Toon posts:

[centos5.6] xen server vnc geeft conenction refused

Pagina: 1
Acties:

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 14:23

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Sorry voor de iets wat cryptische topic titel.

Momenteel heb ik een eigen CentOS 5.6 server staan met Xen. Hier draaien een aantal linux machines op. Nu wil ik ook graag een Windows machine hebben om eventueel wat windows dingetjes te kunnen runnen. Hiervoor wil ik Windows 7 gebruiken.

Nu heb ik een aantal zaken probeert maar ik blijf hangen op het punt dat ik op afstand probeer in te loggen met VNC om de installatie uit te voeren.

Op mijn server draait geen grafische interface dus ik wil vanaf mijn mac via vnc de installatie uitvoeren. Mij is vertelt dat dit zou moeten lukken.
echter elke keer als ik wil verbinden krijg ik connection refused. ik probeer overigens te connecten met de en server ip en als poort 5900. Ook heb ik 5901 geprobeerd aangezien ik ergens las dat hij het poortnummer omhoog gooit per vnc scherm.

Nu ben ik het een en het ander uit wezen zoeken. netstat -l geeft keurig aan dat ie luistert:
 tcp        0      0 *:5900                      *:*                         LISTEN   

Verder heb ik in de config van de machine van alles probeert:
sdl=0
pae=1
vnc=1
vncunused=1
#vnclisten=' < hier staat het ip adres van de Xen server zelf>'
vncviewer = 1

Verder heb ik ook gekeken in de config van Xen zelf. Als ik het goed gebruik staat alles in /etc/xen/xend-config.sxp

daarin heb ik het volgende staan:
# The interface for VNC servers to listen on. Defaults
# to 127.0.0.1  To restore old 'listen everywhere' behaviour
# set this to 0.0.0.0
(vnc-listen '0.0.0.0')

# The default password for VNC console on HVM domain.
# Empty string is no authentication.
(vncpasswd ' <wachtwoord>')

Hierna heb ik het volgende uitgevoerd:
/etc/init.d/xend reload
/etc/init.d/xend restart

Ik heb al van alles geprobeert maar hij blijft constant connection refused zeggen.

Alvast bedankt voor de hulp.

[Voor 4% gewijzigd door wvdburgt op 28-05-2011 12:50]

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:13

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat ik op 't werk heb, is dit bij onze 2008 R2 VM:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
sdl=0
vnc=1
# Start VNC console, might be when using a graphical Host.
#vncconsole=1
# Set a VNC password, '' means no password
vncpasswd=''
# Set the port VNC should run for this domain, 10 means port 5910
vncdisplay='10'

Nu staat vncconsole in commentaar, die heb ik zo gezet nadat de machine is gestart, dus ik weet niet of het duidelijk verschil maakt. Het commentaar erboven laat blijken dat het niets uitmaakt voor een headless server (of gui-loos). Hoe dan ook, hiermee kan ik prima met VNC naar de console van de server toe. Probeer het eens. Doe eerst een test zonder VNC wachtwoord.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Dank je wel voor de reactie. Ik heb precies de zelfde instellingen als jij maar hij blijft refusen. Het schoot me te binnen om eens van buiten af te kijken via het standaard portscan utility in os x. Deze tool meldt dat er geen poorten open zijn tussen 5999 en 5911. Ik heb er geen firewall tussen zitten dus ik denk dat er gewoon toch iets niet goed open staat op de server. Iemand een idee.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Foeijonghaai
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 11:46
Op een 'frisse' CentOS install heb je standaard wel een firewall.

Je zou met 'iptables -L' kunnen kijken of er toch een firewall geladen is. Indien er een geladen is, kun je deze uit zetten met system-config-securitylevel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Firewall kan het wel eens zijn ja. Om het makkelijk te testen kan je gewoon even netcat gebruiken.

Wat je voor XEN beter zou kunnen doen qua VNC configuratie is bijvoorbeeld:

code:
1
2
3
vncviewer=0
sdl = 0
vfb = ["type=vnc, vnclisten=0.0.0.0, vncpasswd=supersecretpassword, vncdisplay=9"]

Waarbij je vnclisten op 127.0.0.1 zou kunnen zetten, waarna je met een SSH tunnel veilig verbinding kan maken.

Dus dan doe je:

ssh user@host -L5909:localhost:5909

Als je vncdisplay op 9 hebt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Foeijonghaai schreef op zondag 29 mei 2011 @ 17:44:
Op een 'frisse' CentOS install heb je standaard wel een firewall.

Je zou met 'iptables -L' kunnen kijken of er toch een firewall geladen is. Indien er een geladen is, kun je deze uit zetten met system-config-securitylevel.
Dat was het probleem! ik dacht dat ie geen firewall had. Ik heb bij IPtables de regel toegevoegd en nu werkt het.
@johnkeates: thanks for de tip. Ik denk alleen dat ik vlug windows installeer en dan via rdp connect voor eventueel onderhoud.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee