Toon posts:

Tri CF 5870 of 2x met physx kaart?

Pagina: 1
Acties:

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:55
Loha pplz,

Binnenkort ga ik mn pc uitbouwen en voorzien van (verse) apparatuur.
P6T7 WS Supercomputer bordje met een leuke xeon eropgeplakt en wat geheugen.

Afijn.

Ik heb een 5870 die meegaat en een 9800GT die ik ook wil gebruiken voor physx/crunchen.

Echter heb ik op ebay (wilde nog een 5870 hebben) op 2 kaartjes geboden (krengen gingen voor rond de 150 de deur uit, ik voor wat lager ingeklopt, zie wel of ik er eentje mag hebben). Uiteindelijk dus 2 kaartjes gewonnen :')

Waterblokken zijn geregeld, (jaja lekker impulsief allemaal)

Maar nu komt het mooiste (geweldig :') )

Ik kan in principe alle 4 de kaarten kwijt en dan hou ik (als het lukt met de aansluitingen) welgeteld maar 1 slot over voor iets anders (perc5 waar ik maar 1 connector van kan gebruiken) , terwijl ik eigenlijk liever nog een netwerkkaarje (tcp offloading etc) er bij wil hebben ipv onboard en wellicht een wat fijnere geluidskaart dan onboard.

Uiteindelijke vraag is een beetje :

Heeft tri CF echt meerwaarde tov 2x ?

Die slots zou ik denk ik toch wel open willen houden voor future upgrades
Die 9800GT zou ik er graag bij willen houden, is gewoon een fijne crunchkaart :).

Wat is handigheid? Hoeveel meerwaarde heeft die derde kaart?
Een vierde schijnt juist slechter te schalen, een derde kaart is net de valreep...
Ik heb t halve internet afgestruind naar benches, reviews etc en een derde kaart heeft vaak wel wat meerwaarde in cfx opstelling, maar dat is allemaal praktisch 2010 :s
Hoe ver is ati met de scaling van die krengen?

Mn monitor reso is 1920x1080 , dus voor de meeste dingen zal het misschien wel wat overkill zijn.

Enerzijds wil ik physx niet kwijt (af en toe een mapje in ut3, ziet er toch gewoon gelikt uit met physx)

En what about microstuttering.... hoe meer kaarten hoe meer last?

Ik zou ze ook gewoon alle 4 erin kunnen laten en de schijven die op de perc5 zitten over de ICH10R kunnen laten lopen.
(wil een 4tal velociraptors als boot hebben, raid 0 of 5). Denk dat ik dat pas kan proberen als die kaart er eenmaal inzit. Of die vervang ik tzt door een ssd, afijn, ander topic :+

Als 2x 5870 voldoende is swap ik de gtx285 van t vrouwtje met een 5870 en heb ik een leuk kaartje voor folding + physx :+

Iemand die wat real life ervaring heeft hiermee die mij misschien op een paar punten wat opheldering kan geven? (of zeggen dat ik te moeilijk nadenk en gewoon die derde kaart gewoon moet swappen ) :+

[Voor 25% gewijzigd door KaWaReZ op 28-05-2011 20:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:55
Hier een 5970 + 5850 en zeer tevreden met de performance op 1900*1200.
Tri-fire scoort vaak beter dan quad-fire.

Linkje http://benchmarkextreme.c...%205850%20Trifire/P1.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04 17:29

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

als je waterblokken hebt kan je toch de brackets eraf halen zodat je nog maar 1 slot per kaart hebt? dan kunnen als nog 7 kaarten op je board

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 00:49

Fid3lity

Spectre X

daantjer94 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:30:
als je waterblokken hebt kan je toch de brackets eraf halen zodat je nog maar 1 slot per kaart hebt? dan kunnen als nog 7 kaarten op je board
Dat kan toch niet met 2 DVI poorten boven elkaar :F

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
wat voor cpu komt er op en hoe hard wil je hem laten lopen?

want met een cpu op 3,6 GHz heb je niets aan die 3 kaarten. een i7 op 4,2 bottleneckt 2 5870's al..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaWaReZ
Op t moment een xeon 3520 (i7 920) die ik ergens boven de 4 wil laten lopen.

als de kans er is komt er een 980 of een X56X0 (hexacore xeon)

een i7 op 4.2 bottleneckt 2x 5870 .. Wat heb jij er dan inzitten? (en jij zanac-ex ? )

Ik ga ondertussen weer wat meer proberen in te lezen op de stof... alvast bedankt voor de info :+

kaarten gaan sowieso ook gebruikt worden voor crunchdoeleinden (of er moet iemand zijn die een 580 wil ruilen tegen deze set ofzo :P , heb ik ruimte en performance)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
ik heb nu een 980X op 4,6 GHz.. die redt het wel met mijn 2 6970's.. maar een 3e erbij heeft behalve voor benchmarks niet echt zin..

ik zou het lekker bij 2 GPU's laten, vin je het leuk om te rommelen kun je natuurlijk prima die nvidia er bij zetten voor physX/cuda

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaWaReZ
jij draait al quad cf ;)

moet eerst t spul maar eens binnenkrijgen, dan gaan we wel zien wat t doet..
neig nu meer naar 2 kaartjes en die derde te swappen met t vrouwtje dr gtx 285 (ook dubbelslots) , dan kan de 9800gt pleite...

of er moet een hele goeie reden zijn om tri cf te draaien (de kaarten heb ik al, dus alles is mogelijk), behalve omdat het kan :+ (ok, de hele pc is meer een beetje zoiets van : omdat het kan)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 00:49

Fid3lity

Spectre X

Hij draait geen QXFC hoor :?
of er moet een hele goeie reden zijn om tri cf te draaien (de kaarten heb ik al, dus alles is mogelijk), behalve omdat het kan :+ (ok, de hele pc is meer een beetje zoiets van : omdat het kan)
Je mag hem wel even uitlenen aan mij voor de review :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaWaReZ
een 6970 is toch een dualgpu of is ati met de nummering de nvidia-kant opgegaan? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
HD6970 is de opvolger van de HD5870. HD6990 is dual.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaWaReZ
op die fiets -_-

mmmm, dan weet ik wat me te doen staat :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Laatst online: 14:55
KaWaReZ schreef op zondag 29 mei 2011 @ 19:55:
Op t moment een xeon 3520 (i7 920) die ik ergens boven de 4 wil laten lopen.

als de kans er is komt er een 980 of een X56X0 (hexacore xeon)

een i7 op 4.2 bottleneckt 2x 5870 .. Wat heb jij er dan inzitten? (en jij zanac-ex ? )
Q9550 @3.6GHz met 8GB DDR2.
CPU is idd soms een bottleneck maar in veel gevallen schaalt het zeer mooi.
(nieuwe 5850 voor €120 was te mooi om te laten liggen):

Goed voorbeeld is STALKER CoP Complete MOD, wereld van verschil tov 5970.
Bottleneck voorbeeld: Bad Company 2 zit mijn Quad aan 100% en mijn Tri-fire op 70% maar alles maxed en 120 Frames.
Ik ben er zeer tevreden mee, zeker omdat mijn voeding slechts een TX 650 V1 is.

Gewoon proberen die 3 * 5870's! Beniewd naar je resultaten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaWaReZ
Probleem is met : gewoon proberen... dat ik een aardig dikke waterkoeling-setup eraan vast heb hangen en dat t gewoon een b*tch is om te ontluchten.
Vergeet niet dat er een tweede loop naar de vijver gaat he :+

en ze op lucht te laten lopen is geen optie...

PC van t vrouwtje dumpt nu al een behoorlijke partij warmte de kamer in, terwijl de setup niet eens zo knallend is... die van mij wordt 2x zo zwaar kwa heatdump (idle, op vol vermogen nog een factor meer) , vandaar dat die van mij nu richting de vijver gaat ;)

Aangezien ik mn raidcontroller er ergens tussen wil hebben en physx/crunchen met cuda , moet ik gewoon afscheid nemen van 1 kaart :/

perc5 met een paar snelle velociraptors in raid 5 doet t volgens mij beter dan een ich10r :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:39

Harrie

NederVlaming

Om the proberen kan je toch gewoon even draaien met de stock luchtkoeler? Of zit die er niet meer op?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaWaReZ
Zitten er nu nog op

Ik denk dat ik je snap, maar zodra alles binnen is, gaat t hele systeem op de schop en wordt alles in 1x ingebouwd. Os komt op de perc te staan en met 2 kaarten die wc zijn plus de gtx geeft nog ruimte, een derde 5870 kan dan niet meer :/
En ik denk dat die gtx als eerste wordt geswapped met een van die 5870's, dan heb ik m alvast los liggen...

Maar t trekt wel.... tri cf :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaWaReZ
Ff mobiel, reply handiger dan edit:

Als ik veilig een dvi connector ergens vanaf kan slopen, dan zou het best (krap) kunnen lukken er kaartjes tusen te frotten :p

Eventueel met een pcie riser ? Weet niet hoeveel je daar evt op inlevert?

[Voor 18% gewijzigd door KaWaReZ op 30-05-2011 18:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KaWaReZ
Zo....

ondertussen ziet t zooitje er als volgt uit:

Nu maar hopen dat t zooitje een dezer dagen boot zoals ik wil (ati primair en nvidia secundair)...

eindelijk wat spulletjes besteld, komen dinsdag binnen hoop ik, dan weer verder.. nu hooguit wat fans en cd drive plaatsen.
wat leidingen her en der en dan houdt t op :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 395810
  • Niet online
lol mega bump :P

ziet er fresh uit :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee