Toon posts:

Lage benchmark score met een 6970 (FurMark)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:43
*********** OPGELOST door de volgende setting op "Off" te zetten : Control panel--->Power Options-->Change Plan Settings-->Change Advanced Power Settings-->PCI Express-->Link State Power Management-->Off ***********

Ik heb zelf onderzoek gedaan echter overal blijkt dat deze score immense laag is echter heb ik geen idee hoe dit veroorzaakt wordt.

Kaart: Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5 (standaard clock)
Voeding: Real Power M620 (620 watt)
I7 860
8 GB mem

Ook met de hernoemde furmark.exe blijft dit probleem....
Zou iemand me advies kunnen geven met wat er aan de hand is?

Nieuwste catalyst drivers: 11.5

[Voor 43% gewijzigd door Junia op 31-05-2011 23:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Junia
Welk GPU benchmark programma wordt er aangeraden voor AMD kaarten. ik lees op verschillende plekken dat AMD kaarten het minder leuk vinden om met FurMark te werken. (rename van .exe schijnt niet altijd te helpen?!)

[Voor 145% gewijzigd door Junia op 27-05-2011 15:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heb je het in fullscreen gedraaid? Anders blijft de kaart in 2d mode steken.

Het lijkt mij beter om een spel te pakken en daar de standaard benchmark van te draaien en die te vergelijken met een die op internet staat. 3dmark Vantage is ook een optie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Junia
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de test in zowel fullscreen/windowed gedaan, de score blijft rond hetzelfde hangen.

3DMark Vantage link: http://3dmark.com/3dm11/1272939
3DMark geeft in tegenstelling tot futuremark zijn rampzalige score, een 'redelijke' score.

Tot nu toe valt me nieuwe 6970 erg tegen :(
Misschien dat ik nog maar eens met drivercleanerpro de drivers zal verwijderen en het opnieuw probeer.

• Junia
Mijn EAH6970 in een ander systeem gezet. Hierbij waren de benchmarks wel vele malen beter.
Verschil tussen beide systemen:

Cooler master M700 voeding tegenover mijn Cooler Master M620
Moederbord: Asus P6T Deluxe v2 tegenover mijn P7P55D-LE

Vrijwel alles wijst er op dat de 'bottleneck' door óf mijn voeding, óf mijn moederbord wordt veroorzaakt....
Heeft iemand enige suggesties over de manier waarop ik dit kan bepalen? Persoonlijk lijkt het me de dat Cooler Master M620 voldoende stroom moet bieden. (voeding is half jaar oud en naar mijn weten nooit iets mee gemankeerd)

Ook zal ik Windows opnieuw installeren indien er ergens nog oude drivers zitten (met Driver cleaner pro heb ik alles al weg gehaald....)

p.s. Mijn moederbord is voorzien van de nieuwste updates/bios

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10-2022

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Als je voeding niet naar behoren werkt, zal ie BSOD's geven, uitvallen, freezen etc, je score zal er, bij mijn weten, niet lager door worden.
Als eens je bios geupdate, zo nee, probeer dat eens en pak de laatste biosfile, die heeft alle voorgaande fixes.
beter lezen :P

[Voor 22% gewijzigd door DaLoona op 28-05-2011 18:42]

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C15-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 05:42

faust2016

You yes have my shirt

Lijkt me nogal duidelijk.. Je i7-860 loopt op 2.2 GHz ipv de standaard 2.8 GHz. Dan haal je inderdaad lagere resultaten. Hoe snel loopt je i7-9xx? Probeer je i7-860 even op standaard snelheid te laten draaien, of liever nog; ietsje sneller :p.

Heb je m trouwens op je P7P55 in een x16 slot gestoken? En zo ja heb je ook gecontroleerd dat ie ook op x16 loopt?

• Junia
@DaLoona,

Indien het een voeding probleem is lijkt het me ook dat die symptomen dan naar voren zouden komen dus lijkt het te wijzen naar het moederbord :(
(voor de zekerheid nogmaals gekeken en ja, de laatste bios/firm staat er echt op )
faust2016 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 18:58:
Lijkt me nogal duidelijk.. Je i7-860 loopt op 2.2 GHz ipv de standaard 2.8 GHz. Dan haal je inderdaad lagere resultaten. Hoe snel loopt je i7-9xx? Probeer je i7-860 even op standaard snelheid te laten draaien, of liever nog; ietsje sneller :p.

Heb je m trouwens op je P7P55 in een x16 slot gestoken? En zo ja heb je ook gecontroleerd dat ie ook op x16 loopt?
Of ik ben compleet scheel 8)7 maar waar haal jij vandaan dat mijn processor op 2.2 loopt? Op de benchmark staat toch duidelijk aangegeven 2.8.....?

Wazig, bij FurMark wordt er 2.8 aangegeven en bij 3Dmark 2.2 8)7

Nadat ik FurMark had gedraait heb ik mijn bios geupdate. Ik heb hierbij de default settings eerst aangezet dus ik denk dat dat verklaart waarom er bij 3DMark wordt aangegeven dat het maar 2.2 ghz is.
Ik heb hem nu weer even opgeschroefd naar 3.3 maar nog steeds blijft de GPU score laag.

En ja :9 ik weet heel zeker dat hij in de juiste x16 slot zit :P ik zal echter wel voor de zekerheid checken of deze ook op x16 loopt

Update:
Hier een plaatje van GPU-Z, naar mijn insziens klopt deze data allemaal :/

Hier een plaatje van CPU-Z met mijn aangepaste CPU clock (weer terug gezet naar 3 ghz)

Hier nog een plaatje van mijn FurMark score (Na bios update, CPU OC, windows reinstall, nieuwste catalyst drivers 11.5 Ook geprobeerd met oudere drivers echter heeft dit niet geholpen)

:( nog steeds geen clue. Ik heb de kaart in een andere PC gestoken waarbij er een score van +- 3850 werd gehaald (helaas geen screenshot).

P.S.
Telkens als ik Black Ops opstart crashed het spel voor 30 seconden "reageert niet meer"... weet niet precies waar dit naar kan wijzen, Vervolgens na de 'crash' werkt het spel perfect.

Bij Starcraft 2, als ik alt+tab duurd het soms echt 30 seconden voordat ik weer terug in het spel kan komen (met mijn oude EAH4890 had ik dit niet :/)

[Voor 46% gewijzigd door Junia op 28-05-2011 23:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaLoona

DaLoona

Heb je hiervoor een andere vga gehad?
Probeer eens met Driver Sweeper alle vga drivers te verwijderen, rebooten en juist driver opnieuw installeren, wellicht dat er oude meuk ergens zit die de boel vertraagd.

[Voor 4% gewijzigd door DaLoona op 29-05-2011 10:49]

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C15-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

DaLoona schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 18:33:
Als je voeding niet naar behoren werkt, zal ie BSOD's geven, uitvallen, freezen etc, je score zal er, bij mijn weten, niet lager door worden.
Als eens je bios geupdate, zo nee, probeer dat eens en pak de laatste biosfile, die heeft alle voorgaande fixes.
beter lezen :P
Bij nVidia-kaarten kan je score weldegelijk onderuit flikkeren doordat de kaart zichzelf terugklokt en/of voltages omlaag haalt om maar te blijven werken. Met AMD heb ik geen ervaring op dat gebied, weet niet hoe dat precies zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaLoona

DaLoona

Jejking schreef op zondag 29 mei 2011 @ 10:51:
[...]

Bij nVidia-kaarten kan je score weldegelijk onderuit flikkeren doordat de kaart zichzelf terugklokt en/of voltages omlaag haalt om maar te blijven werken. Met AMD heb ik geen ervaring op dat gebied, weet niet hoe dat precies zit.
Good point.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Junia
DaLoona schreef op zondag 29 mei 2011 @ 10:48:
Heb je hiervoor een andere vga gehad?
Probeer eens met Driver Sweeper alle vga drivers te verwijderen, rebooten en juist driver opnieuw installeren, wellicht dat er oude meuk ergens zit die de boel vertraagd.
Hiervoor had ik een Asus EAH4890. Om deze drivers te verwijderen heb ik :
- Catalyst Control Center (en de rest ) gedeinstalleerd
- In safe mode met Driver Cleaner Pro alle ATI (AMD) drivers weggewerkt
- met CCleaner het register opgeschoond.

- tot slot (na alle frustratie) zelfs windows opnieuw geinstalleerd :P

@JejKing

Als ik binnen windows zit en ik kijk naar GPU-Z zie ik dat mijn kaart soms op 500/1375 gaat draaien. Ik heb hier ook een GPU gadget voor welke hetzelfde aangeeft, echter bij het draaien van de benchmarks gaat deze gewoon naar de standaard 890/1375.

Ik ga vandaag nogmaals 3Dmark11/3Dvantage/FurMark draaien waarbij ik alle openstaande gegevens van CPU-Z en GPU-Z erbij zal posten :)

Ik wil iedereen iig heel erg bedanken _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 05:42

faust2016

You yes have my shirt

Het is iig normaal dat de kaart zich terugklokt als er geen 3d applicaties draaien. Mijn 5850's klokken zich bij internet/office gebruik ook terug naar 157/300 en 400/900 als er videocontent wordt afgespeeld.

Maar hoeveel haalde je in 3dMark11 met je X58 systeem? Want die score van P5207 is op zich helemaal niet slecht, vooral omdat de CPU maar op 2.2 GHz loopt daar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Junia
faust2016 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:29:
Het is iig normaal dat de kaart zich terugklokt als er geen 3d applicaties draaien. Mijn 5850's klokken zich bij internet/office gebruik ook terug naar 157/300 en 400/900 als er videocontent wordt afgespeeld.

Maar hoeveel haalde je in 3dMark11 met je X58 systeem? Want die score van P5207 is op zich helemaal niet slecht, vooral omdat de CPU maar op 2.2 GHz loopt daar.
Ja, nadat je aangaf dat mijn CPU op 2.2 liep tijdens de 3Dmark11 en vantage heb ik mijn CPU bijgesteld naar 2.9ghz. ik denk dat 3.1 ook wel makkelijk moet lukken echter op 3.3 werd het toch een beetje instabiel :P

3DMark score van nu: http://3dmark.com/3dm11/1282323
3DMarkVantage van nu: http://3dmark.com/3dmv/3201560

Nog steeds zijn de scores niet echt verbijsterd goed ofzo maar gezien het om default clocksnelheden gaat lijkt me dat het best aardig is :)

Het lijkt er dus op dat het kwam omdat mijn CPU clock dynamisch ingesteld stond (dom dat ik dit niet binnen de 3Dmark score zag 8)7 )
Er is echter nog 1 grote maar!

mijn FurMark score is nog steeds rond de 2400.... ( na veel gegoogled te hebben ben ik niets tegengekomen wat er op wijst dat FurMark 1.9 niet met de nieuwe AMD kaarten overweg kan dus dit is nog beetje vreemd)

Tevens heb ik mijn eerste BSOD ooit op windows 7 gekregen nadat ik de drivers van de bijgeleverde CD had geinstalleerd en vervolgens de nieuwste drivers van AMD probeerde te installeren. Na de BSOD zo koppig geweest om het gewoon nog eens te proberen hierna lukte het en hierna heb ik deze 3Dmark scores behaald.

Dus naast het feit dat FurMark nog steeds een vreemde score geeft en de BSOD (ik denk toch dat er iets aan of mijn MOBO/PSU ligt) lijkt het op het moment prima te lopen :)

[Voor 11% gewijzigd door Junia op 29-05-2011 15:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dat hangen van cod komt vaker voor, doet mijn pc ook. Had het met 4890 maar ook met 6950. Ken ook iemand met NVIDIA met het zelfde probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Junia
Het hangen van COD: BO is inmiddels verholpen (na reinstall OS en bios flash)
Echter heb ik nu het volgende leuke:

Tijdens het windows loading screen zie ik regelmatig ( 4 ) rode verticale strepen lopen.
Ook heb ik dit bij het opstarten van bijvoorbeeld 3Dmark en sommige andere (Zware) programma's.
Het is echt puur bij het opstarten van deze programma's
(Dat je screen vaak 1 seconde zwart wordt voordat het programma daadwerkelijk opstart, tijdens deze seconde zie je de rode strepen)

En dus ben ik weer terug bij af -.-
Het lijkt mij overduidelijk dat er iets fout gaat in mijn huidige setup.
Heeft iemand enig idee hoe ik goed kan checken of mijn huidige M620 voldoende energie geeft voor mijn systeem? ik heb al een support ticket naar Cooler Master gestuurd echter heb ik hier na 5 dagen nog geen reactie op gehad.

p.s. op de site van asus staat dat de videokaart een voeding van 600watt nodig heeft en op de doos van de kaart staat 700 watt T_T lekker verwarrend :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-06 14:24
p.s. op de site van asus staat dat de videokaart een voeding van 600watt nodig heeft en op de doos van de kaart staat 700 watt T_T lekker verwarrend
Dat zijn puur indicaties, daaraan kan je vrijwel geen waarde hechten. Als je er waarde aan zou kunnen hangen, dan zou dat het minimale wattage voor die kaart moeten zijn als je een hele goedkope voeding gebruikt. Maar met een goed A-merk voeding is zoveel echt niet nodig. Sowieso afgaande op je gegevens over je setup, zou je zelfs zonder problemen een 500watt voeding kunnen draaien, want ik denk dat je in totaal misschien net boven de 400watt vebruikt onder stress (maximaal 250watt voor de gpu en nog geen 100watt voor de cpu), de overige componenten in de pc gebruiken bij elkaar misschien hooguit 50watt.

Die M620 geeft ruim voldoende stroom, of iig zou dat normaal gesproken moeten doen... een defect kan natuurlijk altijd. Maar het is vooral zo dat een probleem met de voeding doorgaans resulteert in een instabiel systeem, of gewoon totaal niet werkend... en normaal gesproken niet in lagere benchmarks of streepjes in je beeld. Je kijkt dan toch wat in de verkeerde richting. Heb je bijvoorbeeld je geheugen ook al eens getest e.d.? Want je conslusie wat betreft je problemen gaat iedere keer richting de voeding, terwijl al diverse mensen hebben genoemd dat het eerder in je moederbord, videokaart, cpu of geheugen zit dan in de voeding... kortom, die voeding is heel wss je laatste probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Junia
OPGELOST!!! WooHoo _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik had mijn OS opnieuw geinstalleerd en het viel me op dat mijn 2 externe harddisks na 20 minuten uitvielen (geconnect d.m.v. Esata) ik herinnerde me dat ik nog wat aan de power settings moest tweaken totdat ik onderstaande setting zag staan......

Control panel--->Power Options-->Change Plan Settings-->Change Advanced Power Settings-->PCI Express-->Link State Power Management-->Off

Deze settings stond default op 'moderate power savings' schijnbaar was dit voor mijn oude videokaart (EAH4890) prima. Echter lijkt het er op dat mijn nieuwe bakbeest dit niet prettig vond.
Deze setting op 'Off' gezet, pc gereboot.... furmark....

Betreffende de rode strepen, opmerkelijk was dat het enkel bij 1 van de 3 aangesloten monitoren vertoond werd. Goed gekeken en kwam er achter dat dit enkel voor kwam bij de monitor die d.m.v. de actieve displaypoort adapter aangesloten was. ( Adapter defect? ga ik nog even achter aan )

Ik wil graag iedereen bedanken voor de behulpzame info!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee