Toon posts:

Gezocht.. temps Asus P7P55D-E Pro

Pagina: 1
Acties:

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:30
Zoals de topic titel al zegt ... ik ben op zoek naar temperaturen van een Asus P7P55D-E Pro op idle en onder belasting :Y

De reden hiervoor is dat mijn P7P55D-E Pro (volgens mij dan.. ) te warm word ...
Idle zit ze op 36 á 37 graden en stressed/belast gaat ze richting de 45 graden ... dit lijkt me nogal hoog :/

Het moederboord is idle zelfs net zo warm als de CPU ...

(Ik doe niet aan overclocken ,het is dus allemaal met standaard waardes :Y )

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05 10:18

Imprezzion

Civic EK3 Sedan & 307CC Tuned!

Lijkt mij helemaal niks mis met die temperaturen. Ik bedoel, warm of niet het is ruim binnen de normale waarden.

~ 5800X3D @ 4530 ~ Arctic LF2 420 ~ MSI B550 Unify-X ~ 32GB Trident-Z Royal Elite @ 3800-14-14-14-28-42-240-1T ~ MSI RTX 4070Ti @ 3000/11000 ~ Fractal Torrent White ~ Seasonic Prime GX1000 ~

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 12:29
Hoe hoog mag je cpu komen?

En je waardes zijn goed, indien dit het maximale is.

Heb je je cpu en gpu zwaar belast. Zie overclock forum om te zien welke software er gebruikt wordt om de pc te belasten.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 07:45
[verwijderd]

[Voor 89% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:17]

Anoniem: 379851

Ik dacht ik post even hier, omdat het ook over temperaturen gaat. Ik heb vandaag mijn pc in elkaar gezet, met o.a. een i5k en een Scythe Mugen. Alles aangesloten, krijg netjes de bios te zien, alleen zie ik dat mijn cpu 97 graden aangeeft! Terwijl de system temperature op 32 graden staat. De fan van de Scythe draait gewoon, waar kan dit aan liggen? Of hoef ik mij geen zorgen te maken?

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:47
Anoniem: 379851 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 12:00:
Ik dacht ik post even hier, omdat het ook over temperaturen gaat. Ik heb vandaag mijn pc in elkaar gezet, met o.a. een i5k en een Scythe Mugen. Alles aangesloten, krijg netjes de bios te zien, alleen zie ik dat mijn cpu 97 graden aangeeft! Terwijl de system temperature op 32 graden staat. De fan van de Scythe draait gewoon, waar kan dit aan liggen? Of hoef ik mij geen zorgen te maken?
Ik gok dat het koelblok niet goed op de cpu zit...

• dierkx36
Imprezzion schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:13:
Lijkt mij helemaal niks mis met die temperaturen. Ik bedoel, warm of niet het is ruim binnen de normale waarden.
Ik weet niet wat de max temperatuur is wat een chipset van een P7P55D-E Pro mag worden :N
jan99999 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:15:
Hoe hoog mag je cpu komen?

En je waardes zijn goed, indien dit het maximale is.

Heb je je cpu en gpu zwaar belast. Zie overclock forum om te zien welke software er gebruikt wordt om de pc te belasten.
Een I7 870 mag max 70 graden aan tikken zo uit m'n hoofd :Y
Het boord en CPU worden alleen zwaar belast met gamen ... kan nog wel eens een stress test doen met Prime95 :P
Mar.tin schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:17:
Een kleine 16 graden boven "kamertemp" lijkt me niet slecht met idle...

Je kan altijd een fan erop richten als je denkt dat ie echt te heet wordt..
Er is al een fan op gericht ... vandaar :/
(Fan draait wel niet zo hard vanwege het geluid)

• dierkx36
Na een half uur gamen word ze zelfs al 50 graden :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10-2022

DaLoona

Certified nutcase since 1974

50°C is helemaal niks mis mee, de mijne loopt regelmatig tegen de 65°C aan en dat langdurig, het systeempje is inmiddels 4jr oud en doet het nog steeds.
Caseflow is ook belangrijk in deze, als je alleen een goede cpukoeler hebt, maar geen goede afzuiging in je case, zal de cpu op een gegeven moment ook niet koeler worden dan een bepaalde temperatuur.
Maar zoals gezegd, die 50°C onder belasting is niks, maar dan ook niks om je druk over te maken. Vergeet niet wat er allemaal door dat kleine stukje silicium gejaagd wordt, dat werkt nu eenmaal temperatuur verhogend.
Wat had je dan gedacht hoe warm zoiets zou worden?

Je cpu is trouwens beveiligd, als ie bij een bepaalde temperatuur komt gaat ie eerst throttlen (terugklokken), helpt dat niet schakelt ie zichzelf uit en aangezien ik niet kan opmaken dat jij een van die twee gehad hebt, zit het wel degelijk goed (ook kijkende naar je temps).

Edit:
Idle doet mijn cpu ~36°C bij een kamertemp van 22°C, bord temp is ~35°C, zelfde kamertemp.

[Voor 8% gewijzigd door DaLoona op 29-05-2011 11:25]

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C15-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dit topic doet me denken aan een leuke help-vraag die ik jaren geleden eens ben tegengekomen:

Help, mijn computer wordt warm. Ik kwam daarachter toen ik de bovenkant van de kast aan het afstoffen was: ik voelde toen een warme luchtstroom uit de computer komen, zo aan de achterkant. Wat moet ik nu doen HELP-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dierkx36
DaLoona schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:13:
50°C is helemaal niks mis mee, de mijne loopt regelmatig tegen de 65°C aan en dat langdurig, het systeempje is inmiddels 4jr oud en doet het nog steeds.
Caseflow is ook belangrijk in deze, als je alleen een goede cpukoeler hebt, maar geen goede afzuiging in je case, zal de cpu op een gegeven moment ook niet koeler worden dan een bepaalde temperatuur.
Maar zoals gezegd, die 50°C onder belasting is niks, maar dan ook niks om je druk over te maken. Vergeet niet wat er allemaal door dat kleine stukje silicium gejaagd wordt, dat werkt nu eenmaal temperatuur verhogend.
Wat had je dan gedacht hoe warm zoiets zou worden?

Je cpu is trouwens beveiligd, als ie bij een bepaalde temperatuur komt gaat ie eerst throttlen (terugklokken), helpt dat niet schakelt ie zichzelf uit en aangezien ik niet kan opmaken dat jij een van die twee gehad hebt, zit het wel degelijk goed (ook kijkende naar je temps).

Edit:
Idle doet mijn cpu ~36°C bij een kamertemp van 22°C, bord temp is ~35°C, zelfde kamertemp.
Probleem opgelost *D

Ik had 2 casefans schijnbaar om gedraait ... 1stond op blazen terwijl deze juist de lucht uit de kast moest trekken en de ander dus op trekken terwijl hij juist moest blazen |:(

Nu zijn de temps beter ... idle 33 a 35 graden en loaded 38 *O*

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee