Toon posts:

Internet snelheid

Pagina: 1
Acties:

• Cutiecutest
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-02 20:37
Beste tweakers,

Wij zitten hier thuis op een 120mbit verbinding van Ziggo. Echter op mijn computer krijg ik als ik doe downloaden slechts 30 mbit per seconden.

Ik heb getest of Ziggo wel de daadwerkelijk snelheid levert die ze zeggen. Ik heb een laptop gepakt en die heb ik rechtstreeks vanuit de modem ingeplugd. Toen heb ik een speedtest.net meting gedaan en jawel hoor 120 mbit. Dus kortom ik kan stellen dat het niet aan Ziggo ligt.

Echter wat is hier nu het geval. Normaal zit de ethernet kabel gekoppeld aan onze router in de meterkast. Deze router split de verbinding op.

1 verbinding naar mijn Ouders
1 verbinding naar mijn computer
1 verbinding naar de router van mij zus. (die heeft een laptop en draadloos internet

Die router van mijn zus geeft ook internet verbinding aan mijn school laptop.

De snelheden ouders 25 mbit
Mijn desktop PC 30 mbit
Mijn zus laptop dichtbij haar router 20 mbit
Mijn laptop ver weg van de router 10 mbit
Gezamelijk 85 mbit. Waar de rest heen is mag joost weten.

Echter mijn ouders surfen amper het internet. Mijn zus download nooit iets en kijkt alleen rtlgemist.
Kortom ik ben de enige die steevast download van allerlei applicaties, trails, updates en noem het allemaal naar op.

Ik zou graag mijn verbinding wat moet mbits geven t.o.v. hun verbinding.

Is dit mogelijk om in te stellen in een router. onze router is een Conceptronic C100BRS4H Broadband Router. Dit is wel een iets oudere router die in 2002 is uitgekomen en nooit vervangen is. Ik zit dus totaal niet in de netwerk sfeer en hou me eigenlijk amper bezig met routers maar nu probeer ik er toch wat van te begrijpen.

vragen.

Ik begrijp dat de router de internet snelheid op splitst per verbinding dus ik zou zeggen als je 3 verbindingen hebt lopen dat het 120 mbit /3 per computer is maar dat werkt dus blijkbaar niet zo of ligt dat aan de router?

zijn er routers waar je kan instellen welke verbinding hoeveel mbit krijgt en waar moet ik dan opletten?

Deze router heeft 4x ethernet 100 mbit aansluiting en ik neem aan dat dat te weinig is voor 120 mbit verbinding? Moet ik dan overstappen op een gigabit aansluit verbindingen.

ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

alvast bedankt.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 23:00
even snel doorgelezen maar ik denk je inderdaad richting gigabit moet.

• yori1989
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-06 19:02
sowieso zou je iig de maximale 100mbps moeten trekken vanaf je router.
Zou je wellicht wat systeem specs kunnen vermelden?

De snelheid wordt niet door 3 gesplitst, de bandbreedte word atlijd verdeeld tussen de computers. Dus als jij als enige aan het downloaden bent oid. Dan zou je de volledige snelheid moeten trekken, stel dat je ouders 10mbps verbruiken, en je zus 30mpbs, dan heb jij dus de overige 80mbps tot je beschikking.

Dit betekend dus niet dat je 120:3=40mbps maximaal zou kunnen moeten downloaden. Maar de volledige 120mbps.

Ik denk dat je router het gewoon niet trekt. Trouwens, heb jij niet zo'n nieuwe Ziggo router? Als je daar rechtstreeks alles op aansluit dan? Want de standaard ziggo routers zijn namelijk wel gigabit routers.

Edit: Ik weet vrijwel zeker dat het probleem aan je router ligt.

[Voor 76% gewijzigd door yori1989 op 28-05-2011 15:42]

• Cutiecutest
mijn desktop spec's zijn

intel i7 920 do stepping
Asus rampage 2 gene 1366 board
Cooler Master Silent Pro M600
Corsair XMS3 DHX DDR3 2x 2GB 1600Mhz
Western Digital Caviar Black 1000GB 7200RPM 32MB Cache
Asus EAH4870/HTDI/1GD5

Jullie zeggen dus dat het aan de router ligt welke router raden jullie dan aan?

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:03
Gezien het feit dat jouw router uit 2002 komt is het niet vreemd dat deze geen 120 mbit trekt. Dit probleem komen we hier op GoT volgens mij heel veel tegen, en het enige dat dan helpt is een nieuwe router kopen.
Bij ons beneden in de meterkast staat een Dlink DIR-855 te stomen, maar voor jou zal dat wat overkill zijn denk ik ;)

Doorzoek bijvoorbeeld eens de Pricewatch, daar kwam ik bijvoorbeeld deze router tegen: productreview: TP-Link TL-WR1043ND review door Nivk

Veel succes!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:47
Welk modem heeft ziggo je gestuurd?
Als het nieuwe ubee modem hebt met ingebouwde router (te herkennen aan 4 lanpoorten) dan kan je die router er gewoon tussenuit halen.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-05 09:36
^^Idd, je zou een nieuwe modem met router moeten krijgen.
Nieuw klanten krijgen deze al, bestaande klanten worden nu voorzien van wat ik ervan heb begrepen.

zie bron FP artikel:
nieuws: Ziggo start overgang naar docsis 3.0-modem met wifi in mei - update

als de afstand te groot is, lijkt het me goed om evengoed die router van je zus te vervangen.
Wie weet is het niet nodig, en kan je wat centen uitsparen. Zo wel, misschien handig om de vraag in het Ziggo topic te stellen, aangezien je dan tips en advies krijgt van medegebruikers met reallife ervaring.

[Voor 69% gewijzigd door Yippie op 28-05-2011 16:19]

• Cutiecutest
ik heb een ubee modem met 1 aansluiting ethernet en 2 aansluiting voip 1 en voip 2 een reset knop en de knop om de kabel op aan te sluiten.

probleem is alleen dat de modem bij ons in de kelder hangt en de verbindingen van het huis komen uit in de meterkast. Dus ik denk niet dat ik de internet bedrading naar de kelder kan lussen.

• Cutiecutest
PS @ yippie die router hebben wij hier niet. Ik kan ook niet inloggen op mijn modem als ik inlog dan log ik in op de router in de meterkast niet op de modem in de kelder in z'n menu als daar te zien is ben ik nog nooit geweest.

Anoniem: 187577

Moet je in Windows niet instellen dat ie grotere frames kon versturen? Kijk ook eens naar hoeveel load de cpu heeft als je test.

Test ook eens tussen verschillende computers met http://code.google.com/p/xjperf/ (schakel firewall ff uit of accepteer jperf!).

• Justin013
Jongens, LEZEN. Onze TS zegt dat 'ie een router uit 2002 heeft, en dan beginnen jullie over grotere frames?

degene die 120 megabits per seconde hier doorheen krijgt, is een goeie. > http://download.conceptro...100BRS4H/C100BRS4H_NL.pdf

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-06 23:44

TallManNL

+31 TallManNL

Een router uit 2002 gaat zoals meerdere malen al gemeld echt geen 120Mbit kunnen routeren, een nieuwe router is dan de enige oplossing.

geheelonthouder met geheugenverlies | +31

• Cutiecutest

dit is een foto van de achter van me modem dit lijkt niet op dezelfde achter kant als de link die toestraks gegeven werd. Als ik een kabel van mijn laptop rechtstreeks in de ethernet optie click dan heb ik wel 120 mbit op mijn laptop.

Echter hierop kan ik toch niet 3 computers op aansluiten want toen ik de zelfde kabel in voIP1 of VOIP2 stopte kreeg ik geen verbinding op mijn laptop dus ik denk dat er altijd een router tussen moet in mijn geval.

Welke router raden jullie mij dan aan. aangezien tweakers niet echt veel routers test of zo is er een goeie informatieve site over routers.

• rm_a_rayman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Conclusie is al getrokken -> router vervangen.

30 Mbps lijkt me nog netjes met dergelijke routers. Ook al is het een 100Mbit router zegt dat nog niks over de WAN doorvoer die vaak blijft steken op 35Mbit (afhankelijk van het type). Let daar goed op bij aanschaf van een nieuwe router. Simpelweg de eerste de beste 1Gbit router kopen heeft dus geen zin.

Edit: Voorbeeld:
http://tweakers.net/price...outer-300n-x3-wl-351.html

[Voor 13% gewijzigd door rm_a_rayman op 28-05-2011 16:51]

• Justin013
Zoals ik je zei, kijk eens rond in dit stuk van de T.net pricewatch. http://tweakers.net/pricewatch/cat/59/netwerkapparatuur.html.

Filter bijvoorbeeld op beoordeling, kijk naar de prijs en de mogelijkheden die je nodig hebt, de doorvoersnelheid en wat je nog wel niet meer kunt wensen op een router.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 187577 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 16:29:
Moet je in Windows niet instellen dat ie grotere frames kon versturen? Kijk ook eens naar hoeveel load de cpu heeft als je test.

Test ook eens tussen verschillende computers met http://code.google.com/p/xjperf/ (schakel firewall ff uit of accepteer jperf!).
Justin013 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 16:31:
Jongens, LEZEN. Onze TS zegt dat 'ie een router uit 2002 heeft, en dan beginnen jullie over grotere frames?

degene die 120 megabits per seconde hier doorheen krijgt, is een goeie. > http://download.conceptro...100BRS4H/C100BRS4H_NL.pdf
Eens voor nu, maar zodra die router vervangen is gaat hij er wel tegenaan lopen, dus kan geen kwaad om dat ook al mee te pakken :)

Het gaat trouwens niet om de grootte van de frames (jumbo frames heb je toch niets aan als alles gefragment moet worden om in de 1500k MTU te passen) maar om de TCP Receive window. De optimale waarde daarvoor is afhankelijk van bandbreedte en betrouwbaarheid/latency van een verbinding, en de defaults van enige jaren terug zijn te laag om 120Mb/s aan te kunnen. Precieze berekening kun je opzoeken, maar het komt erop neer dat je voor 120Mb/s minimaal 128k nodig hebt en liefst 256k. Moderne OSsen (MacOS sinds 10.3, Linux minimaal sinds kernel 2.6 en Windows sinds Vista SP1) hebben betrouwbare TCP Receive window scaling.

Maar Windows XP (ondertussen 10 jaar oud - uit een tijd dus dat 4Mb/s indrukwekkend was :o ) niet. Daar heb je een default (sinds SP2 is dat 64k) en als dat niet voldoet moet je het zelf in de registry aanpassen - of een tooltje gebruiken om dat te doen. TCP Optimizer is daarvoor prima geschikt. Die kan nog veel meer, maar muv TCP Receive window doen ze weinig met je snelheid bij 120Mb kabelinternet.

Samenvatting: als je Windows XP draait op een of meer van die PCs, TCP Optimizer downloaden en op de PCs draaien. Als je Vista draait, zorg dat minimaal SP1 geinstalleerd is.

En dan heb je nog AVG Link Scanner... als je AVG draait (op zich een prima gratis virusscanner) kan de tegenwoordig automatisch meegeinstalleerde Link Scanner zelfs op een Core i7 de verbinding softwarematig vertragen (hiero had ik maar 43Mb/s over). Uitzetten die troep, niet heel AVG, alleen z'n Link Scanner.

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 378579

.

[Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 378579 op 29-05-2011 19:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-05 09:36
Weet niet welke router dat is op de foto, maar aangezien je 120Mbit hebt, hoor je dus een ander te krijgen.
De nieuwe heeft een AP en 4 ports GB switch ingebouwd, zou je alleen wellicht een GB switch bij je zus kunnen installeren.

[Voor 4% gewijzigd door Yippie op 29-05-2011 19:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 297223

@Yippie
Met 120 Mbit/s krijg je nog geen nieuw modem. Dan heb je al een docsis 3 modem. Meestal een Ubee of een Arris. Aleen de Plus abonnementen krijgen voorlopig een nieuwe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-02 15:13

Kain_niaK

Ik ben

Hey die router heb ik ook. Dat is een edimax router met 4 poorten waar conceptronic eigen firmware op gezet heeft. Super router dat ding. Goede firewall. Bij mij haalt hij wel 90 mbit bij filetransfer over het netwerk.
Ik heb dat ding bijna 10 jaar gebruikt. Heeft ooit nog een uptime van langer als een jaar gehaald. (nu werk ik met een aantal gigabit switches)

weer helemaal terug

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:15
Yippie schreef op zondag 29 mei 2011 @ 19:13:
Weet niet welke router dat is op de foto, maar aangezien je 120Mbit hebt, hoor je dus een ander te krijgen.
De nieuwe heeft een AP en 4 ports GB switch ingebouwd, zou je alleen wellicht een GB switch bij je zus kunnen installeren.
Dat is zo te zien een Ubee Modem (docsis 3.0).
Kain_niaK schreef op zondag 29 mei 2011 @ 20:05:
Hey die router heb ik ook. Dat is een edimax router met 4 poorten waar conceptronic eigen firmware op gezet heeft. Super router dat ding. Goede firewall. Bij mij haalt hij wel 90 mbit bij filetransfer over het netwerk.
Ik heb dat ding bijna 10 jaar gebruikt. Heeft ooit nog een uptime van langer als een jaar gehaald. (nu werk ik met een aantal gigabit switches)
Hij zal die 90mbit ook wel halen bij filetransfer, maar zijn WAN output trekt dat niet ..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-02 15:13

Kain_niaK

Ik ben

Valt wel mee hoor. Als ik die router op mijn Telenet modem aansluit en dan een speedtest doe dan haal ik nog wel 80 mbit.

weer helemaal terug

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee