Toon posts:

Strepen in beeld met nieuwe GTX560

Pagina: 1
Acties:

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ik heb zojuist mijn nieuwe pc ontvangen met daarin een MSI GTX560 Twin Frozr II videokaart. Bij het booten zag ik witte strepen in beeld en helaas blijkt dit ook in Windows zo te zijn. Na het proberen van meerdere kabels en DVI -> VGA connectors heb ik natuurlijk het vermoeden dat dus de videokaart niet in orde is.

De strepen zijn heel selectief, als ik met mijn muis in de buurt kom, dan verdwijnen ze, maar ze komen spoedig weer terug. Ik heb al een moederbord BIOS update gedaan en natuurlijk geprobeerd de nieuwste drivers te installeren, maar helaas boot de PC niet meer na het installeren van alle laatste Windows updates.

De ventilatoren draaien, daar lijkt het dus niet aan te liggen.

Ik heb een aantal schermen met DVI connector, maar deze missen uitsparingen voor de 4 pinnetjes rondom de horizontale "pin", daarom past dit niet. Heeft dit er mogelijk mee te maken? De HDMI aansluiting kan ik helaas niet testen, omdat die te dicht tegen de kast aan zit...

Iemand een idee waar het verder nog aan zou kunnen liggen?

[Voor 15% gewijzigd door Taro op 28-05-2011 15:31]

Replace fear of the unknown with curiosity | Tesla Model Y LR | 6340 Wp zonnepanelen | Zappi V2 laadpaal | Dynamische energietarieven

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-05 00:49

Fid3lity

Spectre X

Klinkt inderdaad als een gevalletje defect. Ik weet niet waar je die pc besteld hebt en of dit een pre-fab was of dat je hem daar hebt laten assembleren, maar ik zou even een RMA aanvragen bij desbetreffende shop. Je hebt zelf al genoeg geprobeerd zo te zien.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Heb hem laten assembleren, jammer dat ze dit niet even gecontroleerd hebben. Ik krijg de drivers ook niet geinstalleerd, zodat ik hem met MSI Afterburner mogelijk wat lager kan klokken om te kijken of het daar aan ligt.

Replace fear of the unknown with curiosity | Tesla Model Y LR | 6340 Wp zonnepanelen | Zappi V2 laadpaal | Dynamische energietarieven

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kan het misschien zijn dat ze vergeten zijn de stroomkabel (2 x 6 pin connector) vergeten zijn aan te sluiten?

Kan je verder de rest van je systeem posten. Het zou kunnen dat er een te zwakke voeding in zit.

Ik kreeg met mijn HD 5850 ook wat flikeringen omdat er een te zwakke voeding in zat.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Die kabels zitten er in, ik heb de videokaart er zojuist even uitgehaald, die kabels omgedraaid en toen waren de strepen weg. Helaas kwamen ze na een aantal minuten weer terug.

Systeem: XFX Pro 550 Watt voeding, Asrock P67 moederbord, Intel Core i7 2600, OCZ Vertex 2 SSD, Sony DVD Brander.

Update: Heb de videokaart lager kunnen clocken dan standaard, hij lijkt het nu goed te doen, maar ga uiteraard wel een nieuwe regelen.

[Voor 19% gewijzigd door Taro op 28-05-2011 17:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Het probleem komt weer terug en de drivers installeren lukt ook niet meer. Zie ook dit screenshot:

Kan dit ook door de voeding komen, of 100% zeker de videokaart die kapot is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:42

Aganim

I have a cunning plan..

100% zekerheid is altijd lastig te geven natuurlijk, maar als ik het zo zie, dan verdenk ik zelf ook de videokaart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 00:19

Frostbite

🤦🏻‍♂️

imo z.s.m. bellen en een andere kaart laten komen.
Dit is niet goed en zou voor een normale consument (die niets met clocken doet) ook gewoon goed moeten zijn.

Lekker getest btw door het bedrijf... :/

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-05 22:28
Lijkt heel erg op defect/slecht functionerend werkgeheugen op je videokaart. Enkeltje RMA lijkt mij

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 22:44

M2M

medicijnman

Biersteker schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:09:
Lijkt heel erg op defect/slecht functionerend werkgeheugen op je videokaart. Enkeltje RMA lijkt mij
mee eens, zeker als dit gebeurt voordat drivers geladen zijn (lees: bios / POST)

-_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Bellen is helaas bij Afuture niet echt mogelijk, ze nemen de telefoon niet eens op. De RMA afdeling geeft per mail aan nooit telefonisch bereikbaar te zijn, ze willen mij niet eens even terugbellen. Heb nu tig mails gestuurd, maar ze zijn bang dat ik bijt denk ik :)

Slecht getest bij het assembleren, terwijl ik daar nog extra om had gevraagd, echt een afrader wat mij betreft, zal nu wel weer een aantal dagen overheen gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
M2M schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:10:
[...]

mee eens, zeker als dit gebeurt voordat drivers geladen zijn (lees: bios / POST)
* Taro stapt in de auto op weg naar TNT.

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 00:19

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Uit hun algemene voorwaarden :
13.4 RMA nummer
Retourzendingen van defecten danwel zendingen worden in beginsel uitgesloten en niet door Afuture geaccepteerd, tenzij de retourzending plaatsvindt met onze vooraf gegeven toestemming middels een geautoriseerd RMA nummer en, voor zover van toepassing, met door Afuture in rekening gebrachte onderzoekskosten dan wel reparatiekosten.

Artikel 16 Herroepingsrecht

16.1
De Klant is verplicht de producten onmiddellijk na ontvangst nauwkeurig te (doen) inspecteren. De Klant heeft het recht zonder opgaaf van redenen een herroepingsrecht uit te oefenen van zeven (7) werkdagen na aflevering van het product in kwestie. Van dit herroepingsrecht zijn uitgezonderd software of andere producten waarvan de verzegeling (seal) is verbroken, of andere gepersonifieerde producten.

16.2
De Klant kan alleen gebruik maken van zijn herroepingsrecht indien de producten compleet, onbeschadigd, ongebruikt zijn en in de originele verpakking worden geretourneerd. De retourzending dient uiterlijk op de 21e dag na aflevering van het product in kwestie in het bezit van Afuture te zijn. De terug te zenden producten dienen voldoende te zijn gefrankeerd. Het risico van verzending en het bewijs daarvan berusten bij Klant.

16.3
Indien de Klant van het herroepingsrecht, zoals vermeld in de vorige leden gebruik heeft gemaakt, dan draagt Afuture zorg voor terugbetaling binnen 30 dagen van het door de Klant betaalde aankoopbedrag.
Ik zou toch even gaan bellen voor een RMA zo'n nummer of inderdaad gewoon terug te sturen met de afbeelding hierboven.

[Voor 59% gewijzigd door Frostbite op 30-05-2011 14:21]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Sc0rPi0N schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:19:
Uit hun algemene voorwaarden :

[...]

Ik zou toch even gaan bellen voor een RMA zo'n nummer of inderdaad gewoon terug te sturen met de afbeelding hierboven.
Had gisteren al via hun website een RMA aanvraag gedaan en heb vanochtend een RMA nummer ontvangen, dat komt dus wel goed.

Telefonisch probeer ik bij Afuture niets meer, ik heb de afgelopen week minimaal 40-50x gebeld, ook bij de Shopreviews lees ik in veel reacties dat men de telefoon eigenlijk nooit opneemt. Kreeg zelfs van een medewerker per e-mail te horen dat hij de voorrang geeft aan e-mail beantwoorden boven de telefoon opnemen, echt een -10 voor bereikbaarheid. Als men dan per e-mail wel antwoord geeft op alle vragen die je in de mail stelt, dan kan ik er nog mee leven, maar er worden selectief e-mails wel/niet beantwoord en per e-mail ook nog niet eens alle vragen beantwoord, onder de maat...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Ik weet niet of het zo bijzonder slecht is als ze de telefoon niet oppakken. De hoeveelheid RMA's die sommige drukbezochte webshops tegen komen zijn vrij hoog. Iedereen heeft wel eens, of meerdere keren, met RMA's te maken gehad. En de hoeveelheid drukbezochte webshops zijn op twee handen te tellen. Als er efficienter gewerkt kan worden door e-mail contact, zou ik dat prefereren. Hoe sneller er gewerkt wordt, hoe sneller je RMA afgehandeld wordt.

Natuurlijk wel irritant als je (vrij) veel geld uitgegeven hebt aan hardware, en het hebt laten assembleren. Maar ook dat is een risico. Je hebt zelf gekozen voor een webshop, als je je pc bij een filiaal van computerland had gehaald, had je 'm gewoon terug kunnen brengen. Kans is wel dat je keuze kleiner is en de prijs hoger.

RMA procedures zijn vaak gewoon standaard. Meestal krijg je nog wat aanwijzingen van dingen die je nog kunt proberen om het gefixed te krijgen. Vergeten powerconnectors, verkeerde drivers. Dat gaat allemaal in dit geval niet op natuurlijk, en als je in je RMA, ze verwijst naar dit topic krijg je meteen een RMA nummer. En die procedure is waarschijnlijk op de website na te lezen.

Het hoeft trouwens niet aan Afuture te liggen natuurlijk. De PC is waarschijnlijk in een grote doos aangekomen, en als je ziet hoe er met dozen omgegaan wordt bij de pakjesbedrijven kan het best zijn dat daar wat mis gegaan is.

Kortom, het is lullig en irritant. Het kost weer een hoop tijd en moeite, maar dat is wel het risico wat je loopt.

-_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:13

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Duidelijk defect videoram. Heeft met vervoer weinig te maken gehad en zal ongetwijfeld DOA zijn geweest en niet voldoende getest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Hoeft niet perse videogeheugen te zijn. Op mijn oude serverplank had ik ook van dit soort taferelen. En die had een onboard grafisch chippie die zijn geheugen leende van het ram geheugen. Het koelblokje was er vanaf gevallen (oude VIA plank).

-_-

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee