• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 23:11
Hoi,

Ik heb recentelijk een domein gekocht; het is een DirectAdmin met momenteel nog een beperkte doorvoer.
Ik wil in de website een HTML code implementeren, die voor een videostream moet gaan zorgen.

Zelf zal het gaan om een Camera die in 720P kan opnemen (Outputten over COMPONENT en HDMI).
Cappen op 1280x720, 15FPS, lage kleurenbitdiepte etc.

Dit moet dus worden geupload naar mijn site, zodat bezoekers dit alles live mee kunnen maken.
Heb niet erg veel info op het net gevonden hierover.

Wie kan me adviezen geven omtrent dit onderwerp?

Alvast bedankt. O-)

@Hieronder: Ik heb WireCast gevonden. Denk dat al een beetje in de buurt komt eigenlijk.

[Voor 11% gewijzigd door SalimRMAF op 28-05-2011 01:30]

Gulfstream G650

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 08:34

GerardHenninger

Pruts0r eerste klas

Waar heb je zelf al naar gezocht? Wat heb je gevonden tot nu toe?

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:13
paar hulp kern woorden: bandbreedte+kosten

How are you doing?

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:37

Roytoch

Nietes

Even gek gedacht: 720P op relatief lage bitrate nog is 2 MB per seconde. Dat is dus 120 MB per minuut, is 7200MB per uur, is 5 TB per maand doorvoer. En dat is alleen nog uploaden, laat staan dat je dat keer het aantal downloaders moet doen. Op het gemiddelde directadmin gebackte hostingpakketje heb je dat bij lange na niet voorhanden.

Dus je bent 3rd party softeware nodig. Maar dan nog moet je vanaf je camera 2MB upload hebben naar die 3rd party server. Heb je dat? Vanaf de camera dus, niet vanaf je hostingpakketje of wat dan ook.

Welles

• SalimRMAF
@Hierboven:

Yep,

De Upload ligt op ongeveer 3Mbit/sec liggen, en de hosting zal ONBEPERKT worden. :)

Daarnaast kun je met 1Mbit/up ook gemakkelijk720P Webcam-beeld doorstreamen toch?

[Voor 35% gewijzigd door SalimRMAF op 28-05-2011 01:46]

Gulfstream G650

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

roy.ahuis schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 01:44:
Even gek gedacht: 720P op relatief lage bitrate nog is 2 MB per seconde.
't Lijkt me dat je de beelden niet ongecomprimeerd gaat streamen, dus ~3Mbit/s lijkt me realistischer. Aangezien er van 15 frames per seconde uitgegaan wordt zou het zelfs nog lager uit kunnen vallen.
SalimRMAF schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 01:45:
De Upload ligt op ongeveer 3Mbit/sec liggen, en de hosting zal ONBEPERKT worden. :)
Onbeperkt bestaat niet. Ik zou de voorwaarden nog maar eens goed doornemen voor je met onverwachte meerkosten geconfronteerd wordt.
SalimRMAF schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 01:12:
Heb niet erg veel info op het net gevonden hierover.
En dat terwijl er bergen informatie over te vinden zijn. Je geeft ook niet veel info. Je hebt het over DirectAdmin, wat niet echt relevant is, en noemt WireCast, wat een aardige duit kost. Naar hoeveel mensen wil je streamen? Wat is je budget?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Wat is de hulp die je van FV wilt hebben? Met welke camera je dit doet?

Dit topic lijkt me meer iets voor een ander subforum. Ik laat hem nog even staan voor nu en wacht je antwoord af.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• SalimRMAF
Moby schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 07:20:
Wat is de hulp die je van FV wilt hebben? Met welke camera je dit doet?

Dit topic lijkt me meer iets voor een ander subforum. Ik laat hem nog even staan voor nu en wacht je antwoord af.
Ik zou graag de ervaring en kennis van de FV-ers willen aanhoren, aangezien ze denk ik wel ervaring hebben met dit soort dingen.

Het gaat trouwens om de Kodak ZI8. Dit, omdat je er een externe microfoon aan kunt koppelen en hem tevens kunt gebruiken als een webcam.

Ook wil ik de hosting laten doen door BlueHost.

Ik twijfel alleen wat het meest praktisch is: Werken met webcams, of nog geavanceerder: Mengpanelen en veel duurdere camera's (wat ik niet wil, aangezien de kosten en moeilijkheidsgraad een stuk hoger liggen).

De stream-functie zou trouwens misschien 12 uur per week actief zijn, voor max 100 mensen tegelijkertijd.

Gulfstream G650

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 16:57

lasharor

7 december 2004

Doet veetle en/of ustream geen HD video streamen?

Veetle zeker, dus die laat je gewoon tot 720P streamen.

[Voor 37% gewijzigd door lasharor op 28-05-2011 11:48]

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Dan nog maar een keer gaan vissen...
SalimRMAF schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:16:
Ook wil ik de hosting laten doen door BlueHost.
bluehost.nl of bluehost.com? En heb je dan de beschikking over een server (al dan niet gevirtualiseerd) of een shared hosting account? Windows, Linux, anders? En wat vinden zij ervan als je twaalf uur lang 100mbit/s wilt doen? Mag ik uit het feit dat je mijn vorige vraag negeerde concluderen dat je een ongelimiteerd budget hebt?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• SalimRMAF
Hoi,

Het gaat om BlueHost.com. Ze hebben een erg goede service, en je kunt er vrij "Ongelimiteerd" een website op hosten. Ik dacht dat ze alleen wel wat eisen stelden aan de CPU. De hosting doen hun zelf, want ik ga de servers niet zelf beheren. De max kosten liggen op ongeveer 2000 euro.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:51

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
En hoe/waar wou je encoden? Als je een capturekaart hebt die 720p aankan kom je al in het hogere segment (declink enz), en je mag een dikke CPU hebben om 720p h264 realtime te encoden.

Is een IP-camera met native h264 geen optie? Dan kun je met Wowza het heel prima streamen, zonder veel resources van je hoster te gebruiken (muv bandbreedte)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee