Acties:
  • 0 Henk 'm!

• publicJorn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-07 17:47
Hey tweakers,
Ik ben op zoek naar een totaaloplossing voor mijn media. Voor video playback en speakers ed heb ik een heel mooi setje gevonden, de de sc-btt770 (staat niet in de pricewatch).

Nu wil ik hier een mediaspeler bij hebben waarmee ik video en audio kan streamen. Mijn oog viel op de mede8er 400 mini.
Wat ik echter een groot nadeel vind is dat je je tv aan moet hebben om het te bedienen. Natuurlijk geen probleem voor films, maar het voelt niet goed om je tv aan te doen als je alleen muziek wil luisteren.

Tot dusver ben ik alleen de dune en popcorn tegengekomen, maar die zijn erg duur en muziek schijnt niet hun sterkste punt te zijn..
Ik ben bang dat ik dus een extra apparaatje moet hebben (zoals de squeezebox) om muziek te luisteren.

Ik hoop dat ik iets over het hoofd heb gezien en dat er nog een oplossing is. Een idee iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Waar wil je vandaan "streamen"? Fysiek staat er niks op dat kastje, dus je zult sowieso ergens moeten aangeven wat je wilt afspelen. Dat kan via je TV met een afstandsbediening, maar wellicht wil je gewoon vanuit iTunes/Winamp, etc. streamen en bestuur je het dus gewoon vanaf je PC/Mac. In dat geval kun je nog weer een remote applicatie op je smartphone (mocht je die hebben) installeren en het op die manier bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• publicJorn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-07 17:47
Hi MrAcid, goed idee!
Ik wil streamen vanaf een NAS. Ik zal dus moeten kijken of ik een NAS kan vinden waar ik VLC ofzo op kan zetten en dan via VLC remote op m'n Android afspelen.
Zou dat kunnen?

--edit--
Gaat dit trouwens wel lukken via utp? Je streamt natuurlijk geen audio signaal, maar data..

[ Voor 21% gewijzigd door publicJorn op 29-05-2011 09:07 ]