Toon posts:

Muis-beweging negeren in standby modus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neliss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 19:43
Ik zit al een tijd met frustraties van mijn PC die steeds uit standby raakt wanneer ik de muis beweeg.
Als ik 's avonds ga slapen, zet ik deze meestal in standby, en dan is een tikje tegen mijn bureau al genoeg om deze weer op te starten (wat ik dus niet wil).

Ik heb al even gegoogled op het oplossing, ik zou via apparaatbeheer mijn muis-eigenschappen moeten raadplegen en onder energiebeheer het vinkje "Dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen" uitzetten.
Vreemd genoeg helpt dit vrij weinig, ik kan alleen mijn muis uitzetten om het probleem te verhelpen.

Iemand een idee hoe dit komt, en belangrijker hoe/waar ik dit wel kan instellen?
Het gaat overigens om een Logitech M705 (Marathon Mouse) die draadloos via unifying usb verbonden is (OS=Vista x64).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 19:13
Je zou in de bios kunnen zoeken naar een optie die "Wake from USB" heet.
Je zou ook in apparaatbeheer naar de dongle van die muis kunnen zoeken en daar het vinkje uitzetten.

Als dat alles niet helpt kan je altijd je muis nog belly-up op je bureau kunnen leggen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neliss
LzpAppel schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:36:
Je zou in de bios kunnen zoeken naar een optie die "Wake from USB" heet.
Je zou ook in apparaatbeheer naar de dongle van die muis kunnen zoeken en daar het vinkje uitzetten.

Als dat alles niet helpt kan je altijd je muis nog belly-up op je bureau kunnen leggen :P
In mijn bios heb ik alleen 'Power on from ..' instellingen gevonden, deze hebben betrekking op het aan/uit zetten (zoals de power button doet) van de PC, bovendien staat USB hier niet los in.

In apparaatbeheer is mij de keuze ontnomen om voor de usb (hoofd)hub in te stellen of deze de PC uit slaapstand mag halen. Het vakje is er wel, maar hij is disabled.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
En dat vinkje heb je ook niet specifiek voor je muis?

Je zou even kunnen kijken naar de MCE stanby tool, daarmee kun je per apparaat instellen of het je pc uit standby mag halen

[Voor 18% gewijzigd door Rupie op 27-05-2011 19:49]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:29

Reptile209

- gers -

Ik had hetzelfde probleem met mijn muis + laptop. Kijk eens in Device Manager naar de eigenschappen van de muis, tabje Power Management. Daar het vinkje weghalen bij "Allow this device to wake the computer" was bij mij de oplossing.

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neliss
Rupie schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:49:
En dat vinkje heb je ook niet specifiek voor je muis?

Je zou even kunnen kijken naar de MCE stanby tool, daarmee kun je per apparaat instellen of het je pc uit standby mag halen
Die tool heeft me wel wat verder gebracht, als ik de hele lijst met devices uitvink dan negeert ie eindelijk de muis.
Maar probleem is nu dat ook het toetsenbord de PC niet uit standby krijgt. Wanneer ik alleen deze aanvink gaat ook de muis weer reageren.
Heel vreemd allemaal, het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn zou je zeggen.

Wat er wel mee te maken kan hebben is dat zowel muis als toetsenbord via 1 unifying usb receiver werken, dan kan ik me voorstellen dat hij ze onderling niet goed kan onderscheiden.
Toch helpt het niet wanneer ik deze configureer met ieder een aparte unifying receiver. |:(
Nog andere suggesties?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee