Toon posts:

Mail server poorten

Pagina: 1
Acties:

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:01
Beste mensen,

Al enig tijd heb ik een mailserver die goed functioneert. Mails kunnen verstuurd worden en ontvangen worden. Nu is het alleen zo dat mijn mobiele provider Telfort en mijn school uitgaande mail lijken te blokkeren op de telefoon. Ik kan dus mail prima ontvangen maar niet versturen.

Ik wilde dit oplossen door de smtp poort van 25 op 465 te zetten. Nu was het probleem dat ik alles kon versturen vanaf mijn mobiel maar niets meer ontvangen.

Ik ben een beetje de weg kwijt geraakt. Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om dit op te lossen?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

1: Waarom niet op 587?
2: Hoe ontvang je mail?
3: Welke software? Erg karige informatie en dus denk ik dat je weinig gerichte antwoorden krijgt.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• ZeroXT
Software die ik gebruik is HmailServer.
Ik ontvang de mail via POP op poort 110. Ik verstuur de mail naar smtp.upcmail.nl op poort 25. Maar om het probleem op te lossen dat ik geen mail kon versturen op poort 25 heb ik poort 465 ingesteld met smtp.gmail.com.

Vanaf dat moment kon ik dus alles versturen vanaf mijn telefoon maar niets meer ontvangen.

Ik weet overigens niet waarom het beter is om poort 587 te gebruiken :)

[Voor 9% gewijzigd door ZeroXT op 28-05-2011 19:46]

Anoniem: 26306

Je mailserver hoort gewoon op poort 25 te draaien, anders ontvang je geen mail.
Daarnaast kun je eventueel op poort 465 via SSL de mail versturen, of via de submission poort 587, eventueel met TLS. Over Hmailserver weet ik niets, maar ik ken geen enkele degelijke mailsoftware die dit niet ondersteunt.

• ZeroXT
Dus wanneer poort 25 geblokkeerd word dan is er geen ander mogelijkheid om dit op te lossen?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Er is inkomend en uitgaand... en een server kan op meerdere poorten luisteren ;).

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• ZeroXT
Dat dacht ik dus ook. Dus aangezien poort 25 geblokkeerd wordt dacht dat ik het mogelijk was om deze om te zetten naar een andere poort. Maar dat wil niet echt lukken en ik weet niet waarom

Edit:
Ik heb het voor elkaar gekregen. Ik was stom genoeg om niet alleen de poort te wijzigen waarop de smtp in komt maar ook uit gaat. |:(

[Voor 28% gewijzigd door ZeroXT op 28-05-2011 20:26]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee