Acties:
  • 0Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:05

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
Hallo,

Ik zit nu al enige tijd met een probleem... Ik heb een XBOX 360 die ik met internet wil verbinden. Ernaast staat een PC met XP die draadloos met internet wordt aangesloten. Dus heb ik de XBOX-kabel via LAN op de PC aangesloten en de draadloze verbinding gedeeld. Dat zou werken en doet het ook soms. Dat soms is een probleem. De ene keer doet het internet, de andere keer krijgt of geen IP-adres toegewezen (alles automatisch), of wil gewoon niet, hij kan bij herstellen de DNS-cache niet wissen, kortom, als het het niet doet, krijg ik het niet aan de praat. Als het het doet, doet hij het ook stabiel en goed. Hoe moet ik nu ooit de XBOX goed en stabiel met internet verbinden? (wel via PC)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 10:11
waarom via de pc. De pc moet dan aanstaan als je de xbox gebruikt. Als je een router hebt / gebruikt dan kan 1 lan kabel in de xbox en de andere in de pc toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
tweakerharrie schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:17:
waarom via de pc. De pc moet dan aanstaan als je de xbox gebruikt. Als je een router hebt / gebruikt dan kan 1 lan kabel in de xbox en de andere in de pc toch?
staat een aantal kamers verderop met draadloze versterkers ertussen (fritzrepeater, zonder lan)
maar kabel geen mogelijkheid, ivm vader die angst heeft voor gaten in muur

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 377886

Dan zit er niks anders op dan een WIFI adapter voor je xbox te kopen.
http://www.consoleshop.nl...less-network-adapter.html

Je kan kiezen uit een G of een N.

ps: Ik heb een xbox en ik raad je aan om toch een draad te trekken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:57

Mavamaarten

Omdat het kan!

Koop een goedkope netwerkswitch (ik heb er een voor 4 euro gevonden op een computerbeurs en werkt nog snel en goed ook) en sluit je xbox en PC daarop aan... Bedraad is altijd beter dan wifi...

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 14 jaar hier

Topicstarter
Mavamaarten schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:34:
Koop een goedkope netwerkswitch (ik heb er een voor 4 euro gevonden op een computerbeurs en werkt nog snel en goed ook) en sluit je xbox en PC daarop aan... Bedraad is altijd beter dan wifi...
alsnog is het dan bedraad... Ik zal de draad-mogelijkheden eens uitzoeken, maar waarschijnlijk zijn die gelijk aan 0 (zeer grote kamer, als je de kabel langs de randen doet (langs de deur), is het dik 15 meter...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 377886

UTP kan makkelijk 15m aan, google daar maar eens op.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-05 20:10
Een ander alternatief is een Powerline adapter setje aanschaffen. Eentje bij de router inprikken, eentje in je kamer. Nadeel is wel dat het wat duurder is. Maar je hebt dan wel (afhankelijk van welke adapter je koopt) een snelle stabiele verbinding. En als je er dan een switch op aansluit in je kamer dan heb je meteen op je PC ook een betere verbinding. Lees anders eens Dit artikel op hardware.info, is wel al 3 jaar oud maar misschien heb je er wat aan.

[Voor 14% gewijzigd door Daffie op 08-06-2011 13:47. Reden: Haakje openen, haakje sluiten...]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee