De computer van mijn dochter start ineens niet meer op vandaag.
Hoe vaak je ook op het aan/uit knopje drukt, ding doet niets.
Ik heb de 'Hangen en Opstartproblemen troubleshooter' doorgelezen (gedeeltelijk) en die zegt:
Mijn vraag: wat moet ik hiermee? Ik heb ook het topic over die voeding-tester een beetje bekeken, maar ik ben niet zo electrisch-technish aangelegd. Kan iemand me vertellen wat de foto weergeeft, wat ik er mee moet en wat het eventueel kan uitwijzen?
Hoe vaak je ook op het aan/uit knopje drukt, ding doet niets.
Ik heb de 'Hangen en Opstartproblemen troubleshooter' doorgelezen (gedeeltelijk) en die zegt:
Vervolgens wordt verwezen naar een plaatje:Slaat het wel aan?
• Als de fans niet draaien of slechts eventjes aanslaan, dan is er mogelijk sprake van een overbelaste voeding of een kortsluiting ergens (zie onder Moederbord bij Conflicten).
• Ontkoppel de voeding van het moederbord en test het met een papierclipje/stroomdraadje op de ATX connector: groene draad doorlussen naar een willekeurig zwarte draad. Zie verder ook dit topic voor meer details: [EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts
Mijn vraag: wat moet ik hiermee? Ik heb ook het topic over die voeding-tester een beetje bekeken, maar ik ben niet zo electrisch-technish aangelegd. Kan iemand me vertellen wat de foto weergeeft, wat ik er mee moet en wat het eventueel kan uitwijzen?
Vlinders moet je volgen, niet vangen...