, sillicone zit alleen op de draden ivm sluitingsgevaar.

Tot nu toe werkt dit helemaal top. Ik weet dat er optibay adapters zijn maar die kosten ongeveer 100 euro. Deze oplossing was een tientje.

Greetz

[Voor 11% gewijzigd door sokar24 op 28-05-2011 19:30]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Een optibay op eBay heb je voor 5 euro.

[Voor 69% gewijzigd door FiXeR.nl op 28-05-2011 19:37]

• kingofwar250
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05 21:36
nog bedankt voor die tip ;D

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:07
Heej een acer laptop... Oh wacht.

Of..

There I fixed it!

[Voor 30% gewijzigd door yeehaw op 28-05-2011 19:58]

90710

Koop je zo een mooie laptop waar elk onderdeeltje op elkaar afgesteld is en dan bouw je zo een HDD in?

• sokar24
Tsjaa moet wat te tweaken blijven...

[Voor 33% gewijzigd door sokar24 op 28-05-2011 20:55]

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:58
Hoe zal ik het noemen... Anders?

Nee, als ik een SSD (naast m'n HDD) erin knal, gaat die gewoon in de optibay.

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:53
:F

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:01
het zou je mbp maar zijn...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:59

Roytoch

Nietes

Gevalletje 'geen research doen vantevoren'. Ik heb ook een extra HDD in mijn laptop, net als heeeeel veel andere MB(P) bezitters. Die hebben echt geen lijm gebruikt hoor.

Hoe goed is je lijm bestand tegen warmere temperaturen dan, of heb je straks een probleem met lijm in de laptop?

Anyway, tweaken is wat anders dan lukraak lijmen :P

Welles

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Da_Vince
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:44
Zonde! Optibay koop je zo op Ebay voor 10 a 15 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 14:06

Underworld

+1 Inzichtvol

@TS ik zou het er nu nog uit halen nu het nog kan... gezien de temperaturen en je dus op ebay gewoon een optibay kan aanschaffen... zonde

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sokar24
Hij doet het nog steeds! Ik ga nog nadenken over die optibay... de hdd etc kan er natuurlijk nog gewoon uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:20
Kijk eens, mensen die durven bestaan nog. Cool om te zien. :)
Even afgezien van of ik het zelf zou doen :+

[Voor 32% gewijzigd door Jesse op 31-05-2011 20:36]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee