Toon posts:

Cooler installeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 17:23
Hallo allemaal,

Ik heb het forum even doorgezocht, maar ik kon het nergens vinden. Ik wil namelijk graag weten hoe ik een koeler moet installeren. Ik heb dit systeem voor een vriend van mij samengesteld en laten assembleren door Afuture (zonder CM 212 koeler)

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,-€ 42,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,50€ 17,50
1Thermaltake V3 Black Edition€ 36,52€ 36,52
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 21,95€ 21,95
1XFX PRO650W€ 71,75€ 71,75
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 94,-€ 94,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 31,35€ 31,35
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 146,91€ 146,91
1Asrock 870 Extreme3€ 69,86€ 69,86
1Sapphire HD 6950 1GB GDDR5 PCI-E€ 192,-€ 192,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 723,84

Nu is het zo, dat ik dacht dat een koeler eerst niet nodig was, maar de stock koeler van dit systeem is veel te klein en maakt veel te veel herrie bij het spelen van een spelletje. De bedoeling is dus om er alsnog een fatsoenlijke koeler bij op te zitten zodat het systeem wat stiller wordt.

Nu heb ik dit nog nooit gedaan en het is me ook niet precies duidelijk of ik nu koelpasta enzo nog nodig heb en hoe en wat. Kan iemand mij hier wegwijs in geven?

Alvast bedankt.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:48
Het installeren staat in de handleiding van de koeler, gewoon opletten dat je niks kapot drukt. Ongeveer een rijstkorrel koelpast gebruiken. Zorg wel eerst dat de oude koelpasta van de processor is, met wat schoonmaak alcohol of iet dergelijks.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

• Tc-Chub
Is die stock koeler en dan ook weer makkelijk af te halen? En wat kan er in principe echt fout gaan?

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-06 11:50

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Er kan in principe niks fout gaan, de stock cooler eraf halen wijst zichzelf en de handleiding van de CM212 moet over het installeren genoeg zeggen. Als je niet ruw doet kan er niks gebeuren

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:54

BiLo

PSN: toiletcleaner

er staan zat filmpjes op youtube die het hele proces voor doen

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• Tc-Chub
Ok, maar het is dus belangrijk dat er sowieso koelpasta op zit, maar dus absoluut niet te veel (Heb ergens gelezen dat dit dan juist weer negatief is voor het koelingsproces).

Dan vraag ik me nog af, hoe weet ik dat die koeler op deze kast past?

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06 08:43

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Tc-Chub schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:24:
Ok, maar het is dus belangrijk dat er sowieso koelpasta op zit, maar dus absoluut niet te veel (Heb ergens gelezen dat dit dan juist weer negatief is voor het koelingsproces).

Dan vraag ik me nog af, hoe weet ik dat die koeler op deze kast past?
Koelpasta ter grootte van een rijstkorrel is voldoende. Te veel werkt inderdaad averechts. Beste vind ik altijd om de koelpasta met een creditcard te verspreiden. Maar dat is mijn voorkeur.

Ik snap je 2e vraag niet geheel, hij kan 2 dingen betekenen. De koelers hebben verschillende sockets waar ze oppassen. Jou socket van je processor (AM3) staat vermeld bij je koeler dus dat past.
Als je bedoelt of de koeler niet te groot is voor je kast e.d. Tja, dat is even proberen vaak, maar je kunt zelf aan het rekenen slaan wat betreft de hoogte. (hoogte van de koeler en breedte van de kast). 9 van de 10 keer past het echter wel.

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-03 22:16

DeppOx

l33t lurker

Je moet kijken welke socket je moederbord heeft en of die koeler daar dus op past.
Deze koeler past op deze sockets: 775, 939, 940, 1155, 1156, 1366, AM2, AM2+, AM3
Je mobo is socket AM3. Niet dat het bij deze koeler uitmaakt want die past op alles :P

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

• Anoniem: 195780
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Op verzoek verwijderd

• HAFTX
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08-2022
Hier een filmpje van iemand op youtube die de zelfde combo van kast en koeler heeft.
YouTube: ‪New PC - Thermaltake V3 Black Edition‬‏

Het past dus.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1674671.png[/img]

• Tc-Chub
Mooi, ik zal een vriend van mij wel even vragen om te helpen. Ik vind het normaal niet zo'n probleem om in een computerkast te prutsen. Maar nu is hij 1. niet van mij en 2. Is het de processor, het kleinste en duurste van de pc zo'n beetje waar het om gaat.

Maar zit koelpasta eigenlijk bij de koeler geleverd of?

• Daniel0416
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10-2018
1)Pc even aanzetten en warm laten worden!Demonteren van de stock koeler gaat dan makkelijker!
2)Pc afsluiten en openmaken!klipjes van de koeler omzetten en voorzichtig met een draaiende beweging de
koeler omhoog halen!
3)Oude koelpasta verwijderen met alcohol en een stofvrij doek!
4)Nieuwe koelpasta aanbrengen!Kan opmeerdere manieren dmv een oud pasje of een plasic zakje om je vingertop!
5)Nieuwe koeler monteren en klaar is klara!

• Tc-Chub
En als er nu een geheugenstripje in de weg zit, kan ik die dan er gewoon afhalen en in een ander slot steken?

Levert dat geen problemen op?

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Ik zou hem niet zomaar in een ander slot steken, dan werkt je Dual Channel niet meer en is je pc (in theorie) wat trager dan eerst.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• Tc-Chub
Maar hoe moet ik het dan doen als deze in de weg zitten?

En hoe kom ik aan koelpasta, moet ik die erbij bestellen of is deze bij het moederbord en of de koeler geleverd?

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:51
Die zit meestal bij de cooler zelf, maar als je betere koelpasta wilt (die meestal in een spuit zit), kun je die los kopen.

• Tc-Chub
Ok, ik lees hier: productreview: Cooler Master Hyper 212 Plus review door Stefanovic45

Dat er een backplate aan de achterkant van het moederbord gemonteerd moest worden bij een AM2+ socket, is dit ook het geval bij een AM3 socket?

• Bahmi
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Als ik het zo zie wel. De koeler is flink groot/zwaar, dus als je die zonder backplate installeert word alle kracht op het moederbord zelf uitgeoefend. Die backplate zorgt ervoor dat de kracht word verdeeld op de montageplaat van het moederbord, en dus minder stress op het bord zelf.

• Tc-Chub
Ah oke, dat wordt dus al lastiger. Kan ik daar met deze kast makkelijker bij of moet ik dan het hele moederbord loshalen, want daar heb ik namelijk niet zo'n trek in.

• Anoniem: 195780
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Op verzoek verwijderd

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:41

Phntm

Tlingelingeling

Mu.siQ schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:28:
[...]

Koelpasta ter grootte van een rijstkorrel is voldoende. Te veel werkt inderdaad averechts. Beste vind ik altijd om de koelpasta met een creditcard te verspreiden. Maar dat is mijn voorkeur.

Ik snap je 2e vraag niet geheel, hij kan 2 dingen betekenen. De koelers hebben verschillende sockets waar ze oppassen. Jou socket van je processor (AM3) staat vermeld bij je koeler dus dat past.
Als je bedoelt of de koeler niet te groot is voor je kast e.d. Tja, dat is even proberen vaak, maar je kunt zelf aan het rekenen slaan wat betreft de hoogte. (hoogte van de koeler en breedte van de kast). 9 van de 10 keer past het echter wel.
Ik doe dat gedeelte nou op een wat eenvoudigere manier. Namelijk pak ik een broodzakje en smeer het rijstkorreltje over de processor heen (Dat bovenste gedeelte, ben de naam vergeten. mijn excuses) Even lekker smeren en in horizontale/verticale lijnen smeren. Volgens mij werkt dit beter dan met een credit card want he je smeert het beter uit over de hele processor met je vinger dan met een kaart die soms af en toe toch wat spots kan missen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 318843

Als je het van te voren uitsmeert krijg je toch overal luchtpockets?
"Mijn" rijstkorrel:

Koeler er op en gaan...
De die zit in het midden dus die krijgt een lekker laagje smeersel zonder pockets.
De metalen kap is zo belachelijk groot omdat de cpu zo belachelijk groot is, en dat is alleen omdat ze anders de pinnetjes niet kwijt kunnen (in dit geval 939).

[Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 318843 op 29-05-2011 01:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tc-Chub
Nee maar het is gewoon zo dat het niet mijn computer is, en ik er dus niet te veel in wil rommelen. Wat is een redelijke stille en goede koeler die geen backplate nodig heeft en niet al te duur?

Is de Scyte Shuriken Rev B wat?

Edit: Volgens deze site: http://www.overclockerscl...ttake_v3_bk_edition/3.htm

Heeft de V3 black edition gewoon een opening bij het moederbord aan de achterkant zodat je heel gemakkelijk een backplate kan installeren :)

[Voor 41% gewijzigd door Tc-Chub op 29-05-2011 12:17]

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-05-2021

notsonewbie

...---...---...---

Tc-Chub schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:46:
Nee maar het is gewoon zo dat het niet mijn computer is, en ik er dus niet te veel in wil rommelen. Wat is een redelijke stille en goede koeler die geen backplate nodig heeft en niet al te duur?
Ik ben voor deze gegaan.
Arctic Cooling Alpine 11 GT Rev.2 op max. rpm 0.3 sone

Kosten 5 (vijf) euro en 50 cent :) incl. btw, ex. verzendkosten.

Die komt morgen, als de tracktrace klopt. Eerste keer dat ik een pushpin koeler(stock intel) ga verwijderen en een andere pushpin koeler op een cpu ga zetten.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee