Toon posts:

Com-port (serieele port)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paul720
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-11-2019
Hoi iedereen,

Ik heb net dirt 3 , en ik wil eigenlijk mijn oude race wheel eraan gooien, om het gamen leuker te maken...
maar... nu komt het probleem, het is nog een oude serieele port (com-port) dat op mijn stuur zit. En die zit niet meer in mijn computer. Hoe kan ik het het beste doen, ik had zelf bedacht om mischien deze 2 dingen te doen:
1) Nieuw racing wheel kopen (liever niet)
2) Een Serieele 2 usb converter kopen( best duur wel 25 euro)
3) Als ik een oude pc kan vinden hier ergens daar de com port vanaf halen en in mijn pc zetten..

Maar helaas heb ik niet veel verstand over hoe ik zulk stuff erin moet bouwen of eruit moet halen. :(

Enige suggesties of hulp??

groetjes,
paul

Acties:
  • 0Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Is het echt een een COM-poort ? Of is het een joystick / gamepoort ? Die lijken wel wat op elkaar.
Als het echt serieel is, vraag ik me af of moderne spellen er nog wel mee werken.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 16:29
Kijk even op ebay. Daar koop je een USB2Com voor nog geen 5 Euro...
Ik heb er hier 1 liggen, heeft ruim 1 jr geleden iets van 3 Euro ofzo gekost op ebay.

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 09:17

Gé Brander

MS SQL Server

Serieel is 9 pins, game is 15 pins. Ook al zal die serieel naar USB converter werken, dan nog, zijn de drivers wel geschikt?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 20531

Meeste moederborden hebben allemaal een COM aansluiting op het moederbord zitten. Als je hier een kabeltje voor kunt vinden dan heb je een goedkope oplossing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paul720
Oke bedankt voor het reageren,
Het is een game poort.(15 pins geteld).

Ja het stuur is al heel oud..

Dus kort samengevat, de drivers zullen wel heel oud zijn.
BTW het stuur is een nascar super sport:

Image: (klik op de link)
http://www.google.nl/imgr...,r:3,s:0&biw=1517&bih=767

[Voor 116% gewijzigd door Paul720 op 27-05-2011 18:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-04 00:05
Game poort.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 09:17

Gé Brander

MS SQL Server

Paul720 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:59:
Oke bedankt voor het reageren,
Het is een game poort.(15 pins geteld).

Ja het stuur is al heel oud..

Dus kort samengevat, de drivers zullen wel heel oud zijn.
BTW het stuur is een nascar super sport:
Als je al drivers kan vinden voor je huidige OS, dan nog is het maar de vraag of het stuur gaat werken.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paul720
c70070540 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 18:00:
[...]

Als je al drivers kan vinden voor je huidige OS, dan nog is het maar de vraag of het stuur gaat werken.
hmm, oke, ik zal ondertussen even zoeken naar drivers..

evenals.. als ik onze oude pc kan vinden en de gamepoort eruit haal en bij mij erin bouw is dat een optie??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paul720
Drivers alleen voor windows 95 windows 2000

link:
http://driverscollection....r%20sport&By=Thrustmaster

oja, ik heb windows 7 ultimate 64 bits

EDIT :

BEDANKT VOOR JULLIE HULP deze topic can closed worden.

Ik heb op de site bekeken en wat rondgezocht over het stuur.. en het bleek dat het stuur niet werkt bij XP al .. dus het houd gewoon op , toch bedankt!!

[Voor 113% gewijzigd door Paul720 op 27-05-2011 18:12]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee