Toon posts:

Latitude E6500 - Gigabit Werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:49
Hey,

Ik heb nu al een tijdje en Dell Latitude E6500 met onboard NIC welke Gigabit is. Maar ik heb in al die jaren mijn gigabit nog niet aan de praat gekregen.

De netwerkkaart betreft een Intel(R) 82567LM Gigabit Network
De Switch betreft een Sweex 5 Port Switch (yes i know sweex...)

Ik heb zowel met de laatste Intel als Dell drivers geprobeerd, maar ik geraak maar tot 100mbit

Ik heb steeds met CAT5e kabels geprobeerd, verschillende kabels. Ik heb alle poorten op mijn gigabit switch geprobeerd. Alle poorten werken trouwens wel met alle kabels op gigabit snelheid met zowel mijn Vaste PC als HTPC, dus enkel niet met de laptop.

Ik heb Dell als gecontacteerd, maar deze zeggen dat dit aan de drivers ligt, heb Windows (Windows 7 Home Premium 64Bit) al enkele keren opnieuw geïnstalleerd

Ik dacht dat het misschien eraan zou kunnen liggen dat de Sweex gewoon slecht is, maar uit deze test komt hij toch goed. , maar voor mijn PC en HTPC werkt deze zeer vlot, tot 90Megabyte/Sec. Licht het nu aan mijn Switch of aan mijn Laptop? De Intel Analysis Tool geeft trouwens aan dat de switch niet capabel is voor Gigabit.

[Voor 8% gewijzigd door timofp op 27-05-2011 23:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je je laptop en je vaste PC met elkaar verbindt, heb je dan wel Gigabit?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

wat zie je in het network connections overzicht bij de adapter staan, staat erbij dat het een gigabit adapter is?

• timofp
@ Exorcist, heb ik daar geen cross link kabel voor nodig? je bedoelt toch mijn vaste pc rechtstreeks met mijn laptop koppelen eh?

@brilsmurffffje, ja het is zeker een Gigabit adapter, staat in de naam, specificaties,...

Ik heb trouwens ook via de intestellingen van de netwerkadapter gigabit proberen te forceren maar ik krijg dan geen connectie, werkt enkel op autonegotiate

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Nee ik doel meer of de computer zelf ziet dat het een gigabit adapter is. Anders is het misschien een foute driver of iets in de bios..

• timofp
enkele screens om het te verduidelijken

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
-The link partner is not capable of higher speeds-

Probleem lijkt toch bij de switch te liggen.

Misery and hate will kill us all.

• timofp
Ja, zo lijkt het, het vreemde is echter dat mijn 2 andere PC's met dezelfde kabels op dezelfde switch, op dezelfde poorten op deze switch geen probleem hebben met Gigabit internet.

Is het mogelijk dat mijn switch juist dit ene model van netwerkkaart in mijn laptop niet graag heeft? of ligt het toch aan de laptop? Ik heb namelijk geen zin om een nieuwe gigabit switch te kopen en tot de vaststelling te komen dat het probleem niet verholpen is.

• ruitech
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-04 14:10
Ik heb met mijn Dell E6500 exact het zelfde... oplossing: Forceer je laptop naar 1000mbit, dan werkt het wel (snelheden zijn bij mij dan ook goed).
-Ga naar netwerkcentrum (windows 7)
-Rightclick op je netwerkkaart, gevolgd door Eigenschappen
-Klik op Configureren
-Klik op Geavanceerd
-Scrol naar: "Verbindingssnelheid en duplex"
-Verander de waarde van: Automatisch onderhandelen, naar 1Gbps, Full Duplex.
-Klik op OK.

Bij mij werkt dit (icm een 3com gbit switch icm CAT6 kabels).
snelheden zijn +- Gbit (icm SSD :-)).

• timofp
Hey, bedankt voor de reactie, dit forceren was echter het eerste wat ik gedaan had, maar het mocht niet baten, heb forceren op verschillende poorten van men switch met verschillende kabels geprobeerd, dit werkte niet. Ok het waren wel cat5e kabels, maar ze waren nieuw en dit moet zeker volstaan.

Als ik forceer dan maakt hij gewoon geen verbinding.

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Op het werk hebben we 15 van die E6500 laptops, zal maandag eens kijken wat ie daar doet op een Gb netwerk. (welke driver/instellingen/etc)

Misery and hate will kill us all.

• ruitech
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-04 14:10
timofp schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 22:58:
Hey, bedankt voor de reactie, dit forceren was echter het eerste wat ik gedaan had, maar het mocht niet baten, heb forceren op verschillende poorten van men switch met verschillende kabels geprobeerd, dit werkte niet. Ok het waren wel cat5e kabels, maar ze waren nieuw en dit moet zeker volstaan.

Als ik forceer dan maakt hij gewoon geen verbinding.
Net even voor je getest. Bij mij gaat ie niet naar 100Mbit, maar naar 10Mbit als ik de kaart op automatisch laat staan. Bij mij werkt forceren dus enkel.
Ben bang dat ik je dan verder niet kan helpen... Heb je al contact gehad met Dell (PRO) Support?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timofp
ruitech schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:42:
[...]

Net even voor je getest. Bij mij gaat ie niet naar 100Mbit, maar naar 10Mbit als ik de kaart op automatisch laat staan. Bij mij werkt forceren dus enkel.
Ben bang dat ik je dan verder niet kan helpen... Heb je al contact gehad met Dell (PRO) Support?
Ja toen de technieker in de week hier was om wat spullen in de laptop te vervangen heb ik het hem eens gezegd, hij heeft toen zelf naar Pro Support gebeld en deze zeiden dat het aan de drivers zou liggen. Ik zal volgende week nog eens bellen want heb echt wel alle mogelijk drivers geïnstalleerd.

zou het trouwens aan mijn sweex switch kunnen liggen? want als het dit was zou ik mogelijk overwegen om een gigabit wireless N router te kopen (dus wireless N en gigabit over de LAN interface), nu heb ik namelijk een wireless N router met 100mbit LAN en een Gigabit switch. Dus laat ik even de groene jonge spelen en elektriciteit besparen :).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee