Toon posts:

Hulp bij opzetten/keuze audio

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 214473

Topicstarter
Hoi, ik heb wat hulp nodig bij keuzes maken voor het opzetten van een simpel audiosysteem.

Ik heb een denon receiver waar ik mijn TV en laptop op aangesloten heb, en ik heb 2 magnat monitor supreme 100 luidsprekertjes. Ik wil dezelfde speakers gebruiken voor zowel het afspelen van muziek als het bekijken van films/tv. Ik denk dat het belangrijk is dat jullie een beetje weten hoe mijn kamer eruitziet dus hieronder even een plaatje;

Nu leek het mij het meest logisch, vanaf de bank gezien, een speaker helemaal rechtsvoorin te zetten en een helemaal links voorin. Wanneer ik dan echter aan mijn bureau zit te werken, staat er één nogal in mijn oor te tetteren :) Als ik beide speakers vlak naast de TV zet is dat beter maar verspreidt het geluid zich niet echt mooi door de ruimte.

Wat ik wil vragen is wat jullie hiermee zouden doen. Mijn budget is zeer beperkt maar ik ben wel bereid er een beetje geld aan uit te geven, met een max van ongeveer 150 euro. Nu is het zo dat de magnat speakers goed geluid geven, maar niet echt mooie lage tonen hebben, dus als ik die wil blijven gebruiken dan zal ik een subwoofer erbij moeten kopen. Ik heb ook gekeken naar de JBL Creature en de HK Soundsticks, maar deze hebben beide ook slechts 2 speakers en daarmee zou hetzelfde probleem zich dus eigenlijk voor doen.

Ik begrijp dat het een beetje rare vraag is maar ik zou het toch op prijs stellen als jullie mij van wat advies kunnen voorzien. Heb er zelf namelijk nogal weinig verstand van :)

Bedankt!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat ik zou doen is voor 150 euro een mooi zelfbouw subwoofertje maken?

Wise enough to play the fool

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Met deze opstelling is het onmogelijk om je luidsprekers zo te plaatsen dat je er van kunt genieten vanaf de bank en je buro. Je zou kunnen overwegen je bureau te verplaatsen, zodat hij naast de bank komt, dan staan je speakers achter je als je zit maar dat is minder erg dan vlakbij een speaker zitten.

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 19:30
teacher schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 00:57:
Wat ik zou doen is voor 150 euro een mooi zelfbouw subwoofertje maken?
+1

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:02
het probleem is gewoon dat je wisselt van locatie.
Als je een speakerset instelt op een bepaalde locatie, dan kun je niet opeens heel ergens anders gaan zitten zonder daar de nadelen van te merken.
Voor het laag zou je een subwoofer van marktplaats kunnen halen, dan krijg je meer waar voor je geld dan voor 150 euro nieuw kopen.

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:20
Als je aan het bureau zit het volume van de rechter speaker lager zetten, kost niks alleen een beetje moeite.

Anoniem: 328247

Je vraagt dus eigenlijk, wat ik zou doen in jouw situatie. Allereerst zou ik eens kijken, of ik meer budget vrij kan maken voor mijn geluid. 150 Euro is in dit geval wel een marginaal budget. Maar goed, er van uitgaande dat ik niet meer kan besteden, dan zou ik voor de navolgende oplossing kiezen.

De speakers zou ik laten voor wat het is. Ik zou kiezen voor een 2.0 (stereo) oplossing met een hoofdtelefoon. Daarmee krijg ik wel een goed geluid, wat ik (nu) niet kan evenaren met speakers. Mijn keuze zou vallen op een Beyerdynamic DT 440. Het is het instapmodel in de premiumlijn van Beyerdynamic. Een kwalitatief goede hoofdtelefoon, die het geld (139 Euro) meer dan waard is. Eventueel zou ik daar nog een verlengkabel (10 Euro) bij aanschaffen, zodat ik de hoofdtelefoon door de hele kamer kan gebruiken.

Vooralsnog zou ik dit zien als een oplossing voor de korte termijn. Voor de langere termijn is de aanschaf van speakers wel aan te bevelen. Maar daarvoor heb je natuurlijk wel een groter budget nodig.

http://www.hobo.nl/defaul...oduct&id=5344&title=DT440

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 328247 op 28-05-2011 07:16]

Anoniem: 214473

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties! Lastig verhaal dus begrijp ik...

Punt is dat ik voorheen een set stokoude altec lansing computerspeakers had; 2 voor en 2 achter. De voorste 2 zette ik dan aan weerszijden van mijn bureau, eentje daarachter in de hoek en 1 links naast de TV. Dan ging het eigenlijk altijd best wel goed. De magnat speakers zijn echter nogal groot en het lijkt alsof het daarbij vervelender is om er dicht op te zitten dan bij computerspeakers het geval is. Is dit waar of lijkt het maar zo omdat ik ontzettend kritisch aan het luisteren ben?

Kan ik mijn probleem niet oplossen dmv de aanschaf van bijvoorbeeld 2 extra speakers, om zo het geluid wat meer te verdelen?

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:40
Wat wil je zelf en wat luister je het meest?

Als jij 10% films kijkt en 90% muziek luistert, heb je geen sub nodig i.m.o.
Dan zou ik naar de optie van Gustav kijken.

Gaat dat al meer naar 50/50, dan is een zelfbouw sub een goede aanvulling. Voor 150 euro kan je een aardig subwoofertje maken.

Daarnaast is de indeling van je kamer niet bepaald fijn om mee te werken ;)

K to the KillaZ

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb het al eens eerder genoemd, maar de Infinity Beta SW-10 subwoofer die bij Correct.nl te koop aangeboden wordt voor de dumpprijs van 149 incl verzending is zeer goed voor het geld.

zie de koopjeskelder van correct.nl onder Hifi-Luidspreker: Subwoofer

• Ossi
EdGnoj schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:20:
Ik heb het al eens eerder genoemd, maar de Infinity Beta SW-10 subwoofer die bij Correct.nl te koop aangeboden wordt voor de dumpprijs van 149 incl verzending is zeer goed voor het geld.

zie de koopjeskelder van correct.nl onder Hifi-Luidspreker: Subwoofer
De kleur moet wel passen natuurlijk, alleen maar in kersen met een zilver/grijs frontje maakt m niet echt populair denk ik.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 20:15
Ossi schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 14:07:
[...]

De kleur moet wel passen natuurlijk, alleen maar in kersen met een zilver/grijs frontje maakt m niet echt populair denk ik.
overspuiten in mat zwart is niet eens zo gek moeilijk

Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

• Ossi
martijn_tje schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 18:00:
[...]

overspuiten in mat zwart is niet eens zo gek moeilijk
Point taken :P
Misschien zelf maar bestellen :D
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee