Ik ben ook aan het kijken voor een nieuw computerscherm dat kan dubbelen als TV. We hebben op de slaapkamer nu nog een oude beeldbuis TV staan, die gaat er uit en dan wil ik er een PC neerzetten met een scherm waarop ook TV gekeken kan worden. En dan liefst zonder gedoe met USB sticks; de TV moet werken zonder dat eerst de PC en software opgestart dient te worden.
Ik vind het best lastig om een goede keus te maken voor een dergelijke monitor. Ik ben geneigd een groot model aan te schaffen (27"), om vanuit bed goed van films te kunnen genieten.
Jammer is dat er bijna geen enkele monitor van 27" te krijgen is met een resolutie van 16:10 1920 * 1200, in elk geval niet wat ik heb kunnen vinden. Die extra pixels zijn voor de meeste video's overbodig, maar lijkt me voor PC gebruik weer ideaal, zeker bij zo'n groot scherm.
Samsung heeft een aantal modellen die interessant zijn, bijvoorbeeld de
P2770 en de
FX2490. Die laatste is iets nieuwer met LED backlight en PiP support, maar ik vind hem erg lelijk. De eerste heeft weer geen PiP (dus tv kijken terwijl je aan het computeren bent) en dat leek me nou juist weer handig - hoewel geen must.
Dan heeft LG er nog een, de LG M2762D-PM - hoewel die op hun site reeds 'discontinued' is. En Asus heeft ook een T1 serie met monitor/tv gecombineerd (bijvoorbeeld asus
24T1E) - en die is ook spuuglelijk als pc monitor imho.
Ik vind het een moeilijke materie. Er zijn maar weinig degelijke reviews van tv/monitor combi's te vinden, muv de samsung modellen. Jammer dat het recentste model van die malle zilveren pootjes heeft
Ik neig geloof ik het meest naar de Samsung P2470HD of de P2770HD. De
2470 lijkt prijstechnisch een uitstekende keuze.
De hierboven genoemde
t24a350 was ik nog niet eens tegengekomen - die is ook alweer wat nieuwer dan de 2470. Eens kijken wat daar over te lezen valt...
[Voor 18% gewijzigd door phAn op 28-05-2011 12:55]