Toon posts:

Sleeven van (sata) kabels

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• N00bieW1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 19:28
Mocht dit bericht niet hier thuishoren, maar onder een ander topic; sorry.

Ik zag op internet dit setje sata kabel:

http://www.caseking.de/sh...sleeved-white::15107.html

De aansluitingen voor op de hdd zijn allemaal in hoogte verschillend (duhhh), terwijl de aansluitingen op het mobo gelijk zijn.

Nu zocht ik zo'n zelfde kabel voor drie aansluitingen aangezien ik zes hdd's onder elkaar heb zitten (ja, ik hoor je denken, ik wil uiteindelijk 2 setjes hebben).

Drie van de kabels los van elkaar geeft al een zooitje laat staan zes kabels. Dus zag ik het volgende:

http://www.caseking.de/sh...13mm-black-1m::13746.html

Nu komen natuurlijk de vragen:

Ik wilde drie sata kabels sleeven. Kan dat uberhaupt. Hoe krijg je de sata connectors door die sleeve?

Indien nee, is het uberhaupt mogelijk zelf satakabels te maken zodat je verschillende lengtes kan maken?
Zo ja, waar kan de connectors goedkoop krijgen? Ik zag namelijk een Amerikaanse site, maar die was echt te duur.

Of heeft iemand hier een ander idee? (Tie raps heb ik zelf ook al aangedacht, maar dat vond ik een net iets te goedkoop uitziende oplossing)

• dralix
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-01-2020
Ik weet dat satakabel goed te sleeven zijn, heb er zelf geen ervaring mee, zoek op google is wat zou ik zeggen.
En om satakabels zelf in verschillende lengtes te maken is behoorlijk lastig, ook hier heb ik geen ervaring mee :P

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:05
Als je de juiste maat krimpkous hebt moet het lukken, het is wel even pielen maar het kan. als het echt niet wil, een klein beetje zeep op een wattenstaafje doen en het stukje krimpkous aan de binnenkant lichtjes insmeren, dan gaat ie er wel om.

Mn 3D printer blogje..

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:00
Je hebt op die site ook voor 3 aansluitingen. Dan neem je 2 van die en dan ben je klaar? :)

Klik hier

• N00bieW1
GioStyle schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:19:
Je hebt op die site ook voor 3 aansluitingen. Dan neem je 2 van die en dan ben je klaar? :)

Klik hier
Held!

Ik heb dus de afgelopen drie uur op de site van Caseking lopen zoeken naar deze dingen.

• GioStyle
Jammer dat de verzendkosten bijna evenveel zijn als zo'n kabel. Anders had ik er zelf ook wel 2 genomen.

• N00bieW1
GioStyle schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:31:
Jammer dat de verzendkosten bijna evenveel zijn als zo'n kabel. Anders had ik er zelf ook wel 2 genomen.
Mocht je wat willen, neem dan even contact op via DM.

Ik bestel regelmatig bij Caseking en combineer dan altijd bestellingen van vrienden en van mij. Hoe meer je besteld.... hoe lager de bestelkosten per product.

Ik heb zelf iig al twee van deze dingen nodig.

• GioStyle
Ik laat je het wel weten als ik serieus geïnteresseerd ben! Hebben we in Nederland niet zulke webshops?

• N00bieW1
Topic kan echter nog niet gesloten worden. Ik vroeg me namelijk af of iemand ook een oplossing wist voor het volgende geval wat sterk verband houdt met waar mee het hier begon.

http://www.caseking.de/sh...sleeved-white::14800.html

Ik heb dus ongeveer dezelfde, ze zaten standaard bij mijn voeding. Echter, als ik ze aansluit dan buigt de kabel die tussen de aansluitingen zit naar buiten. Je kunt zeggen dat of de hdd's te dicht op elkaar zitten, of de ruimte tussen de aansluitingen te groot is.

Daardoor drukt de kabel tegen de buitenkant van de kast en staat er ook nog een druk op de bracket van mijn kast (Coolermaster 840).

Is daar ook nog iets op te verzinnen? Kabel met verstelbare aansluitingen? Of een kabel met kleinere afstanden tussen de connectors?

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-06 13:25
Dan wel je eigenlijk een kabel met allemaal connectoren zoals die ene die wat verder eraf staat. Dat de powerkabel haaks door de stekker heen gaat en niet loodrecht erop binnenkomt en weer terug verder gaat...

edit: Zo een maar dan met meer aansluitingen. Connectoren zijn wel los te vinden op Ebay

[Voor 28% gewijzigd door DP Kunst op 28-05-2011 12:19]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• N00bieW1
Precies. Jij snapt het. Alleen dan een beetje meer in de trend van iets duurder zodat het nog een beetje ergens op lijkt.

Thx.

[Voor 5% gewijzigd door N00bieW1 op 28-05-2011 12:23]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-06 13:25
Weet niet of die er zo kant en klaar zijn, maar anders zijn die zelf wel te klussen toch? Btj sleeving, wat krimpkous en een beetje geduld :P

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• N00bieW1
DP Kunst schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 12:29:
Weet niet of die er zo kant en klaar zijn, maar anders zijn die zelf wel te klussen toch? Btj sleeving, wat krimpkous en een beetje geduld :P
Daar kom ik dus nu ook. Heb al op Ebay zitten kijken en de powerconnectors zijn te bestellen vanuit Hong Kong en de Molex aansluitingen zijn hier gewoon in Europa verkrijgbaar.

Nu ga ik alleen nog op zoek naar de zwarte power kabels

of zulks soort

http://www.caseking.de/shop/catalog/popup_image.php?pID=13932imgID=0

En ik kan gaan knutselen.

Neem aan dat die kabels eventueel wel verkrijgbaar zijn bij de huis tuin en keuken electronicazaak.

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Je hebt ze ook gewoon in Nederland; http://www.freezinghardwa...vidual_sleeved_-_wit.html

Sata voedingkabels zijn overigens goed in te korten en te sleeven. Je klikt zo de bovenkant van de voedingskabel los en klemt ze weer op de plek waar je ze hebben wilt.

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

• N00bieW1
GNOOM172 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 12:53:
Je hebt ze ook gewoon in Nederland; http://www.freezinghardwa...vidual_sleeved_-_wit.html

Sata voedingkabels zijn overigens goed in te korten en te sleeven. Je klikt zo de bovenkant van de voedingskabel los en klemt ze weer op de plek waar je ze hebben wilt.
Even een opmerking van iemand ie nog nooit zoiets gedaan heeft. Hou je dan geen openingen over in de kabel waar de connector ooit gezeten heeft? (lees: potentieel gevaar voor kortsluiting als dat open stuk contact maakt met iets anders in de kast?)

Ik weet dat de kans heel klein is, maar toch.

Edit: beetje tape en/of sleeve eromheen moet dit probleem volgens mij wel oplossen :9

[Voor 6% gewijzigd door N00bieW1 op 28-05-2011 13:22]

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Klopt helemaal, maar je kunt natuurlijk ook bijvoorbeeld bij een autozaak elektradraad halen.

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GioStyle
Dus je bent eigenlijk op zoek hiernaar? Deze is wel molex naar 4x sata.

Klik hier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• N00bieW1
GioStyle schreef op zondag 29 mei 2011 @ 10:13:
Dus je bent eigenlijk op zoek hiernaar? Deze is wel molex naar 4x sata.

Klik hier
Nee, dit is of net 1 sata aansluiting teveel, of 2 te weinig. Ik heb namelijk 6 hdd's onder elkaar. Dus 2 x 3 of 1 x 6 is wel zo makkelijk om de kabels weg te werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De laatste sectie wegknippen :?

Iperf

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee