Toon posts:

PicoPSU of adapter niet zwaar genoeg?

Pagina: 1
Acties:

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:46
Hey,

Ik had hier al een tijdje een PicoPSU-120-WI liggen en een universele adapter die 70W kan leveren.
Die 70W is theoretisch gezien niet genoeg om de PicoPSU op volle vermogen te gebruiken, maar daar zit mijn vraag hem nu juist.

Ik wou hem gebruiken in mijn servertje waar nu een gewone (luidruchtige) psu inzit.

Server heeft als specs:
- Gigabyte ga-ma785gm-us2h
- AMD Athlon II X2 250
- 2 reepjes van 1GB

Als ik hier een normale 3.5"-schijf aanhangt, slaat de pc af van het moment dat de schijf opspint.
Gebruik ik een 2.5", dan start de pc wel verder door, maar knalt er iets later toch uit.

Het kan toch niet zijn dat met deze beperkte specs (gekocht voor het lage verbruik) meer dan 70W trekken?
Zou ik echt een 120w-adapter moeten zien te pakken krijgen om de pc draaiende te houden!? :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Meten = weten.

Als je meer dan 70W trekt kom je in de problemen. De Athlon II X2 250 heeft een TDP van 65W, maar dat wil niet zeggen dat het ook 65W gaat gebruiken. Mijn onderbuik zegt dat je wel eens een uitdaging gaat hebben bij de boot, maar mijn onderbuik kan niet exact meten hoeveel stroom jouw PC trekt. Dat kun je alleen met betere meetapparatuur achterhalen.

Soittakaa Paranoid!

• Fire69
Die betere meetapparatuur heb ik dus niet :P

Denk dat ik gewoon best probeer om ergens aan een 120W-adapter te geraken, en om zo te testen.
Als het dan nog niet lukt, rapporteer ik hier wel terug :)

Vind het wel raar, ik had deze onderdelen gekocht, omdat ik op fora zag dat meerdere mensen hiermee onder de 30W geraakten... :/

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-05 15:30

mux

99% efficient!

Bij het opstarten wordt de CPU vol belast, en daar komt het piekvermogen van je hdd ook nog bij. In jouw geval is dat ongetwijfeld meer dan 70W DC. Je adapter is waarschijnlijk ook geen al te geniaal exemplaar dat hij bij 70W er al mee ophoudt (of: een heel goed exemplaar dat zichzelf direct uitschakelt bij overbelasting!).

Om een idee te krijgen van je verbruik is elke energiemeter voldoende. Bij de bouwmarkt kun je die dingen voor een tientje krijgen.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
Ik heb gisteren hier op't werk een 120W-adapter van een HP-laptop meegenomen, gelukkig met passende connector!
Daarmee start de pc dus wel normaal op. :)

De andere adapter was zo'n Targus reis-adapter. Wel een vreemd ding eigenlijk. Als je hem via 220v gebruikt, kan hij 70W leveren, maar als je hem in de auto aansluit, kan hij 90W geven. :?

In ieder geval, het werkt, nu moet ik enkel nog eens een energiemeter zien te vinden, dan weet ik tenminste hoeveel dat ding nu echt verbruikt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 21:56

Vae Victus

Awesome God

Gebruik je toch een adapter van 220v naar 12v sigarettenaanstekeraansluiting (scrabble?)

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fire69
Dat ding zet 220 om naar 12v dc? En wat moet ik daar dan inpluggen? :?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee