ik heb vastgesteld dat mijn Creative GigaWorks S750 7.1 speakerset defect is.
specs 7x70w speakers + subwoofer 210w 8ohm [url]info[/url]
Nu is mijn vraag of het eventueel mogelijk is de versterkter te vervangen door een ander?
De speakers zelf werken waarschijnlijk nog prima.
Waarop moet ik letten?
[Voor 9% gewijzigd door Elkristo78 op 28-05-2011 11:35]
http://www.sony.be/lang/n...0#pageType=TechnicalSpecs
kan deze versterker van sony gebruikt worden om de luidsprekers van de s750 set aan te sluiten?
waarop moet ik letten bij de aanschaf van een versterker en is het wel mogelijk om de luidsprekers van de s750 aan te sluiten op een andere versterker?
.Misschien. Ligt er ook een beetje aan wat er nou precies kapot is. Bij jou zit de (echte) versterker in de subwoofer. Daar sluit je de de satellieten ook op aan. Is dat ding in je subwooferunit kapot, of heb je het over de control pod? Dat ding dat de aansluitingen met andere apparaten verzorgt.
Dit is de control pod of voorversterker zo je wilt:
en dit is de naversterker, ingebouwd in je sub:
Mag ik uit je post opmaken dat je waarschijnlijk de eerste bedoelt? Sluit dan eerst even een PC direct aan op de sub om na te gaan of je sub en de speakers zelf het nog wel doen.
Je kunt dan als je wilt een receiver kopen en alles daarop aansluiten. Dan sluit je dus de satellieten aan op die receiver en je sub dmv een RCA naar 3,5mm audio jack verloopje/kabel op de sub. Aan de kant van de receiver moet je dan de subwoofer pre-out (=onversterkt) gebruiken. Jouw sub wil immers, net als de meeste subs, onvversterkt signaal omdat het een actieve sub is. Aan de kant van je sub steek je hem in het oranje gaatje. Dit zou moeten kunnen werken, in theorie. Mensen met een Logitech Z-5500, wat een vergelijkbaar systeem is, hebben dit wel eens met succes gedaan.
Bijkomend probleem is dat de kabels die naar je satellieten gaan 1 x RCA naar 2 x bare wire zijn, terwijl een normaal audiosysteem werkt met gewoon 2 x bare wire naar 2 x bare wire, al dan niet met (banana) plugs er tussen. Wellicht zul je nieuwe kabels moeten kopen (standaard bare wire luisprekerkabels) of misschien kun je het draadje aan de kant van de RCA-connector doorknippen en daar de positieve en negatieve pool uit halen, zodat je ze op die manier kunt aansluiten.
En de vraag blijft of je dit wilt. Jouw speakers en sub zijn specifiek gebouwd om als één geheel te functioneren. Zo'n dure receiver is dan wellicht zware overkill. Ik zou op termijn zeker ook de rest gaan upgraden.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW
die versterker kost ongeveer 250euro, als ik daardoor mijn 7 speaksers nog kan gebruiken zou ik al heel tevreden zijn, de subwoofer zal waarschijnlijk defect zijn
bedankt voor de info
Een receiver is een vervanger voor de control pod en een gedeelte van de sub (versterker). Als je sub kapot is (ik zou het echt even testen, je weet het niet eens zeker volgens mij), kun je die of weg doen of vervangen door een anderen. Subs zijn overigens vrij prijzig over het algemeen, maar zonder subwoofer klinkt het geluid uit die satellieten voor geen meter vrees ik. De set is gebouwd om samen, of in ieder geval icm een sub te functioneren. Die dingen zullen de lage frequenties niet kunnen weergeven, wat leidt tot een iel geluid.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details