Toon posts:

Zeer grote prijsverschillen bij provider en derden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 96523

Topicstarter
Ik heb dit topic nog niet gezien en niet kunnen vinden dmv de zoek functie. Mocht het al bestaan dan houd ik mij aanbevolen voor een cursus "Hoe te zoeken op GoT".

Ik ben vandaag begonnen met het zoeken naar een nieuwe telefoon + abonnement, omdat mijn huidige contract over 3 maanden verloopt.

Als een echte tweaker en echte Hollander ben ik dus het internet opgegaan om te kijken of mijn ideale combinatie ergens voor een leuk prijsje beschikbaar was. Dit omdat ik weet dat ik extra moet bijbetalen voor het toestel.

Nu viel mijn kin op de grond toen ik de grote prijsverschillen zag tussen de provider (zelfs intern) en bij andere partijen, die exact hetzelfde aanbieden).

Hier mijn voorbeeld:
Toestel: Samsung Galaxy S II
Abonnement: T-mobile i-150 (€29,50 per maand, eerste 4 maanden gratis)

Prijzen (incl. aansluitkosten, verzendkosten, etc.):
t-mobile.nl - nieuw abonnement - € 229,98
t-mobile.nl - verlengen abonnement - € 219,95

belnu.nl - nieuw abonnement - € 113,95
belnu.nl - verlengen abonnement - € 163,95

gsmwijzer.nl - nieuw abonnement - € 97,20
gsmwijzer.nl - verlengen abonnement - € 142,95

En ik had er nog veel meer (zelfs ééntje duurder dan T-mobile zelf).

Zoals jullie zien zijn de prijsverschillen schokkend, tot € 130,00 verschil! En dat voor hetzelfde toestel, hetzelfde abonnement en dezelfde "actie".

Nu is mijn vraag en discussiepunt:
Is dit normaal en hoe is het überhaupt mogelijk?

Tevens vind ik de verschillen tussen een nieuw abonnement en een bestaande klant erg vreemd. Bij T-mobile krijg is € 10,- "korting" (zozo...) terwijl ik bij andere partijen extra moet betalen 8)7

Ik zou zeggen; brand los!

PS. helaas heb ik al een T-mobile abonnement, dus moet ik verlengen (ivm nummerbehoud). En omdat T-mobile de enige provider is die én onbeperkt internet aanbied én waarmee is thuis een goed signaal heb, ben ik bang dat dit mijn enige keus is. Tenzij iemand een andere geniale oplossing heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

Anoniem: 96523 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 18:06:
Ik heb dit topic nog niet gezien en niet kunnen vinden dmv de zoek functie. Mocht het al bestaan dan houd ik mij aanbevolen voor een cursus "Hoe te zoeken op GoT".

[..]
Omega search manual ;)

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-06 16:34

iLikeNoobies

With Big Boobies

Mijn ervaring:

1. belnu.nl en gsmwijzer.nl zijn externe e-tailers die abonnementen van providers verkopen. Deze providers maken het mogelijk voor de e-tailers (&retailers) om abonnementen voor goedkoper te leveren. Dit doen ze omdat ze zo via meer kanalen hun abonnementen kwijt kunnen. Hun eigen kanalen blijven duur maar bieden meer service (winkel/website/tel). De e-tailers leveren alleen de abonnementen en verder houd de service van hun op. Uiteraard willen ze wel nog een contract oid. opsturen maar niet veel meer.

De BelCompany en Phonehouse zijn retailers die ook voor iets goedkopere prijs abonnementen verkopen. Zij moeten echter de winkels onderhouden (wat geld kost) waardoor deze minder goedkoop zijn. Ze zijn wel nog goedkoper dan de echte winkels van de provider zelf.

2. De reden waarom nieuwe abonnementen goedkoper zijn dan verlengen is heel erg simpel. Bestaande klanten heb je al. Nieuwe klanten moet je binnenhalen. Krom maar waar.

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Het is natuurlijk onzin dat je minder service zou krijgen, als je (bijvoorbeeld) bij GSMWijzer je abonnement afsluit. Het is uiteindelijk dezelfde provider ... Voordeel is bijvoorbeeld dat je geen providerversie van een toestel krijgt, dus geen simlock, branding e.d. Garantie op het toestel verloopt via de normale servicepoints.

Bij T-Mobile krijg je een verlengingsaanbieding op basis van je klantwaarde. De onafhankelijke shops bieden deze niet, daarom is verlengen via een onafhankelijke shop vaak duurder dan bij de provider.

Overigens kan je (alleen) bij T-Mobile een nieuw abonnement afsluiten en vervolgens je bestaande nummer, bij afloop van je abonnement, naar je nieuwe abonnement laten porteren.

Over het algemeen is er geen stelregel wat beter of goedkoper is, het is erg afhankelijk van het moment en de gewenste combinatie. Zoeken (shoppen) op internet loont altijd.

Kortom: ik denk dat je keuze gauw gemaakt is :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-06 17:49
en niet te vergeten dat gsmwijzer en anderen ook toestellen kopen in bijv. duitsland, waardoor ze de toestellen goedkoper inkopen

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Anoniem: 198256

Elk bedrijf mag zijn eigen prijzen bepalen, tenzij er een grootmacht als Apple tussen zit die uniforme prijzen eist. Met netwerkacties zoals een x aantal maanden korting op je abonnement kan niet geconcurreerd worden, want die acties worden door providers bedacht. Rest nog de prijs voor het toestel. Bedrijf koopt toestellen in, krijgt provisie voor verkocht abonnement (nieuw abo levert meer op dan verlenging) en verrekent dat met de hardware die jij aanschaft/uitgeleverd krijgt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 96523

Topicstarter
iLikeNoobies schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 18:27:
Hun eigen kanalen blijven duur maar bieden meer service (winkel/website/tel). De e-tailers leveren alleen de abonnementen en verder houd de service van hun op.
Mijn huidige telefoon en abonnement zijn ook via een externe partij gekocht, maar ik heb gewoon 100% service van T-mobile. Het klopt wel dat ik niet voor problemen bij de externe partij terecht kan, maar zij verkopen alleen het abonnement (incl. service) en het toestel (incl. de garantie) zoals elke winkel dat doet.
De BelCompany en Phonehouse zijn retailers die ook voor iets goedkopere prijs abonnementen verkopen. Zij moeten echter de winkels onderhouden (wat geld kost) waardoor deze minder goedkoop zijn. Ze zijn wel nog goedkoper dan de echte winkels van de provider zelf.
Uit mijn "test" bleek BelCompany net zo duur te zijn als T-mobile zelf en de Phonehouse zelfs duurder! (scheelde 5 euro, maar toch).
2. De reden waarom nieuwe abonnementen goedkoper zijn dan verlengen is heel erg simpel. Bestaande klanten heb je al. Nieuwe klanten moet je binnenhalen. Krom maar waar.
Dit bevestigd eigenlijk wat iedereen al weet, overstappen is altijd goedkoper (en niet alleen bij mobile providers).
PinokkioTV schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:22:
Bij T-Mobile krijg je een verlengingsaanbieding op basis van je klantwaarde. De onafhankelijke shops bieden deze niet, daarom is verlengen via een onafhankelijke shop vaak duurder dan bij de provider.
Verlengen, zoals ik dit nu "getest" heb, blijkt zelfs bij externe partijen goedkoper. En die "verlengingsaanbieding" geld alleen onder bepaalde voorwaarde; je moet zijn aangemeld hiervoor, met alle "spam" die erbij hoort.
PinokkioTV schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:22:
Overigens kan je (alleen) bij T-Mobile een nieuw abonnement afsluiten en vervolgens je bestaande nummer, bij afloop van je abonnement, naar je nieuwe abonnement laten porteren.
Tegenwoordig kun je ook verlengen bij externe partijen (hier heb ik expliciet naar gekeken). Maar bij het aanvragen van een nieuw contract kun je geen nummerbehoud aanvragen (mits andere provider).

Het enige wat nog mogelijk kan zijn is de inkoopprijs van de abonnementen door de externe partijen (korting bij grote aantallen) en natuurlijk de telefoons zelfs. Maar het lijkt mij zelfs dat een provider de laagste prijs aan moet kunnen bieden, en dan vooral aan bestaande klanten.

De enige verklaring die tot op heden een verklaring kan zijn is van reyals, de hardware (telefoons in dit geval) worden geïmporteerd. Al zou het mij lijken dat providers betere deals moeten kunnen sluiten, zeker wanneer deze in meerdere landen actief is (zoals T-mobile, welke wereldwijd opereert).

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-06 13:12
Anoniem: 96523 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 22:55:
[...]
...
Tegenwoordig kun je ook verlengen bij externe partijen (hier heb ik expliciet naar gekeken). Maar bij het aanvragen van een nieuw contract kun je geen nummerbehoud aanvragen (mits andere provider).
....
Als je een bestaand contract hebt bij een provider dan kun je wel bij dezelfde provider een nieuwe aanvragen maar dat kost wel wat moeite.
Je kunt je huidige contract na afloop laten omzetten naar een pre-paid met nummer behoud, daarna kun je een nieuw abo aanvragen bij dezelfde provider met nummerbehoud..

Je ziet nummerbehoud is nagenoeg altijd mogelijk, al dan niet met een omweg.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee