Een kennis van mij zijn laptop wilde niet meer op starten (Iraniër).
Zijn verhaal was dat hij de laptop uit had gedaan, en vervolgens op 'afsluiten forceren' had geklikt.
Nu blijkt het zo, dat er waarschijnlijk een update installatie is verkloot, maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb de harde schijf gecontroleerd op bad sectors, en kwam bij healt status alleen een Ultra DMA error tegen, wat vaak niet ernstig is (maar soms wel!).
Als ik checkdisk draai via andere pc, dan vindt hij een hele hoop, hieronder een paar stukjes:
Nu was het daarna afgerond, en startte de laptop wel gewoon op, alleen soms traag.
Ik zag dat SP 1 nog niet was geinstalleerd, dus ik denk ik installeer even, maar bij het downloaden schiet het gewoon 0,0 op.
Dus gedownload via Microsoft.com, en daar ging het wel vrij vlot.
Maar, bij het openen vanuit de temp file duurde het erg lang, met als gevolg dat hij het gewoon niet deed.
Het zoeken naar die errors leverde mij vooral weinig op, behalve op 1 forum daar werd gespeculeerd dat je met chkdsk /r, /f en /x zou moeten uitvoeren, wat zou moeten werken, maar dat werkt dus niet hier.
Als ik de HDD weer terug hebt geplaatst, start hij Windows weer op, maar dan gaat hij bestandsysteem weer checken, en hoe raar het klinkt, maar hij laat precies hetzelfde zien als wat ik al eerder heb gezien, en dus schijnbaar niet gefixt zijn, raar want na een 2e keer chkdsk x: /r (x=driveletter) gaf hij gewoon aan dat alles in orde was.
En ook wil hij na afsluiten/opstarten Windows configureren.
Wat ik nog meer opviel was dat hij toen ik de eerste keer de controle had uitgevoerd, hij door startte hij updatebewerkingen ging toepassen dus nog voor het welkomsscherm achtergrond.
Misschien dat er iemand is die hier wat over kan zeggen?
Het gaat om een notebook type Asus K70AB, de HDD is er een van Hitachi 320GB (zal straks eventjes juiste type erbij zetten), het OS is Windows 7 64bits.
Zijn verhaal was dat hij de laptop uit had gedaan, en vervolgens op 'afsluiten forceren' had geklikt.
Nu blijkt het zo, dat er waarschijnlijk een update installatie is verkloot, maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb de harde schijf gecontroleerd op bad sectors, en kwam bij healt status alleen een Ultra DMA error tegen, wat vaak niet ernstig is (maar soms wel!).
Als ik checkdisk draai via andere pc, dan vindt hij een hele hoop, hieronder een paar stukjes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Indexvermelding MI45EB~1.CAT in index $I30 van bestand 6594 verwijderen. Indexvermelding MI5689~1.CAT in index $I30 van bestand 6594 verwijderen. ------- Indexvermelding Microsoft-Windows-Printing-PremiumTools-Package~31bf3856ad364e35 ~amd64~es-ES~6.1.7601.17514.cat in index $I30 van bestand 6594 verwijderen. Indexvermelding Microsoft-Windows-Printing-PremiumTools-Package~31bf3856ad364e35 ~amd64~es-ES~6.1.7601.17514.mum in index $I30 van bestand 6594 verwijderen. Indexvermelding Microsoft-Windows-SNMP-Package~31bf3856ad364e35~amd64~es-ES~6.1. 7601.17514.mum in index $I30 van bestand 6594 verwijderen. -------- Indexvermelding MI45EB~1.CAT in index $I30 van bestand 6659 verwijderen. Indexvermelding MI57B5~1.CAT in index $I30 van bestand 6659 verwijderen. -------- Indexvermelding edb00C3C.log in index $I30 van bestand 6660 verwijderen. Indexvermelding edb00C40.log in index $I30 van bestand 6660 verwijderen. --------- Zwevend bestand MI2CF4~1.MUM (79789) naar mapbestand 6594 herstellen. Zwevend bestand MI7740~1.MUM (79829) naar mapbestand 6594 herstellen. Zwevend bestand MI4F0B~1.MUM (79861) naar mapbestand 6594 herstellen. |
Nu was het daarna afgerond, en startte de laptop wel gewoon op, alleen soms traag.
Ik zag dat SP 1 nog niet was geinstalleerd, dus ik denk ik installeer even, maar bij het downloaden schiet het gewoon 0,0 op.
Dus gedownload via Microsoft.com, en daar ging het wel vrij vlot.
Maar, bij het openen vanuit de temp file duurde het erg lang, met als gevolg dat hij het gewoon niet deed.
Het zoeken naar die errors leverde mij vooral weinig op, behalve op 1 forum daar werd gespeculeerd dat je met chkdsk /r, /f en /x zou moeten uitvoeren, wat zou moeten werken, maar dat werkt dus niet hier.
Als ik de HDD weer terug hebt geplaatst, start hij Windows weer op, maar dan gaat hij bestandsysteem weer checken, en hoe raar het klinkt, maar hij laat precies hetzelfde zien als wat ik al eerder heb gezien, en dus schijnbaar niet gefixt zijn, raar want na een 2e keer chkdsk x: /r (x=driveletter) gaf hij gewoon aan dat alles in orde was.
En ook wil hij na afsluiten/opstarten Windows configureren.
Wat ik nog meer opviel was dat hij toen ik de eerste keer de controle had uitgevoerd, hij door startte hij updatebewerkingen ging toepassen dus nog voor het welkomsscherm achtergrond.
Misschien dat er iemand is die hier wat over kan zeggen?
Het gaat om een notebook type Asus K70AB, de HDD is er een van Hitachi 320GB (zal straks eventjes juiste type erbij zetten), het OS is Windows 7 64bits.