Toon posts:

Administrator aan GPO toegevoegd

Pagina: 1
Acties:

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-05 20:56
Beste,

Ik zit met een heel, heel groot probleem.

Heb een GPO gemaakt voor Users met als rechten geen C schijf en de Adminsitrator is daar per ongeluk aan toegevoegd. Ik heb serieus geen andere users met administrator rechten!

Iemand enig idee hoe ik op mijn DC met GPO beleid kan inloggen om alles terug te draaien ?

Webgangster

Ik kan nog welvia \\dc01\c$ met het administrator account inloggen op de C schijf van de DC, iemand enig idee hoe ik dan de administrator uit een GPO kan gooien ?

[Voor 19% gewijzigd door webgangster op 28-05-2011 17:35]

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 19:13
Je zou een PC kunnen pakken die geen member van het domein is. De RSAT of het Adminpack installeren. Met de group policy snap-in naar een domain controller connecten en dan de policy verwijderen/unlinken.

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-05 20:56
LzpAppel schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:41:
Je zou een PC kunnen pakken die geen member van het domein is. De RSAT of het Adminpack installeren. Met de group policy snap-in naar een domain controller connecten en dan de policy verwijderen/unlinken.
Oke thx, goed om te weten hoe het de volgende keer kan!

Misschien te snel een topic aangemaakt maar er stond nog een Exchange server van me ingelogd onder Administrator en die had nog toegang tot AD, dus meteen Administrator uit GPO gehaald (gpo was gekoppeld aan 1 beveiligingsgroep).

Anoniem: 103365

Indien je echt in nood zit een systemstate restoren op je DC

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee