• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:26
Beste Tweakers,

Ik heb een abonnement lopen bij een sportschool en de contributie hiervan wordt normaliter maandelijks afgeschreven. Nu is het in korte tijd al twee keer voorgekomen dat ze bijvoorbeeld op de 1e dag en de 27e dag van de maand de contributie afschrijven. De volgende maand word er dan helemaal niks afgeschreven.

Ik vind dit hinderlijk omdat ik mijn financien bijhoud in een kasboek en dat op deze manier de vaste lasten ontregelt raken en ik zo niet kan berekenen wat mijn geschatte inkomsten en uitgaven zijn per maand.

Nu is mijn vraag of de sportschool dit wel mag doen? Ik ga maandag zowieso even langs om hier opheldering over te vragen maar ik wil graag van te voren weten of ik in mijn recht sta.

Alvast bedankt voor de hulp!

Mvg,

VulcanRaven

P.S. Mocht dit topic in het verkeerde deel staan zou ik dit graag horen.

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28

Floppus

Customer Experience matters

Bij zoiets lijkt me inderdaad stap één: leg uit waarom je het vervelend vindt. Per saldo schrijven ze af wat ze af moeten schrijven. Als ze daar niet in mee gaan, is het moment daar om eens een keer in de voorwaarden van ze te bladeren. Eerder niet. :)

Als het namelijk al zover komt dat je met recht en voorwaarden moet gaan schermen: zoek een andere sportschool.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 09:48
Als het lastig is voor de sportschool om het op een vaste dag af te schrijven, dan kun je toch gewoon afspreken dat je het zelf overmaakt elke maand? Gewoon een automatische betaling instellen in je internet bankieren, en het gaat precies perfect altijd.

Lijkt met niet dat het verplicht is per automatische incasso je contributie te voldoen.

Gewoon even je verhaal uitleggen daar en dan zal het vast geen probleem zijn.

[Voor 10% gewijzigd door hypz op 31-05-2011 15:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-06 13:43
Kan het zijn dat ze niet de 27e of 1e aanhouden maar bijvoorbeeld 'maandag in de week van de 1e'? Ik krijg mijn salaris op de 20, als dat echter op zaterdag of zondag valt krijg ik dat resp een dag eerder of een dag later. Misschien hanteren ze wel zo'n systeem.

[Voor 8% gewijzigd door jan-marten op 31-05-2011 16:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:29

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bij de sportschool waar ik zat betaalde je niet per maand maar per 4 weken, kan zijn dat dat bij jou ook zo is.. Als je dan verwacht dat het per maand is zit je wel vreemd te kijken :)

• Mark.
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-07-2018

Mark.

Defensor

VulcanRaven schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 14:29:
Beste Tweakers,

Ik heb een abonnement lopen bij een sportschool en de contributie hiervan wordt normaliter maandelijks afgeschreven. Nu is het in korte tijd al twee keer voorgekomen dat ze bijvoorbeeld op de 1e dag en de 27e dag van de maand de contributie afschrijven. De volgende maand word er dan helemaal niks afgeschreven.

Ik vind dit hinderlijk omdat ik mijn financien bijhoud in een kasboek en dat op deze manier de vaste lasten ontregelt raken en ik zo niet kan berekenen wat mijn geschatte inkomsten en uitgaven zijn per maand.

Nu is mijn vraag of de sportschool dit wel mag doen? Ik ga maandag zowieso even langs om hier opheldering over te vragen maar ik wil graag van te voren weten of ik in mijn recht sta.
Allereerst heeft niemand zeggenschap over jou rekening en kan men dus niks eisen als " wij eisen een automatische incasso. "

Ten tweede zou ik als jij het vervelend vindt dit laten stoppen door de automatische incasso een halt toe te roepen middels de welbekende rode kaart. En nu weet ik wel dat de Sportschool in het geweer zal komen met het zwaaien van hun voorwaarden maar geloof mij maar,die zijn niet wettelijk heilig aangezien jouw consumentenrechten niet ondergeschikt zijn aan hun voorwaarden. :O
Ook hun andere argument " dan stoppen wij uw lidmaatschap " heeft als het voor de rechter komt geen enkele basis tot ontvankelijkheid,dus als ze daarmee dreigen dan mag je ze voor mij part best schamper uitlachen. Punt is dat jij gewoon elke maand cash wilt betalen en dat ze het daarmee moeten doen.

Kan het niet,dan gewoon naar een andere Sportschool gaan want uiteindelijk ben jij baas over je eigen geld en hoe en aan wie je het uitgeeft. Niet een ander. :)

De mens wikt maar God beschikt.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:25
Mark. schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 11:55:
[...]

Allereerst heeft niemand zeggenschap over jou rekening en kan men dus niks eisen als " wij eisen een automatische incasso. "
Lijkt me dat je hier te kort door de bocht gaat.
Als er als voorwaarde gesteld dat je alleen lid kunt worden als de betalingen geschieden dmv automatische incasso ben je volgens mij gewoon klaar en is dat de manier waarop je zult moeten betalen.
Uiteraard heb je de keuze om er niet mee akkoord te gaan om op die manier te betalen maar tegelijkertijd heeft de sportschool geen verplichting om met jou in zee te gaan.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee